Skocz do zawartości

janusrulez

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    728ia 2000r

Osiągnięcia janusrulez

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. janusrulez

    E38 vs E39

    Ja powiem szczerze jak czytałem internet to wszyscy mówili, że e38 byle nie z silnikiem 2.8 i ja też tak sądziłem do czasu aż znajomy sobie kupił 728 i mnie przewiózł swoje zdanie zmieniłem, wiadomo do 4,4 nie ma co porównywać ale do jazdy wkoło komina styka. Tak dla porównania 528 a 728 wagowo to chyba 100kg różnicy a opinia o 528 jest taka że przyjemnie się jeździ ale 728 to za mało a to tylko 100kg różnicy. Najważniejsza kwestia przy zakupie auta to jego stan techniczny bo te auta mają już swoje lata
  2. janusrulez

    Odma/separator oleju

    Dokładnie się pod tym podpisuję. Ja dodam od siebie, że u mnie wymieniałem jako pierwszy odmę, mimo iż auto kupiłem z niemiec nikt tam nigdy tego nie robił wysztskie podzespoły z 2000 roku były.
  3. Witam, W końcu znalazłem odrobinę czasu więc zamieszczam krótki opis demontażu zbiornika z kilkoma fotkami, mam nadzieję że komuś się przyda. 1. Podnosimy tylne siedzenie i z obu stron odkręcamy pokrywy aby rozłączyć pompkę paliwa i pływak. 2. Demontujemy układ wydechowy. 3. Odkręcamy osłonę termiczną aby dostać się do wału. 4. Odkręcamy wał napędowy od mostu – 6 śrub, następnie należy rozdzielić przegub (uwaga na smar który jest w środku). Po wstępnym rozdzieleniu musimy odkręcić podporę wału aby całkowicie wysunąć przegub. Kiedy już do zdemontujemy, możemy wał podwiesić ponownie na podporze. http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678940/1_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/1_t.jpg 5. Następnie rozłączamy linkę hamulca i odkręcamy dwa uchwytu, http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/4_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/2_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/3_t.jpg 6. Odkręcamy rurę wlewu paliwa oraz przewód zasilający i powrót, http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/5_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/6_t.jpg 7. Odkręcamy śruby mocujące zbiornik znajdujące się przy progach w zagłębieniach zbiornika, 8. Teraz zbiornik trzyma się jedynie na dwóch opaskach – podstawiamy coś pod niego tak aby nam nie spadł i odkręcamy opaski, http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/7_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/8_t.jpg 9. Kiedy mamy już zbiornik swobodny, musimy go nieco opuścić i cofnąć tak aby przez otwory pod siedzeniem odłączyć rurę odpowietrzenia oraz rurki odprowadzające opary http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/9_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/10_t.jpg 10. Zbiornik jest gotowy do wyjęcia. Ja robiłem to na kanale więc aby wyjąć go musiałem unieść lekko jedną stronę samochodu tak aby zbiornik przeszedł pod wahaczem. P.S. Coś mi nie poszło z wklejaniem tych zdjęć więc podaję link do galerii - http://www.aukcjoner.pl/gallery/022678956-.html#I1. Pozdrawiam. Arek Hehe widzę że w podobnym czasie zrobiliśmy wymianę baku. Ja od siebie dodał bym tylko że przy operacji zmiany baku przydało by się zaopatrzyć w uszczelkę, która jest między wałem a mostem (moja się uszkodziła i musiałem kombinować nową), oraz uszczelka może się przydać przy demontażu wydechu. Vader1983 a jeśli chodzi o różnicę w ilości paliwa w baku to może masz gdzieś nieszczelność na obudowie pompy albo wężach bo po odpaleniu auta te poziomy muszą być podobne inaczej pompa się szybko zatrze lub spali
  4. Ją tam bym podjechał do jakiegoś dobrego mechanika, który zna się na silnikach v8 i niech on postawi diagnozę co zrobić i wymienić. Po co masz kupować i wymieniać rzeczy których nie jesteś pewien a nie kosztują one mało
  5. Ewidentnie wygląda to na zapowietrzony ukłąd
  6. Dobrze koledzy piszą za 4tyś to szału nie będzie takie auto to można na dawcę kupić, ją jak kupowałem swoje obejrzałem dużo aut i w takiej cenie to tragedia była (obejrzałem je tylko dlatego że było 15 km odemnie). Jak nie masz przygotowane 12-14tys na e38 to auta dobrego raczej nie kupisz. Wielu sądzi ze na e38 min 20 tyś musi być
  7. Też niestety muszę zbiornik wymienić jak będziesz po wymianie to napisz przyda się dla potomnych albo zrób fotorelacje :-)
  8. O ile się nie mylę to nie było m60b35 wszystkie 3.5 litra w e38 były m62 lub m62tu. Co do silnika 2.8 to do przemieszczania moim zdaniem wystarczy. Wiadomo do 4.4 nie ma co porównywać. Ps. Kurde miałem wiele takich samych usterek po zakupie auta jak ty ;)
  9. Firmy ubezpieczające ubezpieczą każde auto mowa oczywiście o AC znam jedną osobę co ma od dwóch lat AC na Lanosa z 98 r. :)
  10. janusrulez

    Odma/separator oleju

    Jakiej firmy odma lepszą febi czy mayle? Wiadomo oryginał najlepszy ale tak się zastanawiam jeszcze nad tymi dwoma markami, oczywiście interesuje mnie cały komplet z wężami?
  11. Jak chcesz najniższe koszty utrzymania to 2.8 masz 6 garków w rzędzie. 3.0 moim zdaniem minimalnie oszczędniejszy w utrzymaniu od 3.5 (spalanie) koszty części w podobnej cenie a zawsze 3.5 ma trochę więcej koni pod maską. Ja z tych dwóch brałbym 3.5.
  12. Też mi się to nie podoba chociaż niektórzy robią jeszcze gorzej tzn dajá takie wielkie szerokie końcówki
  13. Ja tam sądzę że ciężko może być nowej ekipie zachować klimat trzech poprzednich prowadzących
  14. Ją tam uważam że jak ktoś sam potrafi przy aucie majstrować ma dobre podejście do tego oraz kupuje dobre części to 728 nie będzie kłopotliwym autem i nie wpompuje w nie worka pieniędzy. Podstawą jest zakup auta w dobrym stanie niekoniecznie za 20 czy 30 tys. Długo szukałem auta dla siebie i często było tak że auta za duże pieniądze nie zawsze były najlepsze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.