Skocz do zawartości

Beria

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316i Touring n42 2003

Osiągnięcia Beria

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. uszczelniacze wraz z rozrządem bo palcem można było łańcuch zdjąć... w Opocznie, same uszczelniacze 2 koła policzył:/auuuuć. Facet chyba znany, klinika bmw, jedyne co mnie podkurzył, że nie chciał się potargować:P. Co do kiery to wiem... rozglądałem się... pomyśle, najpierw muszę znaleźć potwierdzenie, że tempomat mam i z multifunkcją by działał, dwa, że trójramienne są spoko ale poducha nie pasuje także i tak chyba bym brał tego kloca tyle, że z funkcjami... Idealnie by też było okleić listwy na drewniane, nie wiem czemu ale bardzo podobają mi się, mój ideał poniżej: http://images78.fotosik.pl/567/81e5add5eb54032d.jpg
  2. Oby Twoje predykcje się nie sprawdziły :P brałem przykład z YT, gościu po roku zrobił update, że wszystko ok, także stwierdziłem, że tylko taka metoda... zobaczymy, jak się nie sprawdzi to tak jak mówisz, albo polerka albo zamiennik nowy :P Póki co cieszy oko.
  3. Przyszedł czas na lampy... przy kupnie tak bardzo nie rzucały się w oczy ale po pół roku użytkowania już zaczęły mnie nieźle razić... widok z bliska: http://images77.fotosik.pl/567/93d0eb15ad043dcd.jpg http://images76.fotosik.pl/567/c1bbd1d1fb290296med.jpg zdecydowałem się zdjąć i zająć nimi kompleksowo, instrukcję zdjęcia najlepiej zobaczyć na YT, ale poniżej zamieszczam poglądowe zdjęcie. Rozbiórkę zaczynamy od odkręcenia kierunkowskazu, jedna śrubka na górze trzyma, następnie zdejmujemy gumową osłonkę na zatrzaskach, należy pamiętać o wszystkich i być naprawdę delikatnym bo plastiki swoje lata mają. Po zdjęciu gumki zdejmujemy plastik pod lampą ciągnąc od strony nerki a następnie sam klosz odginając delikatnie zatrzaski zarówno z góry jak i z dołu i boku reflektora. http://images75.fotosik.pl/566/c7adcfe16cd98c6fmed.jpg Sposobów renowacji jest pewnie kilka… najpopularniejszym i najtańszym jest polerka ale widziałem już reflektory po roku czasu po polerce, które wyglądały tak jak i przed polerką… związane to było z niedostatecznym zabezpieczeniem plastiku przed słońcem. Dlatego ja zdecydowałem się na renowacje taką jaką zaproponował pan z YT MójGaraż czyli lakierowanie. Po zdjęciu reflektora przeszlifowałem go kolejno papierem 1500, 2000 i do wykończenia delikatnie 2500. Poniżej zdjęcie po papierze 2000: http://images77.fotosik.pl/567/acfe2971a07c617d.jpg Dla niektórych może wydawać się dziwne, że taki mat wychodzi ale właśnie tak ma być, po lakierowaniu stanie się powierzchnia przejrzysta. Ja do lakierowania użyłem sprayu najbardziej zbliżonego do tego co używają w lakierniach (taka przynajmniej jest opinia) czyli dwuskładnikowego lakieru. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że po zmieszaniu składników w puszcze należy przechowywać to nie dłużej niż 24 godziny i warto schłodzić puszkę przed kolejną warstwą aby lakier zbytnio nie związał (z tego co pamiętam to kolejną warstwę można kłaść po 3h?-info na puszcze). Przyznam szczerze, że lakiernikiem nie jestem i nie udało mi się idealnie położyć lakieru ale gorzej niż było nie zrobiłem…. Efekt oceńcie sami: http://images76.fotosik.pl/567/c5c00624cce15dc2.jpg http://images75.fotosik.pl/567/e1250dbf04c77a2e.jpg lakier nie jest idealnie położony, ale myślę, że teraz mała polerka załatwiła by sprawę idealnego szkła, tarłem ręcznie sonaxem i w tym miejscu co tarłem to było lepiej ale żeby zrobić całe to już trzeba mechanicznie. Najważniejsze, że wżerów nie ma, plastik zabezpieczony lakierem czyli nie powinien płowieć a co do szklistości to jak wyżej – delikatna polerka załatwi sprawę. Poniżej jeszcze zdjęcie nawoskowanej Betki regeneratorem lakieru Sonax (do tej pory byłem zwolennikiem T-cut ale akurat w sklepie nie było i polecili to, myślę ze efekt super). http://images76.fotosik.pl/568/279d4a5c45c3f067.jpg
