Po kilku miesiącach nieobecności wróciłem na forum z kolejnym kłopotem :wink: Pod koniec zeszłego roku zacząłem rozglądać się za BMW e39 w benzynie. Docelowo samochód miał być kupiony "goły" i na własną rękę chciałem założyć gaz. Minęło te kilka mc, przez myśl poważnie przewinęło mi się kilka autek (Passat b6, audi a6, audi a4, bmw e46 no i e39). Teraz siadam na poważnie szukać samochodu, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Grono potencjalnych aut zawęziłem do 2 modeli i 4 silników - e39 530d - e39 525d - e39 525i - a6c5 2.4q Jak widać, o ile w audi jestem zdecydowany na jeden silnik o tyle w BMW mam gigantyczny problem... Całe życie byłem zwolennikiem benzyny i taki motor był brany pod uwagę do tej pory. Jednak usiadłem, poukładałem sobie wszystko i przemyślałem pewne sprawy. Rocznie będę robił przebieg ok 20-25kkm z czego większość w krótkich 60/80km trasach. Miasto rzadko ale rzecz nieunikniona. Niestety, wydaje mi się, że diesel będzie bardziej rozsądnym wyborem w danej chwili :cry: Po pierwsze założenie LPG do V6 lub R6 to na dzień dobry całkiem spory wydatek, a ceny LPG idą w górę i nie za bardzo kalkuluje się zwrot takiej instalacji. Po drugie przy LPG dochodzą wyższe koszty ubezpieczenia i przeglądów + problem z wjazdem na parking podziemny. Z drugiej strony boje się, że diesel może sprawić niespodziankę w postaci drogiej awarii co jest mniej prawdopodobne z PB... :mad2: Mam wrażenie, że diesla można kupić taniej, a na pewno jest znacznie znacznie większy wybór na rynku. Na dzień dobry, różnicę z ceny + koszt LPG mógłbym zainwestować w ewentualną "prewencyjną" ingerencję w diesla ale czy ma to sens? Czy waszym zdaniem wybór jednostki ON w tym przypadku to lepszy pomysł od benzyny? Muszę otrzymać kilka uzasadnionych porad i zacząć szukać tego jedynego egzemplarza zamiast przeglądać całe rynki...