Witam wszystkich, nie bede zakladac nowego watku skoro dotyczy wymiany rozrzadu w silniku N57 ktory opisuje kolega juz w tym poscie Ja zdecydowalem sie na wymiane rozrzadu przy przebiegu 240k, czytajac posty o tych rozrzadach stwierdzilem ze nie ma co czekac az bedzie za pozno :) kolega tu opisuje tu bardzo ladnie cala wymiane, ja jednak wymienilem rozrzad nie wyjamujac silnika a tylko skrzynie biegow, mozna powiedziec ze dojscie nie jest utrudnione przez to , wiec moim zdaniem wyjmowanie silnika to jedynie dodatkowa praca no i co za tym idzie dodatkowym czasem. Cala operacja zajela mi okolo 14godz pracy robiac to niemal samemu pomijajac fakt ze demontaz i montaz skrzyni biegow w dwie osoby ze wzgledu na ciezar skrzyni. Rozrzad po demontazu okazal sie w calkiem dobrym stanie , rozciagniecie lancucha gornego wzgledem nowego wynosilo okolo 1 mm , lancuch dolny podobnie ,napinacze pracowaly moim zdaniem poprawnie. sprawdzacjac ustawienie na blokadzie , szczelina miedzy blokada a glowica wynosila okolo 4 . wszystkie czesci zakupione tak jak kolega wyzej opisywal w sklepie czescibmw.pl. lancuchy febi, slizgi i napinacze rowniez, kola zebate gorne i dolne orginalne plus orginalne uszczekli pod pokrywe rozrzadu , miske olejowa i pokrywe zaworow, lancuch pompy oleju febi. koszt kompletu okolo 400euro . To co zauwazylem po wymianie to silnik pracuje bardziej miekko. predzej zwlaszcza przy zimnym pracowal dosc twardzo. mam nadzieje ze komus moze sie taka informacja przydac.