Skocz do zawartości

pletwa525

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było e91 330d 2007r . Jest e39 520i 1996r e39 525i 2000r indyvidual

Osiągnięcia pletwa525

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Przy wymianie silnika mogłeś pomyśleć o starym poczciwym silniku m52b28tu i wstawić sam goły słupek w osprzęt m54 ,mam tak u siebie od dwóch lat i 80 tysi nalatane ,jest o tym temat. W silnikach 2.8 tu gładż silnika była bez tz. ulepszaczy,a wszystkie polifty 2,5 i 3,0 mają. Dlatego tak ciężko znależć zdrowy silnik z polifta. W moim przypadku silnik chodzi bardzo dobrze ,wszystko pasowało i zaznaczam nie jest to żadne druciarstwo .Pozdrawiam.
  2. Komputer z m52 2,8 bez grzebania w sofcie przy elektronice m54 raczej dobrze działać nie będzie [min.inna ilośc sond ]a to już kosztuje .Jeśli się mylę to poprawcie.
  3. Mam w swojej e39 m54 b25 od ponad roku silnik m52b28tu wstawiłem goły słupek cała elektronika z kolektorem komputerem jest z m54 i eszystko chodzi cacy tak więc nic nie kombinuj z kompem od 2,8 bo zaraz będziesz szukał jak wywalić ews . Czujniki wału ,wałka i inne przy silniku pasują spradzałem ,awarie miałeś przed wymianą wiec szukaj przyczyny w osprzęcie z przed wymiany,
  4. Najlepiej kluczykiem jeśli działa jak nie to pozostaje wiercić otwór za tablicą rejestracyjną fi. 12 14 przez dwie ścianki,tam gdzie jest cięgno ,otwór zależy od szczypiec jakie posiadasz. Podał bym ci wymiary gdzie ale akurat ta e39 jest poza domem . Najlepiej sprawdź w innej e39 gdzie wiercić. Otwierałem tak sedana po zgubieniu kluczyków który miał rozkładane tylne oparcie.
  5. Miałem podobny problem w mojej m54b25 po wymianie uszczelki (dałem za to1,7 tysi u mechanika ) dalej biały dym z wydechu wsypałem dwa pojemniczki proszku do uszcz.chłodnic po 8zł . Przejechałem tak 8tyś zadymy z rana nie było ,korek od zbiorniczka lekko popuszczony i kontrola co parę dni.Po trzech miesiącach silnik wywalony wstawiłem słupek z 2,8 i do dzisiaj spokój (jest to opisane w innym temacie ). w moim przypadku się udało wszystko zależy gdzie poszła uszczelka i jak duża jest nieszczelność ,bo jak do oleju to raczej lipa . ps . Po naprawie nagrzewnica i chłodnica raczej do ostrego płukania.
  6. Mam wstawiony silnik w swojej becie m52b28tu zamiast m54b25 [sam goły słupek] i jestem mega zadowolony w moim przypadku była różnica niby 1km ale faktycznie różnica w jeżdzie ogromna ,spalanie o dziwo mniejsze .najlepiej poczytaj temat w którym to jest opisane .Moja rada wstawiaj drugi silnik tylko i wyłącznie 2,8 nic lepszego narazie nie wymyślono żebys nie narzekał na brak mocy.Sorki za blędy.
  7. Witam. A więc tak silnik wstawiony skrzynka po piwie pusta ,zapalił na strzała odczucia po przejechaniu 200 km tak jak bym wsiadł do innego auta .Wiem że zaraz usłyszę że nigdy nie jeździłem zdrowym m54 ale jeździłem zdrowym m57n i raczej mu bliżej do tego drugiego. Najwięcej jestem zadowolony z lepszego dołu praktycznie na 5-biegu od 60 km i1000 obrotów czuć że auto lekko ciągnie wcześniej od razu redukcja . Nie twierdzę że przybyło mu koni ale na 100 procent mam lepszą frajdę z jazdy, i nie muszę tyle wajchować i kręcić obrotów.Spalania jeszcze nie znam jak trochę pojeżdżę dam znać i jak znajdę czas podjadę do Wrocka na hamownię ( dzwoniłem 150 zł ) sprawdzę jak jest naprawdę,i temat będzie zakończony.Pozdrawiam . Ps. Dla tych co nie czytają całego tematu przypominam że cały czas piszę o e39 525i 192km do którego wstawiłem goły słupek silnika m52b28tu 193km ,cały osprzęt wraz kompem i kolektorami został z m54.
