Skocz do zawartości

Zieldan

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 2002r. 2.0 N42 LPG sedan
  • Lokalizacja
    Pruszcz Gdański

Osiągnięcia Zieldan

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. To jest ten wałek, na którym znajduje się zębatka do silnika valvetronica. Żeby to wymienić zgodnie ze sztuką trzeba by rozebrać rozrząd i wałki przy użyciu specjalnych przyrządów (przyrządy kosztują 500-600zł na allegro). Dobrze jest przy okazji wymienić dźwigienki i popychacze. Ja natomiast wymieniłem sam wałek bez demontażu "bebechów" głowicy i rozrządu. Da się to zrobić, ale wymaga to cierpliwości, dokładności i zmysłu technicznego :)
  2. Ja wymieniałem silnik vvt i tak jak już zostało to zauważone konieczne jest zdjęcie pokrywy zaworów i przydałoby się wymienić uszczelkę tejże pokrywy. Silnik adaptuje się sam po dwukrotnym przekręceniu stacyjki, ale dla pewności zaznaczyłem sobie położenie silniczka, przeniosłem znacznik na nowy silnik vvt i ustawiłem tak samo przy wymianie. Po ponownym uruchomieniu silnika servomotor sam się ustawił. Co do mojego problemu z silnikiem, który opisałem wcześniej w tym wątku to problem udało mi się rozwiązać dzięki pomocy użytkownika Mattew. Winowajcą wszystkich problemów był wytarty wałek pośredni (nastawczy) vvt. Po wymianie na używany problem zniknął i silnik chodzi prawidłowo.
  3. ostatecznie wyeliminowałem dzisiaj cewki. Kupiłem nową cewkę boscha i podmieniłem po kolei wszystkie cztery i niestety nie było poprawy.
  4. Przejrzałem cewki przy okazji oglądania świec i ani jedna nie wzbudzała moich podejrzeń. Coraz bardziej zaczynam wątpić w cewkę, bo zrobiłem próbę o jakiej pisał mattew. Mianowicie odpiąłem wtyczkę od silnika vtronika i silnik nie szarpie i wkręca się równo tyle tylko, że nie ma pełnej mocy i świeci się kontrolka EML :( Identyczna sytuacja jak u mattew-a, ale on już chyba nie zagląda na forum :/
  5. Rozważałem tą alternatywę, ale tak jak zauważyłeś miałeś błędy, a u mnie ich nie ma i dzieje się to zarówno na benzynie i na gazie. Wykręcałem wszystkie świece w poszukiwaniu nieprawidłowego spalania, ale wszystkie wyglądają jakby pracowały równo.
  6. Mattew moje auto trapi to samo. Mógłbyś napisać czy i jak rozwiązałeś problem? Ja już wymieniłem przepływkę, uszczelki kolektora ssącego, świece, separator oleju i silnik valvetronica (nie zrobiłem adaptacji, bo nie mam czym) i dalej mam problem. Silnik na wolnych obrotach delikatnie poszarpuje jakby gubił zapłony, a przy gwałtownym przegazowaniu szarpie również jakby gubił zapłony do ok 2tys obr, a potem się wkręca normalnie. W kompie nie mam żadnych błędów. :( Może ktoś pomóc?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.