Skocz do zawartości

Markpi

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 F25,X5 F15 ,X5 G05

Osiągnięcia Markpi

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. W F15 miałem wersje 25D a różnica w elastyczności jest odczuwalna .Dużo jeżdżę po autostradzie i wersji 25D czułem niedosyt teraz z nowym silnikiem 30D jestem zadowolony. Sprawia mi przyjemność jak odjeżdżam innym gdy TIR wreszcie zjeżdża na swój pas i można grzać do przodu.
  2. Mam od 2 miesięcy 30d w wersji mpakiet z zawieszeniem pneumatycznym a w poprzednim F15 adaptacyjne w mpakiet. I powiem krótko pneumatyka rewelacja po mieście komfort a na autostradzie w wersji sport sam się obniża i usztywnia i śmiga jak po szynach. Jechałem ze Szczecina do Łodzi i z powrotem momentami 190km/h bo duży ruch i nie zaobserwowałem niestabilności chyba że sprzedawca wcześniej gonił Fiata i dlatego mu było ciężko zapanować nad mocą. Mam nowy silnik 286KM 650 Nm rewelacja tylko jezdzić.
  3. Jasne że po mieście jest bardziej miękkie ale to wg mnie na plus bo wcześniej każdy przejazd przez tory tramwajowe był uciążliwy teraz jest spoko a na autostradzie przy dużej prędkości sam się obniża i usztywnia jak wcześniej w opcji sport .Dla mnie jest ok i nie żałuję że zamówiłem tę opcję.
  4. Miałem w poprzednim X5 F15 zawieszenie M adaptive teraz od 2 miesięcy mam nową X5 G 05 z zawieszeniem pneumatycznym i powiem jedno tylko takie .Po mieście komfort dziury i przejazdy tramwajowe nie straszne po autostradzie automatycznie się obniża i usztywnia rewelacja .
  5. Ok Panowie dziękuję za podjęcie tematu i zdecydowałem zamówić i zawieszenie pneumatyczne oraz tylną oś skrętną a życie pokaże czy to był trafiony wybór
  6. Czy mógłbyś doprecyzować pomyłkę w tylnej osi skrętnej.. co wg Ciebie jest nie tak
  7. Witam konfiguruję G05 i prosiłbym o rzetelne i sprawdzone w praktyce opcje co do których się waham a mianowicie zawieszenie pneumatyczne oraz tylna oś skrętna .Konfiguracja na 30D wersja z M pakiet ,robię ok.35000km rocznie głównie autostradą i rozumiem że opcja asystent kierowcy professional jest must have ? Oraz pakiet Business Class ?czy się mylę ?
  8. Witam, Muszę się rozstać ze swoją F15 koniec leasingu i konfiguruję G05 proszę o rzetelne i sprawdzone w praktyce dane opcje nad którymi się zastanawiam. To co pewne tj.wersja 30D w pakiecie M sport a zastanawiam się nad zawieszeniem pneumatycznym i tylną osią skrętną. Robię ok.35.000 rocznie autostrada i rozumiem że Asystent kierowcy professional jest must have, czy się mylę? Jakieś sugestie mile widziane
  9. Po raz kolejny kolega Fino źle interpretuje mój wpis ale żeby dopełnić jego długi wywód, który wywołał aż taki aplauz u innych pragnę uściślić ,że w moim przypadku każda zmiana samochodu wywoływały dreszczyk emocji bo ja z danym samochodem pokonując tyle km miałem pewną więź emocjonalną.Czy to był Fiat 126p kupiony za pierwsze zarobione pieniądze jako student ,następnie Ford Escort dzięki któremu przewożąc wszystko co w tamtych 80 latach można było sprzedać i dzięki któremu zamówiłem u Smorawińskiego swoje E36 w 1990 roku.To był samochód marzeń, z którym byłem na dobre i złe ale po 4 latach i 165tyś trzeba było zmienić z bólem serca na Alfa Romeo164Tdi. To był krótki epizod i z radością zmieniłem go na E39kombi,który sprawił mi wiele radości .Tak kolego Fino zmian każdego samochodu sprawia mi frajdę i wywołuje dreszczyk emocji może dlatego że jestem starej daty i każdy samochód to etap mojego życia i ciężkiej pracy . Życzę spokojnych Świąt
  10. Ok dyskusja jałowa chciałem jedynie wykazać użyteczność opon RFT w trasie nad zwykłymi z pewnym dyskomfortem jazdy ale bez przesady.A tutaj zaczyna się poradnik czym jeździć w trasy np.Q7 co u osoby która ma tak długa listę posiadanych samochodów nie wzbudza mojego zaufania bo ile czasu i km przyjechałaś w każdym z nich? A ile trasy zrobiłeś polecanym Q7? Ja, jak podałem ci swoje doświadczenia z jazdy Oplem lub Chrysler to w każdym zrobiłem w 4 lata po 200tys km i nie było to jako porównanie do F15 bo to inne czasy i racja inna półka ale doświadczenie z jazdy autostradą w roznych warunkach jest. Mam nadzieję, że jak będę konfigurować swojego G05 to będziesz pomocny w tym aby wybrać najbardziej przydatne dla mnie opcje. p.s jeśli Audi to myślałem o Q8 i kto wie bo po Nowym Roku też mam jazdę testową dieslem Pozdrawiam
