Skocz do zawartości

Chris03

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 320i Automat

Osiągnięcia Chris03

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Zależy ile chcesz wydać, bo znając życie jak ktoś przesiada się na BMW zaraz liczy koszty, to po co przesiadasz się skoro boisz się kosztów. Prawda jest taka że jak trafisz zadbane auto pojeździsz kilka lat (robiąc normalne przeglądy) jeśli trafisz na słabe to będziesz co raz wrzucał w nie kasę. Toyoty też się psują a mówią że nie zawodne:)
  2. Wygląda jak mój :D Ale mój ma 2l benzynę i położną ceramikę H9, no i nie trzeba nic w nim robić, tylko wsiadać i jechać. Może za rok pomyślę o sprzedaży. Wracając do N20 mój mechanik też mówi że się sypią, dla mnie kultura pracy jest zadowalająca, parametry spania w mieście 12-14l. na autostradzie przy 100km 5,9l, przy 140km 6,2l. a przy 160km 6,6l.
  3. Spalanie między poszczególnymi modelami i z tymi samymi silnikami będziesz miał podobne czy to e90 czy f30, gdybyś porównywał modele klasy ekonomicznej i klasy premium wówczas takie sugerowanie kosztami utrzymania ma sens. Tutaj sugeruj się bardziej do jakich celów będziesz go potrzebował, na jakie trasy, do jakiego użytkowania i taki silnik model bmw wybierał. Co do kosztów napraw, jakie to ma znaczenie czy to skoda czy bmw, jeżeli auto będzie regularnie przeglądane, wymieniane w nim elementy eksploatacyjne to chociaż koszty wyjdą o te 20-30% gdyż jest to klasa premiom aut to nie są tak częste jak w autach klasy ekonomicznej które wykonane są z tańszych elementów szybciej się zużywających. Tym się nie sugeruj, a raczej skup się na tym jaki chcesz kupić, czy w dobrym stanie ze sprawdzonego źródła używany, czy nowy z salonu.
  4. Ja mam głęboką czerń SCHWARZ 2 "jet black" i nie polecam:) mimo że wygląda rewelacyjnie i robi świetne wrażenie, nawet po położeniu ceramiki wygląda nieźle, to ma sporo wad, szybko się brudzi, ale najgorsza że wszystkie odpryski, uderzenia kamyczków, wszystko widać na przedniej masce. Jeśli ktoś ma pomysł na takie punktowe kropki lub co z tym robić, to proszę o radę tu lub na prv.
  5. W umowie leasingowej którą podpisałem z Raffeisen Leasing, obecnie firma nie istnieje przejęta przez PKO Leasing, nie robią żadnych problemów z ubezpieczeniem auta w innej niż ich TU, należy tylko uwzględnić to na podpisywanej umowie, oraz TU w polisie wystawia jako głównego właściciela firmę Leasingową, natomiast opłata roczna to 123,00zł brutto. Należy przesłać co najmniej 7dni aktualną polisę na auto przed końcem starej. Jestem obecnie po aktualizacji polisy i mimo znaczącej podwyżki z rabatami -70% OC/AC dodatkowo NNW/ASS wyniosło mnie 3410,00zł za F30 2012 jako samochód firmowy. Trzeba wziąć to pod uwagę gdyż możesz mieć samochód firmowy prywatnie, albo na firmę, a jeżeli jest oklejony czy do przewozów usługo gości itp. są dodatkowe opłaty. Lecz tak czy inaczej uważam że oferta Proama[Generali] była dla mnie rozsądna.
  6. Również tak jak ty zastanawiałem się na zakupem dywaników gumowych, jesień mokro, zaraz zima, śnieg, chlapa i wszystko było by uświnione, welurowe nadają się na lato. Myślałem o zakupie oryginalnych lub tanich gumowych które by pasowały, i powiem ci że kupiłem takie za 55zł cały komplet wersja bez zapachowa, jeździłem na nich cały rok, nie są oryginalne ale świetnie się sprawdziły, są ciemne nie rzucają się w oczy, z dobrej gumy, nie muszę się przejmować czy się zniszczą, a jak się zniszczą wyrzucę i kupię drugie nowe, i tak po tym będziesz deptał i tak, a jak przyjdzie zima to będą całe w śniegu, błocie itd. Pomyśl czy warto wydawać 5-6x drożej na oryginalne.
  7. Chris03

