Przyszła kolej również i na mnie na tym Forum ;) Rozglądam się (zapoznaję z ofertą) od około pół roku za moim następnym autem. Czytając to i inne fora wybrałem już mniej-więcej obiekty poszukiwań prosiłbym jednak Was o wyjaśnienie pewnych wątpliwości. Moje obecne wymagania i warunki eksploatacyjne: - przebiegi roczne: ~30.000 km, co dwa dni na zmianę 130 km do pracy i trasy po 100-200 km w weekendy - auto 4D lub 5D, nie musi być kombi - nie mam parcia na moc ale musi mieć chociaż te 140HP - skrzynia raczej manualna - tapicerka raczej "szmata" i tylko ciemna (gdyby były sport-fotele to byłoby fajnie) - kierownica sportowa - zwykła mi się kompletnie nie podoba - tempomat - klimatyzacja automat. - xenon - navi nie jest wymagana - budżet ~37kPLN zakładam 40-42 z "pakietem startowym" - kwota nieprzekraczalna ;) - przebieg mniej istotny, w dieslach celuję raczej w 250+, benzyniaki widziałem, że się trafiają w okolicach 150+ No i teraz do sedna, spełniające moje oczekiwania są następujące silniki: - 320d M47 - 318d N47 - 320i N46 + LPG lub jeśli by budżet pozwolił -325d M57 -325i N52 + LPG -330i N52 + LPG Teraz moje spostrzeżenia i jednocześnie pytania: - N47 - rozważam 18d z uwagi na prostsze wtryski myślę, że mimo rozrządu to ciekawa opcja - pytanie do Was kiedy faktycznie trzeba zmieniać wał z rozrządem, bo czytałem, że decyduje o tym oznaczenie na końcu, np.: A, B czy C. - LPG - nie ganić, znam ewentualne problemy, zarówno z silnikiem jak też z montażem - godzę się na to, pytanie raczej czy taka 20i to faktycznie dobry wybór "w trasę", bo kosztowo wychodzi mi to nawet w 25i taniej niż jakimkolwiek dieslu (serwisowanie pomijam, bo i tu, i tu trzeba płacić). - 25i - czy faktycznie wszystkie auta dotyka problem z tłokami (wiem, że do 2005 były inne chyba i później w wersjach US też były poprawione ale rozmawiamy tylko o autach z DE lub PL)? - z 18d N47 rozważam też 1er ale tylko z tym silnikiem - jako lifta rozważam tylko 20d, ewentualnie 25d jeśli się by trafił z M57 (co może być problemem w tej cenie) czy 3 litrówka to dobry wybór? Czy tam były tylko piezo-wtryski? Ponadto rozważam zakup tego auta w DE więc dochodzi akcyza (dopuszczam auto krajowe ale raczej ciężko jest znaleźć z tego co widzę pasująca mi konfigurację). Co byście Wy drodzy forumowicze doradzili? Wiem, że większość pytań się powtarza ale znów często nie ma nie konkretnych odpowiedzi. PS: A i obecnie poruszam się Vagiem 1.9 TDi który "jara" mi prawie 6.5/100 - moja noga + mała moc (90HP) + 5 biegowa skrzynia powoduje, że silnik pracuje w wysokich obrotach, niestety ;)