  4. Witam Serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym wszystkim zainteresowanym przedstawić moje BMW, które kupiłem w czerwcu zeszłego roku. Jak tylko je zobaczyłem, wsiadłem i przejechałem się stwierdziłem, że musi być moje :). Kierując się względami ekonomicznymi zaakceptowałem wersje 316i (prawdę mówiąc nie szukałem żadnego BMW, obejrzałem to jedno i jego stan techniczny przeważył o kupnie - jak się potem okazało nie do końca idealny ale o tym później…) . Jako zwolennik podtlenku lpg oczywiście założyłem instalację gazową BRC w Łodzi w warsztacie gdzie 3 inne auta również gazowałem. Z samej instalacji jestem bardzo zadowolony, różnic w jeździe nie odczuwam. Auto było hamowane ale wynik(jeśli chodzi o wartość) jest przekłamany bo nie mieli programu do automatu w tym silniku, jednak co najważniejsze różnica między PB a LPG wyszła praktycznie żadna. Żeby nie było tak różowo auto przed kupnem sprawdzałem w serwisie, jego stan był bardzo dobry, wizualnie super, mechanicznie bardzo fajnie. Niestety po pewnym czasie okazało się, że uszczelniacze są do zrobienia bo zaczął brać olej po jakiś 2,3 miesiącach… i to pewnie była przyczyna sprzedaży przez poprzedniego użytkownika, który miał ją rok czasu, dolał jakiegoś szuwaksu i płakał jak sprzedawał... Z tego względu, że zainwestowałem w LPG i mi się super jeździło zrobiłem te uszczelniacze i teraz w pełni cieszę się posiadaniem BMW :). Po drodze wymieniłem jeszcze czujnik PDC bo mi padł i zrobiłem lampy ale to może w dziale opiszę. Poniżej rozkodowana specyfikacja: Vehicle information ======================================== Type code: AX31 Model: 316I (EUR) E-F-R series: E46 3FL Series: 3 Type: TOUR Steering: LL Doors: 5 Engine: N42 Displacement: 1.80 Power: 85 (116 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR Prod.date: 2003-02-21 S205 Automatic transmission S210 Dynamic stability control III S240 Steering wheel, leather S274 BMW light alloy wheel, double spoke 53 S321 Exterior parts in vehicle colour S358 Climate comfort windscreen S386 Roof railing S423 Floor mats, velours S473 Armrest front S494 Seat heating driver/passenger S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer S650 CD player S661 Radio BMW Business (C43) S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S915 Omission of outer-skin preservation http://images75.fotosik.pl/565/44dfa5f026ce68f6.jpg http://images75.fotosik.pl/565/86794af80c43c115.jpg http://images77.fotosik.pl/566/a53fdecd38983f4e.jpg http://images76.fotosik.pl/566/555a7e146c204307.jpg http://images76.fotosik.pl/566/c5f00307e9cda3dc.jpg http://images75.fotosik.pl/565/3ca3e45b3829da4d.jpg http://images78.fotosik.pl/565/9f4ab98189f93ebb.jpg http://images76.fotosik.pl/566/afe2146fc77c64c9.jpg http://images78.fotosik.pl/565/448b659240afd5a8.jpg http://images77.fotosik.pl/566/59992259953c1e53.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.