    Nowe opony

    Dla przypomnienia, może ułatwi to częściowo dobór: http://cager.pl/jpgc/f30/DSC01520.JPG
  8. Chris03

    Nowe opony

    Timac: Starczy ci na tyle na ile ją wyeksploatujesz, możesz pojeździć 1tydzień a możesz i 6lat. Na żywotność opony wpływa podłoże po którym będziesz się poruszał, sposób jazdy, ciśnienie w oponach, a nawet to czy napompujesz powietrzem czy azotem, oraz to czy oponę dobrałeś zgodnie z tabliczką znamionową wklejoną przy drzwiach kierowcy. Więc pytanie: "I tu sie rodzi pytanie na jak dlugo taka opona wystarczy?" jest albo nie przemyślane albo jest to pytanie retoryczne.
  9. Chris03

    Nowe opony

    Ja mam założone letnie: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 [XL FP] najlepsze letnie opony na jakich kiedy kolwiek jeździłem. Zimowe: Goodyear Ultra Grip 9 jednym słowem świetne.
  10. Ja mam OC/AC/NNW w maksymalnej opcji w Proama czyli Generali, za miesiąc znów czeka mnie rozglądanie się za najlepszą ofertą. W ub.roku rozstrzał między TU dla mojej wersji auta wynosił 2700-5600zł. Najmniej atrakcyjne okazywały się ubezpieczenia oferowane w leasingach, takie odradzam.
  11. Ja swój teraz zalałem LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W30
  12. Ile litrów oleju wchodzi do silnika F30 320i [N20] i który olej z liqui moly polecacie? Podobnie jak filtr oleju jakiej firmy?
  13. Jestem ciekawy czy ktoś z forum jest w stanie potwierdzić fakt iż w modelach F30 z pierwszych lat produkcji rzeczywiście zrywały się łańcuchy rozrządu, czy to po prostu jest jakimś mit i plotka? Ogólnie silniki benzynowe N20 są gówniane ale prawidłowe ich użytkowane i częsta regularna wymiana oleju utrzymuje ten silnik w dobrej kondycji.
  14. Od prawie roku jeżdżę F30 320i automat i pojęcia nie mam kiedy należy zmienić rozrząd, po czym wiadomo że należy go zmienić, nie znalazłem nigdzie informacji o silniku N20B20B, czy jest na łańcuchu. Wogóle nic nie wiem, jeżdżę i choć auto ma już prawie 170k przejechane, to jak długo jeszcze pojeżdżę na tym rozrządzie? A wracając do cen wymiany rozrządu na jesieni 2016 dowiadywałem się w Wawie Inchcape Motor to wycenili mi 6441,00zł, więc ceny o których wcześniej piszecie są bardzo atrakcyjne.
  15. Ja również kupowałem swoją F30 na 16" i runflatach, jeździło się fatalnie w okresie letnim, dla mnie opony za twarde, na zimę w 16" włożyłem goodyery jeździ się rewelacyjnie, jako zimówki te felgi są rewelacyjne, zresztą sypią solą ulice szkoda lepszych felg. Na lato mam 18" goodyery eagle f1 225 wzmacniane, rewelacja. Mimo że opony są na większych felgach to jazda przyjemniejsza niż na runflatach. Wszystko zależy od ilości dziur i nierówności jakie masz u siebie, jeśli chcesz jeździć komfortowo zostaw 16" wstaw sobie wzmacniane, jeśli chcesz jakoś wyglądać weź 18" na lato, w zimę nie musisz się lansować:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.