Skocz do zawartości

dawidos160

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520I automat 2003r

Osiągnięcia dawidos160

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Bonzo cewki i świecie podmieniałem, wtryski też komplet wymieniłem (na podmiankę miałem) i efekt zerowy. Nieszczelności nie stwierdziliśmy na przepływomierzu ze szwagrem. Odma też wyglądała dobrze. Wymieniłem korek wlewu oleju bo był luźny,ale też nie pomogło. Gdzie jeszcze można jej szukać ?
  2. Pozwolę sobie odświeżyć - może ktoś miał podobny problem/wpadł na rozwiązanie? Ja póki co po prostu rozgrzewam silnik i jadę. Błędy cały czas występują - wspomniane poniżej P1347 Cylinder 3 Misfire with fuel cutoff P0313 Misfire Detected with Low Fuel Poszukiwania na necie dają różne wyniki - ktoś coś może?
  3. Poszukiwany ekspert od silników m54 - w mojej E39 wypada na zimnym ciągle 3 cylinder, cewki i świece wymienione. Byłem na diagnozie u kilku mechaników i nikt nie ma pomysłu. Kompresja niby w porządku (w 2ch warsztatach było ok, w jednym mi powiedzieli,że mam kompresję za niską i silnik do remontu za ok. 4k). Kompletnie się nie znam na silniku, dolot niby szczelny. Auto pali jak smok, brakuje mu mocy, a na zimnym (wskazówka na niebieskim polu), praktycznie nie da się jechać,bo auto się ledwo toczy i rozpędza do setki z 20 sekund. Trzeba poczekać aż się nagrzeje, zgasić silnik i odpalić na nowo. Chciałbym udać się do fachowca przez duże F, który powie mi, w czym leży problem
  4. Hmm dorwałem błędy komputera P1347 Cylinder 3 Misfire with fuel cutoff P0313 Misfire Detected with Low Fuel @tomtom1994 - też miałeś takie błędy ? Czy w ogóle brak błędów? Szklanek nie ruszałem jeszcze,bo ponad 5 stówek to mnie trochę przeraża ;) Generalnie mam wrażenie jakby to była jakaś nieszczelność gdzieś i fura wciąga powietrze jak tornado ( każde nadepnięcie pedału gazu powoduje słyszalny świst/pisk powietrza) - ale może tak po prostu ma BMW ? Jak wspomniałem - ciemna masa ze mnie.
  5. I auto było nie do poznania przez całe 3 dni... Aktualnie wrócił problem na 3 cylindrze ale tylko na zimnym. Po rozgrzaniu auta błędów nie zgłaszał przez 2 tygodnie, aż 3 dni temu znowu wyskoczył check engine. przełożenie cewek nie pomogło. Do tego fura cierpi na brak mocy i wysokie spalanie plus czuć z wydechu niespalone paliwo. Auto miało próbę olejową zrobioną i niby kompresji było 9 a po dolaniu oleju podskoczyło do 11 - niewiele mi to powiedziało,a że robione to było po przyjacielsku to też rozwiązania żadnego nie dostałem poza remontem silnika... Jako,że ja ciemna masa samochodowa jestem to pytanie - jakie są właściwe wartości kompresji na sprawnym silniku i co może być przyczyną niższej? Jakiś cień szansy,że elektryka coś knoci?
  6. Jak znajdziesz to będę wdzięczny,bo ja szukając znalazłem tylko do silników M52 a do M54 nie ma siemensa
  7. Hej,żeby nie zakładać nowego (jeśli ma być to proszę o info) to zapytam o e39 520i z 2003 - objawy dokładnie takie same jak u kolegi. Tylko vdo siemens wygląda na to,że nie pasuje do M54B22 i pytanie co w to miejsce? Delphi,Vemo,Bilstein ?
