Skocz do zawartości

Rasil7

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525i M54b25 automat 2001r.

Osiągnięcia Rasil7

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. I to juz jest bardzo przydatna informacja. Po tym ja mechanik robil mi vanosa, ustawial tez rozrzad i bylo jak mowisz w inpie okolo tych wartosci: 120 ssacy i -105 wydechowy, te wartosci sie zmienily, rozumiem ze poprzez wyciagniecie sie lancucha, dobrze mysle? A test zrobie ale niestety dopiero w srode bo wtedy bede mial czas i wtedy wrzuce. Pozdrawiam
  2. Juz wstawiłem , ten jest z jazdy po miescie dynamicznie, mysle ze to dobry test, vanosy przestawialy sie czesto. Jezeli bedzie trzeba to zrobie test na pustej drodze aby przestawily sie w swoje maksymalne polozenie. Mam rowniez pytanie co przy vanosach oznaczaja wartosci : ref.position oraz edge adaption? Dzieki za pomoc i zainteresowanie tematem :handshake:
  3. Prosze, oto filmik z pracy vanosów : https://megawrzuta.pl/download/1dfc84cc06b3a538e2c6323119ee6bae.html (mam nadzieje ze link do serwisu zewnetrznego to nie problem)
  4. Witam :) Nagrania zrobione : 3 bieg maksymalny but: 3 bieg maksymalny but 2 próba: Wolne obroty: Vanosy: Rozumiem ze wartosci prawidłowe? Dodam ze pomiary na benzynie, LPG off
  5. Witam wszystich :) Uzywalem wyszukiwarki jednakze nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Czy ktos z Was posiadajacy na 100% sprawna przeplywke lub nowa w 2.5 litrowce moze podac jakie ma wartosci na danym biegu i przy danych obrotach ? Chodzi mi o wartosci ogolne nie szczegolowe aby moc porownac czy moj przeplywomierz jest sprawny. Kumpel ktory jezdzil juz e46 z tym silnikiem mowil ze w mojej e39 slabo to sie zbiera, rozumiem ze wieksza masa ale wydaje mi sie ze jest jednak tak jak mi sie wydawalo nie ma tych 193koni. Szczegolnie, ze odlaczylem przeplywomierz dzisiaj i roznica jest naprawna mala na minus, praktycznie to samo z odlaczona... chce sie upewnic czy przeplywka siada aby nie wydawac pieniedzy na darmo, takze prosze Was o te wartosci ewentualnie o podopowiedz czy mozna ja w jakis sposob zdiagnozowac pomijajac dise bo jakies 8 miesiecy temu pokazywala ze przeplywka ok. Dodam ze nie ma bledow: vanosy robione rok temu, disa sprawna, odma wymieniona, olej odpowiedni, kompresja rowniez, lewizny nie stwierdzono, swiece, cewki itd rowniez. Z gory dzieki
  6. Uzywalem na poczatku Liqui Moly 2662, a ostatne plukanie Xenum M-Flush i musze przyznac ze to ardzo dobra plukanka, najpierw 15 min na wolnych obrotach ja trzymalem a pozniej zrobilem 50 km i wymienilem olej, syf zlecial. Jezeli chcesz nie drastycznie, ale dobrze wyplukac silnik to uzyj archoila ar2300- sam nie stosowalem, lecz kiledzy z forum pisali ze robi robote
  7. W takim razie masz niskie branie szczegolnie na oleju 5w30, mi Castrola bral po przyjezdie z niemiec najwiecej, prawie 1l na 1000km, opisywalem ze przestal brac w ogole mi na Meguinie 5w40, zmienilem olej na Amsoila SS 0w40 i niestety musze stwierdzic ze tego zaczelo juz brac, ubytki mam 0.2l na 1200km, ale za to plucze silnik jak wsciekly :twisted:
  8. Pokrywa byla zdejmowana rok temu podczas wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow i podobnie wygladaly wszystkie widoczne powierzchnie wewnatrz silnika
  9. Zrobilem dzisiaj zdjecie sufu na pokrywue zaworow przez korek wlewu oleju, a wyglada to tak: Niestety tak w wiekszosci wygladaja pozostale elementy silnika, tak sie konczy wymiana oleju w trybie long life :mad2: Mam nadzieje ze Amsoil wyplucze to, bo po zaledwie 2 tys zrobil sie czerwono-brazowy od tego syfu po Castrolu :cool2:
  10. Kolego Pitt48 napisalem w "czystych silnikach olej od wymiany do wymiany robi sie lekko zloto-brazowy" zalezy tez to od rodzaju oleju,ale rowniez od np. Mieszanki paliwowo-powietrznej , jezeli jest za bogata to do oleju przeniknie czesc sadzy i juz olej bedzie szybko ciemnial. A takie informacje mam z zycia: kolega e65 4.0 V8 od wymiany do wymiany olej zlotawo-brazowy, szwagier honda civic 1.4 od wymiany do wymiany olej zlotawo-brazowy, sasiad e39 2.8 m52 i rowniez tak samo, Vitara mojego ojca 2.0 v6 i rowniez lekko brazowy, mieniacy sie na zloto pod sloncem.U mnie jest syf i olej zmienia kolor bardzo szybko. Tak czy siak nie ma co polemizowac nad czy ciemny czy zloty, bo kazdy przypadek moze byc inny, a moja wypowiedz ktora cytowales odnosila sie do posta wczesniejszego i do zdania :"Jak chodzi o plukanki to zadna dzisiaj plukanka szybka sprzedawana w EU nie narusza nagaru. Nowy olej bedziesz mial szybko czarny nie z powodu plukanki tylko z powodu ze jezdzisz benzyna"- co moze zle zrozumialem, ale skoro jezdze benzyna i olej robi sie szybko ciemny, to w dieslu by byl zloty? No nie, zrobil by sie czarny po 1tys km, wiec tutaj nie wiem o co dokladnie chodzilo, chyba ze kolega Rivasi odnosil sie do LPG
