Skocz do zawartości

Michal_P

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3 3.0D 218KM e83 2006
    BMW 335i DKG 380KM e92 2008
    BMW X3 2.0D 190KM G01 2019

Osiągnięcia Michal_P

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Dziękuję bardzo za odpowiedź, miałem nadzieje ze tak będzie bo to w końcu nie flashowanie niczym nowym tylko zmiana ustawień.
  2. Bardzo dziękuje za kolejna odpowiedz ale znowu nie odpowiada ona na moje pytanie. Wiem że można to zrobić, wiem też jak to zrobić. Moje pytanie jest czy można to zrobić bezpiecznie kablem ENET czy tylko ICOM, dziękuje za góry za zrozumienie.
  3. No nie do konca, bo niestety jak to zwykle bywa nie dostaje odpowiedzi na swoje pytanie, a dyskusja toczy się obok...
  4. Mialem wrażenie że to właśnie z esys była by kombinacja, Ista+ prowadzi za rączkę i nic się nie da zepsuć. W Esys juz chyba jednak trzeba wiedzieć więcej co się robi. Dlatego pomyślałem o Ista+ nie wiem tylko czy kodowanie działa bez problemowo z kablem Enet.
  5. Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Planuje dołożyć hak do mojego G01, generalnie temat rzeka i to nie ten dział żeby się rozpisywać :) Zdecydowałem się a instalacje Erich Jaeger ponieważ jako jedyna poza OEM daje możliwość wprogramowania haka aby np. automatycznie wyłączały się PDC. Udostępnili filmik na którym wstępnie pokazali jak zrobić kodowanie w ISTA+ Mam kabel ENET i nie wiem czy robiąc to tym kablem czegoś nie uwalę. Czy jest ktoś kto jest w stanie odpowiedzieć czy można to bezpiecznie zrobić kablem ENET czy szukać kogoś z ICOM?
  6. Kolejny Twój post i piszesz znowu mega ciekawe rzeczy :cool2: Teoria z paliwem jest mniej więcej taka: 1. Paliwo o większej liczbie oktanowej(98) jest bardziej odporne na samozapłon czyli można podnieść stopień sprężania silnika. 2. Podniesienie stopnia sprężania zwiększa efektywność silnika spalinowego, energia całkowita wytworzona z paliwa nie zmienia się ale szala zysków do strat przesuwa się w kierunku zysków. 3. Ciekawostką jest fakt ze paliwo o mniejszej wartości oktanowej ma większa wartość opalowa czyli z litra paliwa można uzyskać więcej energii. Zyski z punku 2 przewyższają fakt ze paliwo o wyższej (98) wartości oktanowej ma mniejszą wartość opalowa, jednak tylko wtedy kiedy silnik pracuje na maksymalnym możliwym stopniu sprężania przed wystąpieniem spalania stukowego. Resumując 98 jest sens lać tylko kiedy się z tego korzysta, fakt ze producenci dolewają dodatku uszlachetniające do 98 jako paliw Premium których się nie znajdzie w 95 jest kolejnym punktem za używaniem 98. To co piszesz mniej więcej potwierdza to co ja napisałem. Nie masz korekcji spalania stukowego bo masz mapę 95 na paliwie 98 to znaczy ze ECU nie musi nic korygować bo spalanie stukowe nigdy nie wystąpi. Na 98 mapa była wysterowana na takie paliwo wiec ECU czasami musiało korygować parametry bo spalanie stukowe gdzieś się tam pojawiało. To mniej więcej znaczy ze wtedy był pełen użytek z 98. To co napisałeś tez jest mega ciekawe, zastanawia mnie skąd ludzie robiący softy maja te dane od turbosprężarek. Limit turbin to jedynie ich prędkość obrotowa, ciekawe czy są na to jakieś tabele. Na razie się wstrzymywałem z tym MHD ale chyba po wymianie pompy biorę się za mały tuning :D :cool2:
  7. Pompę uda mi się kupić po 3900PLN , będzie w środę wiec cena wzrosła relatywnie niewiele. Co do wtrysków to Maciek potwierdził cenę i dostępność na zamówienie i czas oczekiwania kilka tygodni:( Nie życzę nikomu, żeby padły właśnie teraz. Dzięki wielkie za stronkę https://www.leebmann24.de/ w tej chwili chyba tylko oni oferują wtryski z czasem oczekiwania 2 dni i cena 1400zl, czyli w sumie najtaniej w tej chwili :!: Rozmawiałem dziś. z FMIC, ich intercooler, który jest wg. mnie kopia Wagnera Evo 1, będzie dostępny dopiero za 5 tygodni, myślę jednak ze poczekam, bo cena jest 2,5 raza mniejsza. Dzięki za ten link, przeczytałem wszystko już wcześniej :) Wydaje mi się ze, wiesz bardzo dużo na temat MHD i ich wszystkich stopni. Szczególnie interesujące jest to, co napisałeś na temat S2+ i paliwa 95 Czy masz na myślę ze S2+ na paliwie 95 generuje na tyle akceptowalna/ mniejsza niz na 98 moc ze intercooler FMIC ja obsłuży, czy masz cos innego na myśli? Mógłbyś się podzielić doświadczeniami z używania MHD i ich różnych poziomów? :wink:
