Skocz do zawartości

Krzysieksz

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Krzysieksz

  • Urodziny 25.03.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d 218 km 2004

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krzysieksz

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Odpowiem sobie. Stawiam na olej w skrzyni automatycznej, po rozgrzaniu ma niewłaściwe właściwości skoro objawy pojawiają się tylko na dłuższym dystansie.
  2. Cześć, mam problem ze swoją E60 automat, brak DPF - euro 3, Przebieg 320 tys. Podczas jazdy, gdy silnik jest już nagrzany (nagrzewa się szybko - nowe termostaty i dodatkowy termostat BEHR TH 5 80 przed chłodnicą skrzyni) zaczyna lekko szarpać, odczucie przytrzymania i puszczenia budy podczas jazdy ze stałą prędkością, około 1200-1600 obrotów, dzieję się to cyklicznie, nie towarzyszy temu falowanie obrotów, tankowany tylko VERVĄ. Po dodaniu lub odpuszczeniu gazu lub wrzuceniu na SPORT objawy ustępują, na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Objawy pojawiły się teraz przy niższych temperaturach, choć występowały już jakiś rok temu jak było cieplej i ustąpiły. EGR nowy Pierburg, korekcje wtrysków w INPA nie przekraczają 1 za wyjątkiem 6 cylindra - 1.5, silnik nie zgłasza błędów. Uszczelki kolektora ssącego wymieniane, zaślepki też, ostatnio również przewód powietrza przed EGR, kolektor żeliwny, odma wymieniana rok temu na oryginał, przejechane około 12 tys. Pewnego razu objawy pojawiły się zaraz po zatankowaniu Vervy na Orlenie. Proszę o poradę co może być przyczyną.
  3. Ad.1 Przednie zawieszenie jest takie samo w sedanie i compakcie. Sprawdź to jeszcze gdzieś, bo nie wiem na pewno. Ad.2. Jak zaadoptujesz klimę ? Inny silnik to inna sprężarka i układ paska. Ad.3 Nie będzie pasował. Kompot to wykastrowane E36. Ad.2. Zostaw dwumas. Przede wszystkim nie początek kolektora wydechowego tylko kolektor wydechowy bo on się nie dzieli na części. Potrzebny ci wydech kończący się za sondami lambda, żeby dało się zespawać z twoim, ale najlepiej przełożyć cały, żeby nie dusił silnika (mniejsza średnica w 1.6). Przydałyby się hamulce z 2.0, poza tym ogarnij EWS bo nie odpalisz, stabilizator przedni do zmiany, poduszki silnika (z R4 za niskie i silnik zeprze się na maglu), można przenieść aku do bagażnika. Tak na szybko.
  4. Wspornik wymieniony, gwint zrobiony gwintownikiem i radzę gwintować, śruba idzie ciężko i się blokuje. Podszybie trzeba rozebrać, wspornik mocowany jest na 4 śruby, takie same jak rozpórka, trochę roboty, ale nic szczególnego. Wspornik jest tani, więc zabawa w przegwintowanie to niepotrzebne druciarstwo, nowy około 60 zł.
  5. To, że trzeba demontować podszybie to oczywiste. Gwintował nie będę, otwór jest minimalnie mniejszy i śruba wkręci się bez problemu. Śruby mam nowe oryginalne. W fabryce BMW raczej o gwincie by nie zapomnieli. Przy wkręceniu śrub na siłę gwint powstanie poprzez nagniatanie i będzie mocniejszy od nacinanego, może taki był zamysł inżynierów. Jak mi to się kiedyś wyrobi to rozwiercę i wstawię tulejki gwintowane jak już.
  6. Do E60 530d 2004r. wystarczy interfejs tylko z linią K 7 pin, czy wymagany jest K +D-Can 7 i 8 pin ?
