Skocz do zawartości

Hypertech

Zarejestrowani
  • Postów

    93
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    :
    F90 M5 820 KM 1050Nm
    F82 M4 565KM 760Nm
    E46 M3 CSL MOD
    E46 M3 LQ4 6.0T
    E36 2JZ 950KM 850Nm
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Hypertech

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Tylne lampy wymagają kodowania oraz dołożenia 2 linii przewodów do BDC. Ponadto niezbędne jest przepięcie pinów.
  2. Obecnie jesteśmy na etapie retrofitu reflektorów laserowych. Z informacji od BMW wynika, że wykonujemy tę operację pierwsi w europie. Zamówione przez nas elementy dotarły dopiero po blisko 3 miesiącach. Najdłużej oczekiwaliśmy na lewy reflektor. Tylne lampy LCI są dostępne maksymalnie do 9 dni roboczych od zamówienia.
  3. Sytuacja analogiczna jak przy s63. Olej dobieramy również do użytkowania. W zasadzie 5W50 i 10W60 nadaje się do obu tych silników. M5tki z reguły są wykorzystywane intensywniej stąd rekomendacja 10W60.
  4. Naszym zdaniem zmiana na plus. Rekomendujemy wykonać ją jak najszybciej. Decyzja należy do Pana. W razie pytań pozostajemy do dydpozycji.
  5. Wypowiedź jest ogólnikowa, zero konkretów. Załączyliśmy powyżej zdjęcie panewek pracujących na zalecanym przez producenta oleju. Czas zrozumieć, że koncernom takim jak BMW nie zależy aby użytkownicy jeździli dożywotnio swoimi samochodami. Te pojazdy są przeliczone na konkretne przebiegi. Dla nas rzeczowym testem jest weryfikacja takiego silnika po 100.000 KM pracy na 5W30 VS na 10W60. Dodam tylko, że zużycie silnika jest znacząco mniejsze właśnie na 10W60 (czego dowodem jest załączone zdjęcie) - i tym się kierujemy. Podkreślam przy tym, że zalewamy zawsze olej zgodny z życzeniem klienta. Każdy ma prawo do własnego zdania i to szanujemy. P.s klienci zauważają często spadek temperatury oleju o kilka stopni co sugeruje występowanie mniejszego tarcia.
  6. Drodzy Panowie, norma SAE dotyczy tylko klimatu nie silnika. Rekomendowany przez nas olej 5W40 posiada normę BMW LL04 i w związku z tym można go stosować do jednostek Diesel’a z filtrem cząstek stałych. Wykres powinien odpowiedzieć na większość pytań. Olej w normie SAE dobieramy na podstawie temperatur otoczenia: https://images.app.goo.gl/Fcr33QnFJRj3YmhB7
  7. Kto poleca bo chyba nie producent, obecne silniki w modelach M-power są skonstruowane pod oleje o mniejszej lepkości, zalanie olejem 10w60 prowadzi do szybkiego zużycia elementów w silniku, tak dużą lepkość stosowało się dawniej w E39, E60 ale tamte silniki były odpowiednio zaprojektowane pod tak dużą lepkość. Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że zawsze zalewamy olej zgodny z życzeniem klienta. Olej 10W60 to tylko nasza rekomendacja bazująca na zebranej wiedzy i doświadczeniu w obsłudze tych pojazdów. Drogi Panie, niestety nie możemy się z Panem zgodzić. Norma SAE odnosi się do klimatu stosowania a nie do typu silnika. Nasze Firmowe M5 jeździ na takim właśnie oleju. Ponadto serwisy BMW w m.in Niemczech dopuszczają używanie tego oleju w F90. Dla F80/82 sytuacja z resztą jest taka sama. Silnik w F90 posiada wiele elementów z F10. Testowaliśmy olej SAE 10W60 na długim dystansie (100.000 + KM) w wysoce obciążanych jednostkach (720KM i 970Nm). Pierwsze co widać gołym okiem to znacznie mniejsza ilość cząstek stałych w oleju przy użyciu 10w60. Proces docierania w naszym M5 wykonaliśmy na 10W60. Po okresie docierania na test zalaliśmy 5W30 i co ciekawe silnik ponownie zaczął opiłkować jak na początku docierania, olej ten zlaliśmy po 300 Km. Po ponownym zalaniu oleju 10W60 nie zaobserwowano w oleju żadnych cząstek stałych. Poniżej jako ciekawostka link do zdjęć panewek w innym M5 po 26.000 KM na oleju 5W30: https://www.facebook.com/HypertechSerwis/photos/a.638765456140516/2114891865194527/?type=3 Musimy również odnieść się do informacji o ciasnym pasowaniu. Silniki w obecnie produkowanych pojazdach w tym F90 mają pasowania panewek korbowodowych na poziomie ~ 0.025 do 0.070. Dla E92 M3 pasowanie wynosi ~ 0.025 do 0.056 co oznacza, że silnik dla którego rekomendowano fabrycznie 10W60 jest ciaśniej spasowany na tym elemencie. Komunikat, który Widzi Pan na wskaźnikach dotyczy rozgrzewania silnika. Pełna moc jest dostępna po osiągnięciu temperatury roboczej niezależnie od docierania. Zachęcamy osoby zainteresowane tematem do kontaktu telefonicznego. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
  8. Dziękujemy za rekomendację i polecamy się na przyszłość Bardzo nam miło czytać takie recenzje. Zespół Hypertech - Serwis BMW i MINI
  9. Polecamy zakład tapicerski na ulicy Robini w Warszawie lub do zadań specjalnych Tapcar, który mieści się w Łodzi.
  10. Szanowny Panie, xdrive sterowany jest za pomocą modułu VTG. Jest układem mechanicznym z elektronicznym nastawnikiem zintegrowanym z elektronicznym modułem VTG. Moduł jest programowany i kodowany do wyposażenia pojazdu. W kwestii przesyłania danych, w menu jednostki centralnej w zakładce ochrona danych po odznaczeniu opcji przesyłania danych diagnostycznych system nie wysyła danych z pojazdu.
  11. To już zależy od wiedzy i umiejętności innych ludzi. Każdy kto potrafi obsługiwać esys’a może to zrobić.
  12. Przesyłanie danych z pojazdu wyłącza się w menu w opcjach ochrony danych.
  13. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą www.hypertech.com.pl
  14. Głównym problemem jest napęd pompy a nie sama pompa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.