Skocz do zawartości

nieskazitelny

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O nieskazitelny

  • Urodziny 11.11.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330Ci 2002
  • Zawód
    Konstruktor nadwozi BMW.

Osiągnięcia nieskazitelny

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. BMW Polska nie może udzielić takich informacji... Ogólnych materiałów można znaleźć mnóstwo w internecie (hasła: rohbau, body in white): http://european-aluminium.eu/media/1543/1_aam_body-structures.pdf http://www.autosteel.org/~/media/Files/Autosteel/Great%20Designs%20in%20Steel/GDIS%202008/04%20-%20Technological%20Innovations%20in%20Body%20in%20White%20Manufacturing%20of%20the%20BMW%20X6.pdf
  2. Przy takich uszkodzeniach jak są widoczne w dokumentach radziłbym odpuścić to auto... Konstrukcja nadwozia, która bezpośrednio odpowiada za przejęcie energii w czasie uderzenia została zniszczona i wykonała swoją robotę. Jeśli ktoś wstawił tam ćwiartkę i po prostu przyspawał mógł sprawić, że o ile sama konstrukcja nie będzie wpływała na normalną jazdę autem to w przypadku ponownego uderzenia miejsca spoin mogą być przesztywnione i nie pochłonął energii gnąc się, tylko złamią się nagle, a wtedy przednie koło wpadnie do kabiny pasażerskiej miażdżąc podłogę, która może Ci poobcinać nogi... Jeśli cenisz swoje życie to szukaj innego egzemplarza. Pooglądaj sobie crash testy "small-overlap" amerykańskiej agencji NHTSA różnych samochodów i zrozumiesz jak ważna jest ta część nadwozia :)
  3. BARDZO błędne założenie. Są tanie pełne syntetyki o bardzo dobrych parametrach bez uszlachetniaczy/niewielką ilością tychże (Polskie oleje Specol) jak i pełne syntetyki z dodatkami jak np. Millers CFS, a różnica w cenie pomiędzy tymi olejami jest bardzo duża. Jeśli producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego to należy go stosować niezależnie od przebiegu auta...co niektórzy mechanicy uparcie wlewają do silników z przebiegiem powyżej 200k km półsyntetyki "bo Panie to już za duże luzy w tym silniku i trza zatkać" grrrr. Należy pamiętać również o tym, że klasy lepkości np. 5W40 czy 10W40 nie określają automatycznie, że 10W40 jest olejem półsyntetycznym, a 5W40 pełnym syntetykiem! Klasa lepkości oleju określa tylko i wyłącznie klasę lepkości oleju! Finito. Często również oleje sprzedawane pod marką pełnego syntetyka są oparte często w większości na mineralnych bazach olejowych. Jeśli ktoś jest zainteresowany dużą ilością wiedzy w pigułce to polecam lekturę: http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234 ,a za wrzucenie artykułu Profesora Merkisza spory plus, wybitny specjalista w dziedzinie silników spalinowych.
  4. Do tej ceny, która jest w ogłoszeniu musiałbyś doliczyć jeszcze z 4-5k zł opłat. Spalanie 15l w mieście, 8-9l w trasie. Jak silnik zadbany to bezawaryjny. To auto ja bym odpuścił na Twoim miejscu.
  5. Dlaczego to takie straszne? :D LL-04 jest nowszą normą i oleje z LL-04 można używać do silników, które jako normę oleju miały LL-98 i LL-01.
  6. Cześć, wczoraj ze znajomym oglądaliśmy to auto: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530i-231km-sedan-bogate-wyposazenie-xenon-navi-fotele-komfort-ID6ym2XP.html Szwajcar, dopiero co sprowadzony do zapłaty akcyza. Z prawej strony drzwi odstają po kilka milimetrów względem nadwozia. Maska z kolei jest z lewej strony powyżej krawędzi błotnika kilka milimetrów, a z prawej strony poniżej błotnika kilka milimetrów. Lampy są matowe. Na przednim zderzaku z prawej strony pojazdu jest pajączek z lakieru, natomiast z lewej odszedł lakier bezbarwny. W środku kierownica jest bardzo powycierana, na panelu środkowym również są widoczne wytarcia. Ogólnie wnętrze jest brudne i wymaga prania moim