Skocz do zawartości

Marcin_P.

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Poszukuję

Osiągnięcia Marcin_P.

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. :duh: Dzięki za pomoc, może ktoś jeszcze wypowie się na temat ;) P.S. Nie wybrałem diesla. Jest to opcja moim zdaniem najkorzystniejsza co nie znaczy, że się do niej skłaniam :roll:
  2. No wszystko idzie w górę, ale nie tak znacząco jak LPG które już zdrożało o dobre 60/70gr ;) przy takich przebiegach zwrot instalacji to jakieś 2 lata, może nawet więcej biorąc pod uwagę tendencję zwyżkową, obsługę instalacji i przebieg do 25tyś. Co do spalania w trasie to kolega ma diesla 525d w automacie. Na trasie 700km, autostrady + drogi szybkiego ruchu gdzie prędkości wahają się od 120 do 200km/h spalanie wchodzi mu 8l przy 5 osobach i pełnym bagażniku. Ja takich prędkości na co dzień nie mam gdzie rozwijać, a jeździć będę sam lub w 2 osoby. Także oszczędność wychodzi mi 5zł na 100km przy LPG jeśli dobrze policzyłem :wink: Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej wziąć diesla (których jest więcej do wyboru), a pieniądze przeznaczone na zagazowanie włożyć w ewentualną regenerację wtrysków, turbinę, sprzęgło i dwumasę lub inną bolączkę silników ON. Kompletnie nei jestem fanem ON, ale wybór wydaje się rozsądniejszy :cry:
  3. Po kilku miesiącach nieobecności wróciłem na forum z kolejnym kłopotem :wink: Pod koniec zeszłego roku zacząłem rozglądać się za BMW e39 w benzynie. Docelowo samochód miał być kupiony "goły" i na własną rękę chciałem założyć gaz. Minęło te kilka mc, przez myśl poważnie przewinęło mi się kilka autek (Passat b6, audi a6, audi a4, bmw e46 no i e39). Teraz siadam na poważnie szukać samochodu, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Grono potencjalnych aut zawęziłem do 2 modeli i 4 silników - e39 530d - e39 525d - e39 525i - a6c5 2.4q Jak widać, o ile w audi jestem zdecydowany na jeden silnik o tyle w BMW mam gigantyczny problem... Całe życie byłem zwolennikiem benzyny i taki motor był brany pod uwagę do tej pory. Jednak usiadłem, poukładałem sobie wszystko i przemyślałem pewne sprawy. Rocznie będę robił przebieg ok 20-25kkm z czego większość w krótkich 60/80km trasach. Miasto rzadko ale rzecz nieunikniona. Niestety, wydaje mi się, że diesel będzie bardziej rozsądnym wyborem w danej chwili :cry: Po pierwsze założenie LPG do V6 lub R6 to na dzień dobry całkiem spory wydatek, a ceny LPG idą w górę i nie za bardzo kalkuluje się zwrot takiej instalacji. Po drugie przy LPG dochodzą wyższe koszty ubezpieczenia i przeglądów + problem z wjazdem na parking podziemny. Z drugiej strony boje się, że diesel może sprawić niespodziankę w postaci drogiej awarii co jest mniej prawdopodobne z PB... :mad2: Mam wrażenie, że diesla można kupić taniej, a na pewno jest znacznie znacznie większy wybór na rynku. Na dzień dobry, różnicę z ceny + koszt LPG mógłbym zainwestować w ewentualną "prewencyjną" ingerencję w diesla ale czy ma to sens? Czy waszym zdaniem wybór jednostki ON w tym przypadku to lepszy pomysł od benzyny? Muszę otrzymać kilka uzasadnionych porad i zacząć szukać tego jedynego egzemplarza zamiast przeglądać całe rynki...
  4. Widzę niewielkie zainteresowanie tematem... A szkoda. Znalazłem sporo 520i ale nie można powiedzieć, że jest też mało 525i. Wolał bym 525i z wiadomego powodu. Ideałem by była 525i w kombii także trzeba szukać.
  5. Ja również planuję zakup e39. Interesują mnie modele poliftowe: 525i oraz 520i jako opcja budżetowa. Nadwozie obojętne, sedan ładniejszy ale kombi zawsze planowałem kupić. Mam na ten cel odłożone 15.000 PLN i jest to fundusz na samochód + ewentualną robociznę. Ubezpieczenie, rejestracja i inne papierologie to już oddzielny temat ;) Robociznę piszę ewentualną, bo mam sporo czasu na znalezienie tego jedynego egzemplarza (zakup w marcu/kwietniu) i liczę, że uda się trafić coś co nie będzie na dzień dobry wymagało zrobienia całej blacharki, sprzęgła i zawiasu. Szukam zarówno na polskim jak i niemieckim rynku, ponieważ mam rodzinę w DE i mogę sam kupić samochód, bez pośredników i prowizji. W związku z tym pytanie: czy 15.000 PLN to wystarczający budżet na zakup sensownego e39 z rocznika 2001 oraz podstawowy serwis na start?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.