  7. Witam, zamierzam wymienić wspornik rozpórki w BMW E60 530D 2004r. Nr tego wspornika to 51 61 7 010 593 (Nr 2 na schemacie). Wspornik ten nie posiada gwintów pod śruby tylko same otwory o średnicy minimalnie mniejszej od gwintu M8. Proszę o informację czy gwinty należy dorobić gwintownikiem ręcznie, czy śruby należy wkręcić w te otwory nacinając jednocześnie gwint ? Wspornik Schemat Śruba
  8. Zobacz jak zagada po nocy wdeptaj sprzeglo,wlacz zaplon, wcisnij start i zauwazysz ze od zaswiecenia kontrolki swiec zarowych po ok 2 uch sekundach rozrusznik zacznie krecic - te dwie sekundy to wlasnie czas nagrzewania swiec- auto ma tak palic jak na drugim filmiku i tak pewnie bedzie... Juz wszystko rozkminilem-w pierwszym filmiku nie widac ikony swiec bo swiatlo pada ale juz na pewno zgasla bo ona swieci krutko i od tego momentu kiedy silnik jest gotowy do odpalenia Ty czekasz jeszcze ponad 30 sekund a swiece stygna - po tych 30 sekundach gasnie kontrolka i Ty odpalasz auto tylko ta kontrolka nie jest od swiec zarowych... Ta kontrolka Cie informuje ze masz spalona jakas zarowke w oswietleniu pojazdu... Dokładnie tak może być ! Mam spaloną od tablicy rejestracyjnej i błąd number plate light left failed. Świece to sprężynka, tak ? Jak pisałem, uczę się obsługiwać Diesla. Oto film z porannego odpalaniem, temperatura tylko -1. https://youtu.be/qLMTEc8sDNw Nie czekałem, paliłem od razu, zapalił bez problemu, ale miał grzać świece, Czy coś jest nie tak ? Nie chcę go palić na zimnych świecach.
  9. Filtr paliwa wymieniony przy wymianie oleju 5 tyś. km temu. Tutaj film gdy odpaliłem od razu bez czekania aż zgasną świece, temperatura na plusie, auto stało 9h po trasie 38 km, odpalił bez problemu. https://youtu.be/TxalkuslwSs Miał podobno nie opdpalać na nierozgrzanych świecach :duh:. Dzisiaj postaram się podjechać na komputer. Podpiąłem pod TEXę TXTs, stare błędy wtryskowe usunięte, stałych brak, przy zapaleniu też się nie pojawiły, ale palił normalnie. Jutro rano pewnie będzie ciężej. Jak to jest z tym odpalaniem, ja czekam aż zgaśnie mi żarówka świec. Jak przekręce od razu to będzie odpalał bez grzania :roll: ?
  10. Film z odpalania po nocy na mrozie: https://youtu.be/aO9PBSX4ZME
  11. Z tym softem to właśnie w innym temacie wyczytałem, nie wiem o co chodzi, podobno trzeba dobierać Beru wg softu :roll:. Nagram odpalanie jutro rano.
  12. Jeszcze może być wina rozrusznika. Na interfejsie TEXA TXTs wyjdą błędy świec lub sterownika ? Podobno zamiennik Beru może mieć inny soft, to prawda ?
  13. Może i było, ale jest masa podobnych, ciągnących się kilka stron i niekoniecznie rozwiązanych. Znalazłem póki co dla takich objawów, że to sterownik świec. Pytanie, teraz czy kupić Beru za ponad 200 czy ori BMW (Beru) za ponad 400 ?
  14. Witam, auto jak w tytule, gdy postoi przez noc na mrozie, obecnie poniżej -10 stopni, to rano ciężko pali, do około 5 sekund. Po odpaleniu, chwilę mocno skaczą obroty i się stabilizują, gdy był niedawno palony, problemu nie ma. Akumulator z 2016 roku. Ikonka świec żarowych świeci się co najmniej 5 sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, chwilę później odpalam. Dopiero oswajam się z tym samochodem jak i z dieslem. Czy takie objawy wskazują jednoznacznie na świece żarowe bądź sterownik świec żarowych ? Proszę o wskazówki. Jeśli świece i sterownik do wymiany to kupować oryginalne BMW, czy zamiennik Beru ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.