Zgadza się - wtyczka jest na 4 pin. Na zagranicznych forach/stronach udało mi się namierzyć ten sterownik: swirl flap actuator (w wolnym tłumaczeniu sterownik/serwo klapek wirowych). Nie jestem pewien, że to typowe rozwiązanie w m57n 204 KM - na forach anglojęzycznych mało jest opisów tego mechanizmu. Wszyscy piszą raczej o standardowym przetworniku podciśnienia (vacuum converter). U mnie problem wygląda tak, że przy wciśnięciu gazu w podłogę nie zawsze podłącza się turbina ( z samą turbiną jest wszystko ok). Podejrzenie padło na błąd pochodzący z tego sterownika. Dodam, że klapki w kolektorze zostały już dawno usunięte. W tej sytuacji najlepiej byłoby wymienić sterownik, ale w obliczu braku takich części pozostaje: - wymienić kolektor (kosztowna sprawa) - próbować naprawiać sterownik - zastowować rozwiązanie pokazane poniżej na Ebay jest taki bypass pasujący do tej wtyczki na 4 pin. http://www.ebay.com/itm/BMW-e46-x3-330d-swirl-flap-motor-actuator-bypass-emulator-/262642396361?hash=item3d26b4ecc9:g:eGgAAOSw9N1Vs74D&vxp=mtr Na filmiku widać, że podłączenie tego bypassu pozwala uniknąć błędów ze sterownika (sam sterownik jak zakładam nie jest już potrzebny skoro nie ma klapek).
Pytania: 1. czy znacie przypadki stosowania takiego rozwiązania (bypass)? 2. może ktoś orientuje się, czy jest szansa dostać taki sterownik z Pierburga bez kolektora?