  11. No i znowu sprzeczność SUV nie na autostradę ale nie jest tak źle nawet komfortowo przy zawieszeniu pneumatycznym A spalanie jaka różnica 2 l na 100 km przy prędkości 170-180 testowałem 5 sedan i tak wyszło.Ale nie szoruje tylkiem po asfalcie no i przy obecnych warunkach atmosferycznych zmiennych gdzie i w Maju może padać śnieg SUV daje mi gwarancję że dojadę kombi lub sedan nie zawsze nawet na xdrive. Chodzi o wysokość zawieszenia gdy pada śnieg a pługów nie widać to tylko Tiry i Suvy jadą reszta się toczy. Oczywiście ja miałem takie doświadczenia w kombi i dlatego postawiłem na SUVa .Po gazetę lub jajka wybrałbym 4 coupe zawsze dojedzie a wrażenie nie gorsze.Ale jeden lubi blondynki drugi nie i to jest piękne że mamy wybór.
  12. Ok widać nasze filozofie co do posiadania diametralnie się różnią .Jestem kierowcą z dużym doświadczeniem trasowym i moje wcześniejsze doświadczenia tj.kombi Opel Omega 2.5TDz silnikiem BMW oraz Chrysler Grand Voyager spowodowały że wolę na trasę X5 .A przy okazji opisujesz że po jajka lub gazetę SUV jest ok a na trasę limuzyna z opcjami jak SUV to tr2ochę sprzeczne i jakie masz z.tego korzyści? Ciszej jedzie?przecież wiesz że lusterka i opony np.letnie czy zimowe to największy czynnik przy głośności a reszta to dobre wyciszenie, które jak wcześniej opisują jest G05 ok.Oczywiście jest to moja subiektywna opinia ale.mam znajomych ,którzy jak ja dużo jeżdżą zawodowo w trasę i dla nich SUV jest.ok choć nie zawsze BMW.
  13. W odp.do Fino w ciągu ostatnich 5 lat jak jeżdżę na RFT ani razu wcześniej w kombi 2 razy i to na autostradzie raz Italia raz za Berlinem. Co do twojej opinii że przy moich autostradowych jazdach byś nie kupił Suv-a to ja się pytam czy jeżdżąc po jajka do Żabki tak?Jest mi potrzebny bo robię trasy gdzie warunki pogodowe są zmienne i dzięki temu czuję się pewnie a tak na marginesie w/G twojej filozofii do jakich celów służy SUV?
  14. Witam szacowne grono wielbicieli BMW X5 aktualnie posdam F15 już prawie 3 rok i prawie 100 tyś. km przejechane.Kończy się leasing i myślę o kolejnym X5 i tak poczytałem sobie opinie o G05 i chciałbym zadać pytanie tym wszystkim .którzy bardzo mocno krytykują głośność i użytkowanie opon RFT. OK są głośne ,więcej samochód spala ale uratują nas w sytuacji gdy rzadko bo rzadko łapiemy na autostradzie lub innej drodze kapcia i jesteśmy np.załadowani bagażem po sufit bo np. jedzie 4 facetów na narty .Dzięki RFT jakoś dojedziemy do warsztatu,a na zwykłych?jeśli jest rozerwana co przy dużej szybkości jest możliwe to zestaw naprawczy nic nie daje tylko czekać na holowanie bo zapasu nie ma a i tak koło 21 Lub 22 cali wymienić samemu na autostradzie przy np.deszczu nie życzę. Holowanie to zależy gdzie jesteśmy I czy to nie święto lub weekend bo można sobie nieźle poczekać .Reasumując jeżdżę na RFT w X5 już 3 rok a wcześnie na X3 F25 przez 2 lata i mogę stwierdzić że w ciągu tych prawie 5 lat nie tylko potaniały ale ich głośność oraz wpływ na spalanie bardzo się zmniejszył a w ratowaniu w sytuacjach awaryjnych nieocenione. Wolę jazdę trochę glośniejszą, w końcu TO SUV a nie naleśnik i swój opór ma , a pewną niż choć raz mieć na trasie przykrą przygodę z kapciem. Po Nowym Roku będę testować 50MD choć przymierzam się do 30D i postaram się przedstawić swoją konfigurację bardziej pod trasy autostradowe bo 90% mojej jazdy to właśnie autostradą.
  15. Markpi

    Mapy 2018

    Sprawdziłem i też mam dostęp tylko do wersji 2017-4 a rodzaj nawigacji nie ma tu nic do rzeczy chyba ,że się mylę to proszę o info
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.