Skocz do zawartości

andy

Zarejestrowani
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Łęczna
  • Zawód
    informatyk

Osiągnięcia andy

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. andy

    Migacze

    Witam, Co prawda juz nie mam bmki :(, ale pamietam co wtedy pomoglo na brak migacza. Na poczatek przeciscilem kostke przy kierownicy, ale to nie zdalo sie na wiele. W koncu znalazlem przyczyne. Okazalo sie ze problem jest z migaczami z przodu. Migacze są w zderzaku, ale niestety nie sa szczelne i wilgoc powoduje utlenianie sie miedzi w ktorą wkreca się zarówke. Wziolem sobie papierek scierny, a moze jakis maly pilniczek i dokladnie wyczyscilem styki, tak zeby zetrzec to co zaśniedziałe. Od tej pory migacze dzialaly bez zarzutu. Powodzenia ;)
  2. Witam Za lewym glosnikiem, trzeba odkrecic oslone glosnika, dwie sruby mocujace lape od otwierania maski, potem glosnik. Centralka jest przykrecona do takiej żółtawej blachy. Tak nawiasem - bardzo poszukuje takiej centralki - czy kolega nie ma ich wiecej?? Chetnie ja kupie. Nie wiem jak jest z instalacja, ale u mnie nie ma np halogenow, a kabelki sa. Nie wiem jak to sie ma do centralnego zamka. Pozdrawiam
  3. andy

    ssanie, zima

    Witam Odkad zaczelo sie chodno, jak odpalam betke włącza sie autoamtycznie ssanie i tak trzyma przez kilka minut - normalne zachowanie. Ale potem jak juz troche sie rozgrzeje dalej trzyma za wysokie obroty 1500 - 1800 obr/min. Niewazne czy na gazie czy na benzynie. Czasem jest ok i chodzi rowniutko ok. 1000 obr/min. Temperatura silnika nie dochodzi do srodkowej kreski, ale niewiele jej brakuje. Nie wiem czy to ssanie gdzies sie zacina ( nie wiem tak naprawde jak ono dziala ), czy moze jest jakas inna przyczyna. Swiece i kable zmienialem jakies 40 tys temu. Latem bylo ok. Prosze o pomoc Pozdrawiam
  4. andy

    Migacze

    Czy to jest ta kostka przy kierownicy?? Gdzie jej szukac?? Pozdrawiam
  5. andy

    Migacze

    Witam Mam taki głupi (chyba) problem. Od jakiegos czasu nie dziala mi prawy migacz. Czasem tylko jakos zaskoczy, ale sporadycznie. Objawy: Włączam migacz - słyszę szybkie pykanie - kontrolka migaczy nie miga - migacze tez (ani przod ani tyl - prawy). Na poczatku myslalem ze nie ma styku na zarowkach, ale gdy wlaczam alarm to migaja, podobnie na awaryjnych tez jest OK. Mam wrazenie ze to przelacznik przy kierownicy, ale zanim zaczne rozkrecac chce poznac Wasze doswiadczenia. Pozdrawiam Andrzej
  6. Witam, Zlamala mi sie uszczeelka kolektora wydechowego ( ta część która osłania kable wys. napięcia - chyba sie po prostu wypaliła ). Reszta uszczelki pomiędzy blokiem silnika a kolektorem wydechowym jest szczelna, ale chcialbym ją wymienić. Całe ciepło z kolektora grzeje kable i kabelki od inst. gazowej (juz sie troszke izolacja stopiła). Czy ktoś z Szanownych użytkowników wymieniał tą uszczelkę? Pytam bo nie wiem czy zabrać się za to samemu, czy dać specom. Wiadomo że sruby są też przypieczone temperaturką i mogą się pourywać - co wtedy?? Myślalem by popryskać tam jakimś WD40 - ale przecież to się na bieżąco wypala. A może są lepsze środki do takich rzeczy. Czy przy wymianie nową uszczelkę smaruje się jakimś środkiem ?? Pozdrawiam Andrzej
  7. Witam, dorzuce dwa slowa. Wiadomo ze prawdziwa radosc jest dopiero z szesciu garkow. Ale sam jezdze 316 e30 i nie narzekam. Drogi sa jakie sa, a 316 w przedziale predkosci 80-150 buja sie dosc dobrze jak na silnik osmio zaworowy - niejeden focus czy astra moga tylko wachac dymek :D . Przy kupnie nalezy sprawdzic luzy w zawieszeniu - przod to glownie sworznie wahaczy i laczniki. Silnik - najgorsze sa popyhacze hydrauliczne i dzwigienki - to sie zuzywa najczesciej - silnik nie powinien klekotac po rozgrzaniu. Wazny jest ogolny stan auta. Czesci sa niestety drozsze niz VW czy Opel. Jezeli autko jest dobrze utrzymane, i spod samochodu jest OK (nie ma jakiejs przewleklej korozji, czy mega wyciekow) to smialo mozna taki samochod nabyc. Cena tez nie jest zbyt wygorowana. Trudno z kolei wymagac by 15-sto letnie auto bylo jak z salonu. Za to na drodze jest inaczej - wszystkie salonowe wozki za 30-50 tys. - cóż wsciekaja sie ich wlasciciele ze wyprzedza je skromna 316stka z 89 roku :lol: a oni nie moga nic zrobic..... - to jest wlasnie BMW Pozdrawiam
  8. andy