  8. Witam .kupiłem dzisiaj silnik m52b28tu za 1.7 tysi w sumie to nawet kompletny z pełnym osprzętem ale i tak obydwa kolektory zakładam swoje .Nikt nie podpowiedział jakie ciśnienie powinno być więc sugerowałem się tym co wyczytałem w necie ciśnienie miał na zimnym silniku po 13 bar a na jednym 12,5 , po próbie olejowej 15 do 16 barów więc chyba niema tragedi , z ciekawości sprawdziłem w swoim na ciepłym to było max 12 a na jednym to10 , .W sobotę może się uda wstawić wię dam znać co i jak , i tak z ciekawości sprawdził bym na hamowni.ile ma km . , może ktoś podpowie gdzie tani można to zrobić.okolice Lubina dolnośląskie pozdrawiam
  9. Witam. Odświeżyłem ten temat tylko dlatego że potrzebowałem odpowiedzi na kilka pytań co do przekładki silnika m52b28tu na miejsce m54b25 a nie to który silnik jest lepszy albo ile pali i ile ma do setki.tym którzy pomogli dziękuję.jeżeli ktoś z forum mógłby jeszcze pomóc odpowiadają na pytania z mojego postu wyżej będę wdzięczny gdyż jutro jadę obejrzeć silnik 2,8 i niewiem co mam brać czy tylko słupek czy jednak z osprzętem, kolektor komputer, pozdrawiam.
  10. witam .Mechanika sobie odpuściłem, w sumie to coś mówił o,tym że to jednak może być coś innego ale nie chciałem w to wierzyć tak więc pretensje mogę mieć tylko do siebie, że nie szukałem od razu silnika .Z zawodu jestem mechanikiem choć raczej zawsze siedziałem w innej marce w bmw ze względu na vanosy wolałem nie grzebać .W moim silniku oprócz testu na co2 puchły węże prawie do 1.8 2.0 bara no i zadyma na biało co rano.Na tą chwilę auto jeździ z korkiem na 1.4 bara i zalanym proszkiem do uszczelniania chłodnic (tylko mnie za to nie linczujcie potrzebuję auto do pracy) i o dziwo zrobiłem tak z 8 tysi a rano ma lekki dymek z wydechu .i zapach płynu z wydechu i twarde węże (układ był odpowietrzany wiele razy ).mam właśnie na oku cały kompletny silnik 2.8 z angola za 1.8 tys. z książką serwisową, przebieg 150 000 mil w poniedziałek mam jechać sprawdzić ciśnienie sprężania i teraz pytanie ile powinno być na zimnym silniku ,i co z kolektorem z 2,8 bo z tego co wiem jest na linkę .co to znaczy restrykcyjny kolektor z 2,5 . Mam rozumieć ,że jest za słaby i co z komputerem silnika, wystarczy z 2,5 czy musi być 2,8 Dzięki za odpowiedzi . PS Silnik M54B30 jest może i nowszy ale 4 tys.to przegięcie. 250 KM i 500 Nm już pod maską miałem i za bardzo kusiło a ja potrzebuje po prostu trwały silnik z dobrym przyspieszeniem na dojazdy do pracy, robię około. 50 tys. km rocznie.Pozdrawiam
  11. Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżam stary, choć nie do końca taki sam. Mam problem z silnikiem BMW 525i 192kw, silnik M54B25.Po wymianie uszczelki pod głowicą, wszystko było robione u znajomego mechanika-planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności, nowa uszczelka Reinz, nowe szpilki. W dalszym ciągu dwutlenek węgla w układzie chłodzenia. Prawdopodobnie przyczyną jest (opinia mechanika) pęknięta tuleja cylindra. Auto kupiłem po długich poszukiwaniach, jeden właściciel, stan nadwozia i zawieszenia bardzo dobry. Zamontowana została nowa instalacja gazowa. Auto ma być na kilka lat. Podjąłem decyzję o wymianie całego silnika, wszyscy doradzają żeby wstawić taki sam. I tu mam pytanie: Czy można wstawić cały słupek silnika z M52B28TU, który według opinii tego forum jest wytrzymalszy. Cały osprzęt zostałby z M54. Wiem, że niektórzy powiedzą, że silnik M52 jest starszej generacji ale nie wszystko ci nowe jest lepsze, takie jest moje zdanie. Interesuje mnie to czy wszystko będzie grało bez tzw.druciarstwa i co się zmieni z mocą. PS Dla tego BMW pozbyłem się nowszego 530d 2007r dlatego prosił bym o konkretne odpowiedzi Pozdrawiam .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.