Skocz do zawartości

WJKCK

Zarejestrowani
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O WJKCK

  • Urodziny 9 Stycznia

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW / E46 / 318i / 1998r. / 118KM / M43B19
    BMW / E46 / 320i / 2000r. / 150KM / M52B20
  • Lokalizacja
    Kielce, Polska / Boekel, Holandia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia WJKCK

  1. Autko odpaliło. Wielkie podziękowania dla @szumrak!!! Prawdopodobnie nie musiałem usuwać EWS. Autko stało jakiś czas i okazało się, że jak wywaliłem kompa od gazu (który miał swoje masy) to zabrakło masy na silniku. Wyczyściłem przewód masowy (prawa podłużnica - poduszka silnika) i autko zagadało (już po wgraniu wsadu bez EWS zrobionej przez @szumrak) Dla ludzi którzy będą to czytać w przyszłości. Po próbie odpalenia próbował zakręcić i gasł całkowicie prąd. Po odłączeniu wtyczki od cewek ze sterownika, autko kręci, prąd jest. Wiadomo cewki odpięte to nie zagada. Po ponownym podłączeniu dalej tosamo jak wyżej. Na szybko kablami rozruchowymi zapiołem masę na silnik (jakieś marketówki więc użyłem obu, złapałem z dwóch miejsc na karoseri, żeby mieć pewność że masa będzie solidna) i gada!!! Jest bez EWS, dla mnie lepiej. W dzisiejszych czasach immo to najwiekszy przeciwnik właściciela, jak mają ukraść to nie jest to dla nich problem :D
  2. Super, odebrane. Dzięki wielkie za pomoc. Powiedz mi proszę, jeśli można wiedzieć. 😀 Jakim programem to edytowałeś? Jutro będę testował. Dam znać czy działa.
  3. Wjedź do kogoś na poidnośnik i sprawdź wszystkie osłony termiczne, sprawdź cały wydech, pukaj, stukaj, poproś kogoś żeby trochę przegazował jak będziesz pod autem. Może kawałek kata wpadł w tłumik środkowy i sobie stuka. Najlepiej to jakbyś miał chociaż pewność czy to z silnika czy z wydechu.
  4. Od gazu wszystko wycięte, kable połączone wszystko tak jak ma być. Nie sprawdzałem wszystkich modułów, ale normalnie i z immo i z silnikiem normalnie mogę się połączyć. @szumrak wysłałem Ci wkładkę z ECU na maila. P.S. Tam jest ms43, myślałem że MS43 są tylko w m52b28 i m54
  5. Próbowałem jeszcze postawić INPA i zrobić synchronizacje ale wywala mi ciągle błąd odczytu sterownika 🤦 Poproszę kumpla żeby podjechał swoją E46, sprawdzę czy inpa działa poprawnie.
  6. Co prawda pozbyłem się już LPG z auta, ale też chętnie bym się dowiedział jak to jest. Kiedyś słyszałem że mimo przełączenia na LPG dalej coś tam paliwa jest dotryskiwane. Nie wiem może to jakieś mity które powielam. Chętnie dowiedziałbym się jak to jest naprawde. Może jest tu jakiś gazownik i się wypowie.
  7. Niestety nie mam innego kluczyka, przynajmniej nie z immo. Próbowałem zrobić synchro przez delphi ale niestety wywalało błąd. Spróbuje dziś lub jutro ogarnąć to przez inpe. Silnik to 2 litrowa benzynka 6'tka m52 - pisałem w pierwszej wiadomości 🙂 Czym odczytać ECU? Jak się nazywa program?
  8. Masz Visco czy elektryczny wentylator? Jeśli visco - wentylator na pompie wody to możesz sprawdzić czy sprzęgło łapie. Ja sprawdzam palcem, ale mam to już wyczute więc nie odpowiadam za ewentualne połamane palce xD Działa to tak że na zimnej chłodnicy wentylator się kręci ale sprzęgło trzyma bardzo słabo, więc bez problemu możesz zatrzymać go palcem, natomiast jak chłodnica jest ciepła to nagrzewa visco i sprzęgło bierze coraz mocniej wieć może uderzyć w paluszki - uwaga żeby gdzieś ręki nie wciągneło! Maniek ma rację najpier ogarnij czemu się tak autko zagrzało a później stukanie. Wentylator w panelu możesz przedmuchać powietrzem z puszki - tym co do komputera, nie zaszkodzi a może pomoże.
  9. WJKCK