zdaniem. Tylna klapa malowana w dość niechlujny sposób. Nie mieliśmy miernika lakieru bo sprawdzaliśmy czy do auta warto w ogóle podjechać dla innego znajomego, więc trudno stwierdzić czy gdzieś jeszcze było malowane. Ale moim zdaniem na prawy bok należałoby uważać. Sprzedający twierdzi, że w 2013 miał 180k km. Zawieszenie puka aż miło, hamulce według mnie kwalifikują się do wymiany zarówno przód jak i tył. W silniku DISA napier... aż miło, poza tym trochę głośno zawory klepią. Sprzedawca nie ma pojęcia na jakim oleju silnik pracuje obecnie, nie ma pojęcia kiedy był zmieniany. Skrzynia biegów po krótkie przejażdżce wydaje się zmieniać biegi w miarę płynnie, ale jeździliśmy po uliczkach na osiedlu. Plusem są pompowane lędźwie ;) Vehicle information VIN long WBANA71010B607584 Type code NA71 Type 530I (EUR) Dev. series E60 () Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M54 Cubical capacity 3.00 Power 170 Transmision HECK Gearbox AUT Colour OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod. date 2004-03-08 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 339 SATIN CHROME 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 416 SUNBLINDS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 442 CUPHOLDER 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 590 LT/ALY WHEELS/STAR SP. 123 W RUNFLAT 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 698 AREA-CODE 2 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SP COP CONTROL 849 AUTOMATIC EMERGENCY CALL, DELETION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 869 LANGUAGE VERSION SWITZERLAND/GERMAN 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 915 NO OUTER SKIN PROTECTION Series options No. Description 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Link do zdjęć: http://imgur.com/a/ZVyaH
  7. Odważne stwierdzenie. Proponuję w zinie na śliskim placu, na jedynce skręcić koła i wcisnąć gaz. DSC nic nie pomoże. Kontrola trakcji wspomaga ale zdrowego rozsądku nie zastąpi. No oczywiście, że tak :) Nie twierdzę, że w 100% można polegać na komputerze, ale na początku, aby oswoić się z pojazdem i podczas ostrożnej jazdy nie ma się czego bać.
  8. Cześć, moim zdaniem nie idź w półśrodki i szukaj 330i :) Też miałem obawy, ale jak się przejechałem to nie mam wątpliwości, że był to dobry wybór. Również nie mam doświadczenia z tylnym napędem w rzeczywistości i nie zamierzam jak na razie wyłączać trakcji, z włączoną trakcją nie masz się czego bać.
  9. Jest zaskakująco dobrze utrzymana :) Auto zostało przeze mnie kupione i myślę, że jest to dobry wybór bo tylko jeden element był malowany, przedni prawy błotnik. Reszta jest oryginalna. Historia serwisowa w ASO i faktury na wymiany wykonane już w Polsce po sprowadzeniu potwierdziły stan auta. W tym momencie to mam do naprawy tylną prawą uchylną szybkę (nie otwiera się) oraz serwis olejowo-filtrowy i tyle. Po 340 km trasie spalanie po ostrożnej jeździe 8,1l/100km ;)
  10. Gdy obecny właściciel kupował auto to na zdjęciach z ogłoszenia napisu modelu nie było na klapie, ale gdy już pojechał oglądać auto to poprzedni właściciel je przykleił. Też o to pytałem ;) Czym się różni zawieszenie M technik od właśnie tego sportowego zawieszenia?
  11. To jest nie fair! Kurde... ;) Powodzenia i życzę udanych zakupów. Napisz koniecznie. Ja już tracę nadzieję i chyba odpuszczę powoli. Samochodu potrzebuję do 1-2 tyg. max, bo do pracy potrzebny, a szukam już 2 miesiąc. BMW nie było mi pisane najwyraźniej. Ech... Przepraszam, jestem dokładnie w takiej samej sytuacji jak Ty :) 2 miesiące poszukiwań i kilka już egzemplarzy obejrzałem i niestety każdy miał coś nie tak...w większości bardzo nie tak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.