    srednica tarcz ham. - e30

    Tak tez myslalem, pozostane jednak przy zwyklych tarczach, czeka mnie jeszcze wymiana hydrauliki - trzeba ciac koszty. Dzieki Narka
  9. andy

    srednica tarcz ham. - e30

    Witam, Moze ktos wie - jaka jest srednica tarcz hamulcowych z przodu. e30 316i '90 - niewentylowane. Jeszcze jedno, mam tarcze niewentylowane - czy do tych zaciskow pasuje tarcza wentylowana - jest o 1 cm grubsza od niewentylowanej. Odpowiednio 12mm i 22mm? Pozdrawiam Mam zamiar kupic brembo - czy sa OK?
  10. andy

    e30 - popychacze M40

    Nie pamietam, bo dalem samochod na kilka dni do warsztatu i chlopaki robili. Wtedy jeden popychacz kosztowal 30 zl. To jeszcze do zniesienia. Ale dzwonilem do InterCars tam maja popychacze po 95zl!!! w detalu. Popychaczy jest osiem - nawet biorac po 50 zl x 8 = 400 + wymiana - to niemalo. Ciekawy jestem jak tam walek i dzwigienki - czuje ze moze mnie to troche kopnie po kieszeni. Na NArbutta, oryginalne kosztuja 80 zl za sztuke - czuje ze wybiore tanszy wariant. Pozdrawiam
  11. andy

    e30 - popychacze M40

    Silnik ma juz ponad 200 tys. Jakies dwa lata temu wymieniane byly dwa popychacze - poprawa byla widoczna - teraz klekocza chyba wszystkie - bo chodzi jak Diesel - olej leje Mobil1 pólsyntetyk. Poza tym w silniku nic nie bylo robione. Pozdrawiam
  12. andy

    e30 - popychacze M40

    Witam, Bede wymienial popychacze w moim M40 - pytanie zasadnicze: Jakie popychacze kupic ? Najtansze -czy jakiejs firmy konkretnej. Jaki olej lac to tego silnika by przedluzyc zywotnosc popychaczy? Pozdrawiam
  13. andy

    e30 - wymiana licznika

    Hejka Jest troche w starych postach, ale nic konkretnego nie znalazlem, mam maly problem. Moja Bmka e30 316i standardowo ma licznik z zegarkiem, kazdy kto tak ma z czasem dochodzi do wniosku ze obrotomierz - to jest to! Kupilem taki licznik od e30 318 z '86 roku - moj jest z '90. Zamontowalem licznik i okazuje sie ze obrotomierz chodzi - zajebiscie :) , ale ekonomizer po odpaleniu wedruje sobie na max i tam siedzi - gdy dodaje gazu wskazowka przesuwa sie w lewo w strone zera - i tak jakos bezladnie sobie wachluje. Obrotomierz tez nie chodzi w pelni plynnie, przy opadaniu ma takie drgaweczki. Z tylu licznika sa trzy zlacza po prawej i po lewej - do nich podlaczone sa wtyczki - tak jak w starym. Na srodku jest zolte zlacze, ale do niego nic nie bylo polaczone. Z przodu licznika po prawej stronie na dole jest taka kostka na ktorej jest napisana data produkcji (miesiac i rok) - ale zamiana nic nie pomaga. Czy ktos z Was jest w stanie opanować ekonomizer w moim BMW?? Z gory dziekuje za rade. PS. Stary licznik - MotoMeter - ten co zakupilem z obrotomierzem - VDO. Pozdrawiam Andy
  14. A moze gazownik byl troszke niekompetentny. Z mojego doswiadczenia wiem, ze przyczyna strzelania gazu jest niewlasciwie zamontowana instalacja.....
  15. Ja tez zaczalem od świec - wlozylem NGK, potem kabelki - bo iskra skakała. Potem gumowa rure od filtra do kolektora. Za kazdym razem byla jakas poprawa. Slinik przyspieszal idealnie, ale jak przy 150km/h zdjolem noge z gazu i dalem znowu gaz - to juz kaplica - zero przyspieszenia i drganie samochodu. To samo bylo jak przeciagnolem go na nizszych biegach. Mechanik stwierdzil ze to popychacze i mial racje - po wymianie chodzi cacy. Pozdrawiam zobacz http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=152&highlight=&sid=82f34e0c6f0e4c6bf8b924222cf3137f
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.