    Problem z ładowaniem

    Masz multimetr? Wepnij się miedzy kleme a aku i sprawdź ile amper pobiera auto. Później zamknij auto i odczekaj nie wiem z 2 minuty może z 5 i autko powinno się uśpić. Wtedy sprawdź jeszcze raz. (w sumie to multimetr możesz mieć cały czas tak podpięty) Jeśli zobaczysz że ciągle masz spory pobór prądu to weź jakiegoś kolegę żeby obserwował multimetr, a Ty odpinaj po jednym bezpieczniku, jak pobór nagle spadnie to wiesz już gdzie szukać złodzieja. Jest pełno filmików na ten temat jak znaleźć złodzieja prądu w aucie, wiec nawet jakbyś nie wiedział jak wpiąć miernik i jak go ustawić. Tam na bank bedzie wszystko czarno na białym. Powodzenia i daj znać czy się udało.
  10. Na kompie brzami to bardziej jakby coś obijało się o wydech, lub coś obijało się w wydechu. Ale jak gość sprawdzał to na podnośniku to pewnie by to wyłapał.
  11. WJKCK

    E46 316i Gasnący silnik

    Sprawdź czy coś nie może robić Ci zwarcia, głupio się przyznać ale miałem tak. Latał mi kawałek metalu koło aku i jak zwarł + z karoserią to wszystko gasło, tak jak u Ciebie z tym że u mnie zazwyczaj działo się tak w zakrętach 🙈 Kolejna rzecz to może sterownik się gdzieś przegrzewa? Jakiś zimny lut... Jak masz jakiegoś ziomka z telefonem od cat'a to temat do ogarnięcia pod domem. wystarczy go rozbebeszyć i przez termowizję zobaczyć czy nie masz gdzieś hot spota. A jeszcze co do tego miejsca w którym gaśnie to jest to konkretne miejsce czy raczej odstęp czasowy od odpalenia?
  12. Drodzy forumowicze. Od pewnego czasu mierzę się z problemem który spędza mi sen z powiek - EWS 22 -key 3: incorrect random code - present Pacjent BMW E46 320ci 150km M52 EWS 3 OD46J Jak doszło do tej sytuacji... Od dawna karmię autko benzyną więc stwierdziłem że czas najwyższy pozbyć się instalacji lpg. Z racji że homologacja na butle się kończy było to dodatkową motywacją. Odpiąłem całą instalacje (BRC) pociętą wiązkę połączyłem kolorami tak jak było wcześniej. Wyjąłem butle, parownik, wtryski i wszystkie rurki i węże gumowe. Zadowolony że wszystko poszło dość sprawnie chciałem zobaczyć czy faktycznie poszło sprawnie i bezboleśnie i tu pojawia się problem. Zapłon wszystko super działa, niestety po przekręceniu klucza na III pozycje nic się nie dzieje. Podpinam kompa i błąd EWS 22 -key 3: incorrect random code - present Po sprawdzeniu live data z ews: Start enable - NO Starter blocked due to engine speed - NO Starter motor blocked due to selector lever - NO Start motor blocked due to central locking - NO Starter bloced due to body control code - NO Identyfication of key - OK Key password - OK Key random code - Not ok Macie jakieś pomysły co poszło nie tak i jak mogę to naprawić? Mam AK90+ (próbowałem odczytać ews ale niestety mój AK tak śmierdzi chinami że nadaje się na przycisk do papieru a nie do oczytu) Odczytuje kluczyk, pokazuje vin itd. Odczytuje EWS (raz na 20 prób - tak wyczyściłem styki i przeprowadziłem tuning wtyczki) za każdym razem vin różni się jednym znakiem i za każdym razem innym 🤦‍♂️ Posiadam też klona delphi INPA mam też jakiś bmw scanner ale nigdy tego nawet nie odpalałem. P.S. Jeśli napisałem coś nie tak to z góry przepraszam ale ten temat to na serio moja ostatnia nadzieja. Pomocy!!!
  13. Zdemontuj obudowę filtra powietrza kabiny, później taką osłonę która jest pod spodem i zobacz czy wentylator działa na krótko, jak to fura do upalania to zawsze możesz to zmontować w ten sposób z jakimś włącznikiem w środku.
  14. No to już wszystko jasne. W jednej wtyczce jest uszkodzone zabezpieczenie więc pewnie to jest problem. Super dzięki za podpowiedź. Na weekend mam zaplanowane grzebanie, jak starczy dnia to rzucę okiem na tą wtyczkę, może uda się coś zdrutować xD Jak nie to szrot ale wątpię żeby tu sprzedali mi samą wiązkę (siedzę w Holandii) ciężko się tu dogadać na tych szortach, zazwyczaj mają podejście jak w PRL...
  15. Podpinam się pod temat. E46 320ci 2000r 150km W przeszłości przez kilka dni air bag się pojawiał i znikał. W kompie wyskoczyły dwa błędy Mata i poduszka kierowcy stage 2 Po skasowaniu przez kilka miesięcy było git. Niestety airbag wrócił i już nie ma zamiaru opuścić deski. Poducha kierowcy stage 2 Sprawdziłem kabel od poduszki do czujnika kąta skrętu kierownicy i jest cacy. Co proponujecie? Jest taka opcja że coś się popsuło w czujniku kąta skrętu kierownicy? Czy poduszka siadła ? Wiecie jak to sprawdzić ? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.