Skocz do zawartości

corner

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia corner

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Podpisuję się pod tym co napisałeś - to wstyd dla producenta. Problem jest zdecydowanie za mało nagłośniony :!: Tyle, że co, my sobie tu popiszemy a BMW się śmieje... Moja rada - nie baw się w naprawę i szukaj sprawnego słupka/silnika.
  2. https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E60#Motorisierungen N47D20 177KM był montowany od 09/2007 do 09/2010. Silniki z ozn. "C" 177KM wychodziły jak najbardziej w e60. Oznaczenie silnika widoczne jest na bloku albo np. na tabliczce z VINem na słupku B samochodu.
  3. Jakie masz oznaczenie silnika? N47D20A czy N47D20C? W 2009r. powinieneś mieć już raczej silnik z lit. "C" Wg. mojej wiedzy problem pękających bloków dotyczył głównie silników N47D20A. W moim przypadku węże od chłodnicy też były twarde.
  4. Ja też łudziłem się, że winna może być chłodniczka. Wg. mojego mechanika nie była sprawna więc ją wymienił ale problem, o którym piszesz pozostał. W moim przypadku auto zupełnie normalnie jeździło, nie grzało się i nie dymiło podejrzanie. Czasem zabujało jedynie lekko na wolnych obrotach. Oczywiście ubywał nieustannie płyn chłodniczy. Test CO2 wyszedł pozytywnie. Nie pocieszę cię ale rozglądaj się lepiej za drugim blokiem albo lepiej całym słupkiem. Nie daj się naciągać na naprawę głowicy (tak jak ja) bo zwykle winny jest pęknięty blok...
  5. Mnie mechanik zapewniał, że jest inne sterowanie i nie podchodzi p&p.
  6. U mnie egr z chłodniczką i cały kolektor ssący z przepustnicą trzeba było przełożyć ze starego silnika, podobnie turbo i rozrusznik. M.in. rozrząd, wtryski i obudowa filtra oleju poszła z nowego silnika - N47D20C.
  7. U mnie było ok 140kkm, rozrząd po wymianie w ramach akcji serwisowej i z niewiadomych przyczyn blok prawdopodobnie pękł w którymś miejscu. Szkoda, że BMW nie przyznało się do tej wady...
  8. Kupiłem na allegro ale ile dni spędziłem przed kompem z telefonem przy uchu to można książkę napisać. Gwarancja niby była ale na szczęście nie musiałem weryfikować czy zadziała w przyp. ewentualnych wad. W przeciwieństwie do mojego znajomego, który kupił już 2 silniki N47 i oba były niesprawne. Zapłaciłem 7,5k za kpl silnik (nie goły słupek) + transport.
  9. a czym robiles? bo mam podobny problem w x6 Uniwersalny interfejs diagnostyczny delphi.
  10. Update: adaptacja przepustnicy przez komp rozwiązała problem. Skrzynia pracuje bez zarzutu. Błędów brak.
  11. Witam, W aucie (e90 320d 177KM N47 135kkm) kilka tyś km temu wymieniono olej i miskę w automatycznej skrzyni biegów (wszystko oryginały ZF). Wymiana miała charakter profilaktyczny - przed wymianą skrzynia pracowała bez zarzutu. Obecnie podczas ostrzejszej jazdy w momencie gwałtownego przyspieszania skrzynia potrafi wejść w tryb awaryjny. Po wyłączeniu/włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy. Skrzynia sama w sobie chodzi płynnie, nie przeciąga biegów. Po podpięciu komputera wywaliło błędy: 483D (aktuator przepustnicy - błąd stały), 4F85 (kontrola biegu dla sprzęgła E - błąd stały), 4F95 (kontrola biegów dla sprzęgieł B-E). Czy powyższe błędy w działaniu skrzyni mogą mieć jakikolwiek związek z usterką przepustnicy? Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Nie chce mi się wierzyć, żeby wymiana oleju stała się przyczyną problemów ze skrzynią.
  12. Dałem się naciągnąć na kompletny remont głowicy ale nie przyniosło to żadnych efektów - nadal rosło ciśnienie w układzie chłodzenia i wywalało płyn korkiem. Na bloku/cylindrach nie było jednak widać żadnego pęknięcia. Udało mi się kupić drugi silnik z połowę mniejszym przebiegiem (lit. C) i ten działa już poprawnie.
  13. Pisze konkretnie ze to sa objawy chlodniczki egr i dalej rozkminiaja !! Odkrec korek zbiorniczka płynu na zapalonym i bedziesz widział . Moze byc ze dostaje sie do cylindrów po dłuższym postoju bo przeciez w układzie chłodzenia jest podciśnienie tłoczy do kolektora plyn przez owa chlodniczke egr i leci do cylindrów przez zawory. Nie zdejmuj głowicy !!!!!!!! To absurd odłącz to pierdzielona chlodniczke chwilowo i zobaczysz ze pomoże . Czy waszym zdaniem uszkodzona chłodniczka egr może powodować ponadnormatywny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia (twarde węże i uciekający płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego)?
  14. Sam byłem zaskoczony, że tak mało się o tym pisze. Do głowy by mi nie przyszło, gdyby nie fakt, że osobiście się z tym spotkałem (jeśli to faktycznie ta przypadłość). Notabene kpl rozrząd był w opisywanym aucie wymieniany w ASO jakieś 15kkm temu. W jednej z firm stwierdzono nawet, że nie ma miesiąca, żeby ktoś nie zwracał się do nich z problemem pęknięcia bloku w N47 właśnie pomiędzy 2/3 cylindrem skutkującym m.in. spalinami w płynie.. W żadnym wypadku nie chcę demonizować ale o tym konkretnym umiejscowieniu usterki słyszałem od kilku niezależnych mechaników z różnych stron kraju. Szukając na forum natknąłem się na post użytkownika: teflon, który kilkukrotnie wypowiadał się właśnie w tym temacie np.: Kolejny podobny temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=259419 Cyt:
  15. Witam, Czy ktoś z Was korzystał może z usług firmy z Nowego Sącza - wymiensilnik.pl ? Szukam opinii na temat tego warsztatu. W aucie stwierdzono b.duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wyciekający od czasu do czasu płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym i niestety spaliny w płynie chłodzącym... Nie kopci na biało, nie paruje z korka oleju, nie ma żadnych innych objawów. Auto normalnie przyspiesza i stabilnie pracuje na biegu jałowym. Diagnoza: prawdopodobnie uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą, pękła głowica albo/i blok silnika. Auto z 2008r. regularnie serwisowane w aso z potwierdzonym przebiegiem 140kkm. Zrobiłem reserach w firmach zajmujących się sprzedażą/montażem silników i co się okazuje - ponoć bardzo często trafiają do nich właściciele bmw z silnikami N47 uszkodzonymi w podobny sposób - mowa o powtarzających się przypadkach pęknięcia bloku pomiędzy 2 a 3 cylindrem... Najlepiej zatem szukać innego silnika :?: Wiem, że nie ma się czym chwalić ale dziwi mnie jednak fakt, że na samym forum tak mało jest informacji o tej, dosyć powszechnej w opinii warsztatów usterce w N47 :roll:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.