  11. Tak jak mowilem AR2300 nie uzywalem wiec sie nie wypowiem jak dziala, na razie nie bede go stosowal, bo Amsoil po pierwsze tak plucze ze szok i mysle ze plukanka dlugodystansowa nie bedzie potrzebna, a po drugie Amsoil nie zaleca dodawania czego kolwiek do swoich olejow wiec na razie odpuszcze. 9100 wiem jak dziala i co zawiera, czytalem o super wlasciwosciach nanoboranu potasu, czytalem o archoilu na forach polskich i zagranicznych, lecz zasosowalem go i nie odczulem zadnych zmian, ani tego ze nagle opory wewnetrzne w silniku jak i tarcie sie zmniejszylo drastycznie, poprostu nie odczulem tego organoleptycznie. Zeby sprawdzic czy naprawde dziala i o ile tak naprawde zmniejsza tarcie trzeba by bylo przeprowadzic badania, mysle ze nikt z nas bez tego nie jest w stanie potwierdzic super wlasciwosci oraz dzialania tego srodka." AR9100 dodany indywidualnie (bez innych dodatków) do czystego oleju bazowego wykazuje ogromny spadek zużycia/tarcia w teście: Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC, 1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm (ASTM D4172) z poziomu 0,80mm do max. 0,35mm." - tak na marginesie to Amsoil tez podaje wyniki tego testu Four-Ball Wear test dla swoich produktow i dla SS jest to 0.35mm, takze to tyle samo co zwykly olej z archoilem.
  12. Na razie dopadla mnie grypa, ale jak bede kolo samochodu to zrobie zdjecie scianek pokrywy zaworu przez korek wlewu oleju to sam zobaczysz co Castrol 5w30(nie wiem niestety jaki dokladnie) zostawil w moim silniku
  13. Dokldanie tak: szkoda ze zdjecia nie zrobilem co bylo w kuwecie ze starym olejem oraz w filtrze oleju, plukalem lacznie 4 razy(3 razy LM i 1 xenum) i za kazdym razem bylo to samo: platki i lekka "smolina" z tym ze z kolejnym plukaniem bylo tego coraz mniej. Na te chwile przy Amsoilu wymienilem po 4tys km filtr oleju bo jak go wyciagnalem to kazdym zeberku filtra dziesiatki platkow roznej wielkosci. Nie stosowalem ar2300, ale zastosowalem 9100 i nie odczulem zadnej roznicy: ani w pracy na zimnym, ani w "miekkosci" pracy silnika, ani w oczysczaniu silnika ktore to estry zawarte w tym produkcie mialy czynic, na te chwile nie wiem co sadzic o Archoilu : czy naprawde działa i nie jestem tego w stanie odzczuc lecz silnik to odczuwa, czy to poprostu to lekka sciema a cena ma za zadanie nie odstraszac tylko przyciagac, bo skoro 200ml kosztuje 90 zl to musi byc "cos"
  14. Tutaj kolega dxtr moze miec racje - 10w60 w zime to nie jest za dobry wybor, jest bardzo lepki, zanim sie rozgrzeje to slabo smaruje i baaarrdzo dlugo dociera do kazdego miejsca silnika co sprawia ze poranne rozruchy moga skracac zycie tego silnika. 10w60 przy 40 stopniach srednio ma lepkosc kolo 160-170 mm2/s to jest bardzo duzo, w porownaniu na przyklad z 5w40 75-90mm2/s. Jezeli naprawde lubisz pokrecic pod czerwone i upalasz m54 to lepszym wyborem bedzie 5w50 ktore nie jest tak bardzo lepkie jak 10w60 a za to film olejowy jest naprawde gruby.
  15. Tu musze Ci przyznac racje: SS nie posiadaja certyfikacji API, seria XL i OE juz tak doraz oczywiscie European Car Formula. Jezeli chodzi o to ze olej robi sie czarny szybko bo jezdze na benzynie to uwazam za pomylke: olej w benzynie jest bardzo dlugo zlotawy, w czystych silnikach od wymiany do wymiany robi sie co najwyzej lekko zloto-brazowy, a w dieslach robi sie czarny jak wegiel po tys km, czasami nawet nie. Z tym ze 0w40 posiada wysoki HTHS to sie zgodze, 5w30 ma slaby, lecz jezeli chodzi o oleje, do benzyny napewno bym nie zalal 5w30, a tym bardziej do M54. A jezeli chodzi o plukanki : mysle ze ruszaja nagar, nie te twarde i mocno zbite, kiedy 1 raz plokalem silnik LM 2662 przed korek wlewu oleju na plastik pokrywy zaworu ktory byl caly w nagarze od wczesnej wspomnianego Castrola wymienianego co 25tys wyczyscilo go do czystego, wystarczylo ze sciekala plukanka po nim podczas wlewania przez korek, z reszta 3 razy sprawdzalem olej kolorystycznie oraz zlewalem przed i po olej i musze powiedziec ze byl prawie czarny, oraz po plukance bylo w oleju wiele malych platkow syfu, olej byl lekko smolisty, takze jednak te plukanki plucza, jak mocno? Trzeba bylo by zrobic badania lub rozebrac silnik przed i po
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.