  8. Wybaczcie odświeżanie kotleta,ale idealnie wpisuje się w moje pytanie - po paru zawirowaniach z BMW, w końcu udało mi się ją jako-tako ogarnąć, ale niestety skrzynia zaczyna momentami szarpać - zwłaszcza przy dynamicznym dodaniu gazu biegi zmienia jakby gwoździe wbijała... Plus wydaje mi się,że dzięki adaptacji zacznie szybciej zmieniać biegi,bo póki co robi to na wysokich obrotach albo długo trzyma zanim zmieni bieg (np. zmienia biegi przy 3-4k chociaż mogłaby przy 2-2,5k albo jest 2-2,5k i skrzynia tak trzyma przez np. 10-15 sekund zamiast zmienić szybciej). I przełoży się to na spalanie (to moja cicha nadzieja) Fakt,że ze skrzynią automatyczną w BMW nie mam doświadczenia - tyle co teraz w mojej E39, ale w drugim aucie z automatem te zmiany biegów są przyjemniejsze - delikatnie naciśnięty pedał gazu, 2k i skrzynia sama zmienia biegi - choć to nie ZF a Ultradrive od Chryslera
  9. No właśnie z tego co mi się wydaje to nigdy nie był. Dlatego mam dylemat,bo gdyby był regularnie,to nie byłoby tematu ;) A naczytałem się,że jak ktoś przez tyle km nie wymieniał oleju to lepiej go nie tykać...
  10. Jak faktycznie masz dziurę tylko w rurce to pół biedy - mnie skasowano 110 zł w Poznaniu, a to 1/5 ceny nowej. Więcej kosztowało rozebranie pasa przedniego :/ Tylko nadal nie wiem czy brać się za wymianę tego oleju,bo to tak na dwoje babka wróżyła
  11. Hej, tematy,które znalazłem są stare i nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź. Otóż doszło u mnie do wycieku z rurki idącej do chłodnicy - korozja,przeżarta rurka i ciekło niemiłosiernie, zostawiłem autko do naprawy, wycięto dziurawy fragment i wspawano nowy. I teraz moje pytanie brzmi - czy konieczna jest wymiana oleju w skrzyni? Skrzynia pewnie nigdy wymiany nie widziała (nic mi o tym nie wiadomo), a zrobiła 300k km i obawiam się wymiany oleju. Z drugiej strony obawiam się też,że przy ucinaniu rurki,wspawaniu nowej do środka wpadły jakieś opiłki itp. które mogłyby zaszkodzić skrzyni. Jeśli już gdzieś padła odpowiedź na takie pytanie to byłbym wdzięczny za wskazanie posta.
  12. Kolega ma trzecią - od chińczków, co prawda do innych aut,ale zasada działania podobna i jest bardzo zadowlony. Koszt w zależności od wersji itp. to 200-400 dolarów czyli i tak zdecydowanie taniej niż to co jest na allegro (najtańsze 1350 zł plus jak coś to cło). Sam się do takiego rozwiązania przymierzam,ale to dopiero w połowie przyszłego roku. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to,żeby takie urządzenie miało 2GB ramu (sporo jest takich z 1gb - odradzam) i np. androida 5.1 (sporo jest na 4.4.4), ale to winduje cenę. Podłączenie do tego kamery cofania jest proste, kupując można od razu dokupić sobie też ramkę z wbudowaną kamerą cofania ;) @Arturo - wysyłką nie ma się co martwić. Zawsze możesz wziąć DHLa. Może być problem z logistyką gwarancji,bo najczęściej trzeba wysłać do Chin na własny koszt, trwa to trochę czasu, ogarnięcie problemu na miejscu i odesłanie drugie tyle :(
  13. Problem udało się rozwiązać (dopiero teraz bo czasu nie miałem zbytnio) - 3 świece walnięte plus jedna cewka. Wymienione świece i cewka i auto nie do poznania ;)
  14. Na kompie wyskoczył brak zapłonu na 3,5 i 6 cylidnrze. Niestety tylko tyle zdążyłem sprawdzić. Doszły mnie słuchy,że to może być walnięty przepływomierz,ale odpiąłem i auto nadal nie odpala. Jak dłużej spróbuję odpalić to wygląda to trochę na zasadzie "chcę ale nie mogę". Pytanie czy owe błędy zapłonu jednoznacznie wskazują na świece czy może to być coś jeszcze?
  15. Hej,szukam kogoś z Poznania,kto mógłby pomóc zdiagnozować problemy z E39 520i z 2003 roku
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.