  8. Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi! Stawiam piwo! Zacznę od tego ze wykrakałem z ta pompa HPFP, wygląda na to ze dzisiaj padła! Pojawił się błąd od niej. P142E :cry: Na szczęście widzę ze nie ma problemu z dostępnością tak jak jest z wtryskami. Nadpisałem do Maćka z z czescidobmw.pl zobaczymy czy już wiadomo na kiedy będą wtryski, cena z tego co mówisz zabija, to 2 razy tyle ile VDO jeszcze kilka miesięcy temu. Maxejd chciałem zapytać o twoja konfiguracje z intercoolerem i charge pipe. Czy zdecydowałeś się na takie bo takie tylko były czy jest jakiś powód inny? Ja myślę o charge pipe i intercoolerze z FMIC słyszałem dobre opinie ale nie wiem czy jest tak dobry jak Wagner, mógłbyś napisać kilka słów na ten temat? Zamiennika termostatu olejowego na pewno kupuje tylko najpierw postaram się w tygodniu ogarnąć ta pompę i jakoś wymianę. Na szczęście turbiny jeszcze chyba pożyją bo nie słychać żadnego chrobotania podczas jazy i przy odejmowaniu gazu. Naprawdę wielkie dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
  9. Znalazlem tutaj: https://tomson.com.pl/product-pol-3560-Sportowy-termostat-oleju-zawor-Burger-Motorsport-BMW-Seria-1-1M-E82-E88-Seria-2-F22-F23-Seria-3-E90-E91-E92-E93-F30-F34-Seria-4-F32-F33-Seria-5-E60-E61-F10-F11-Seria-6-F06-F12-F13-Seria-7-F01-F02.html
  10. Bardzo dziękuje za konstruktywna odpowiedz! 1. Z tego, co wiem od poprzedniego właściciela wtryskiwacze były wymieniane przez ASO podobnie może być z pompa HPFP. Nie mam jednak pewności, bo wizyt w ASO było kilka, ale nie było zapisane co dokładnie i z jakiego powodu było robione. 2. Na jednej z ostatnich faktur 17 tys km temu z nie autoryzowanego serwisu znalazłem informacje: ''Rewitalizacja wtryskiwaczy paliwa'' na kwotę 760 zl. To może być informacja ze cos sie dzieje z wtryskami. Do tej pory myślałem ze właśnie wtryski dadzą jakieś objawy ze cos sie dzieje a turbo i pompa HPFP jak padną to raczej bez objawowo dlatego myślałem żeby to zrobić jako pierwsze. 3. Dzięki za informacje odnośnie oleju w skrzyni, cewek i świec na pewno wymienię. 4. Mam zapocenie w okolicach połączenia skrzyni i silnika, jestem umowiony do mechanika zeby sprawdzic dokladna lokalizacje poza tym silnik wydaje sie suchy. 5. Odnośnie tuningu to auto w tej chwili mam zmieniony wydech na taki z klapka z Gdańskiej firmy RCP. Chce zostawić katalizatory. Planuje kupić Intercooler myślę o tym z FMIC.pl do tego charge pipe. Chce użyć MHD 1+ i xHP stage 2, nie planuje nic więcej szczerze mówiąc ze wzgledu na naped tylko na tyl. Wielkie dzięki za informacje odnośnie termostatu oleju 100stopni nie widziałem ze takie sa. Mam pytanie odnośnie wtrysków, czy te zamienne VDO sa równie dobre? Sprawdzałem stronę BMW i jest napisane ze wtryski do mojego samochodu sa juz nie produkowane :roll: a to co najmniej zaskakujace :!: :?: Mam na myśli numer: 13 53 8 616 079 Cos wiecie Panowie na ten temat :?:
  11. Witam. Zacznę od tego że szukałem podobnego wątku na forum ale nic nie znalazłem albo nie wiem jak szukać. Chciałem zapytać czy ktoś znający się na tych silnikach może się wypowiedzieć co trzeba by zrobić żeby spokojnie jeździć tym samochodem i nie martwić się że zaraz cos kucnie. Auto 2008r z przebiegiem 121tys. przebieg w miarę pewny, wizyty w ASO i przebiegi w CEPIK się pokrywają. Skrzynia w samochodzie to DKG 7 biegowa. W aucie do tej pory właściciel z ważniejszych rzeczy wymienił olej w skrzyni, elektryczna pompę chłodzenia bo padła poza tym raczej tylko części eksploatacyjne i zawieszenie. Pomyślałem ze na początek zregenerował bym turbiny i wymienił pompę wysokiego ciśniona paliwa jako ze podobno podają poniżej 120 tys. Czy ktoś się może wypowiedzieć co jeszcze warto zrobić albo czego nie warto?
  12. Na początek powiem że przejrzałem podobne watki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam problem z TCU, co jakiś czas (co kilka tygodni) rozładowuje mi akumulator, strasznie ciężko było znaleźć winowajce ale po objawach obstawiam ze to wadliwe TCU. Moje TCU to 84 10 6963758 udało mi się kupić nowsze 84 10 9207075. Mój Win to WD65341 I teraz właściwe pytanie: Czy ogarnę sam zmianę kablem D+KAN? Z tego co wyczytałem potrzebuje zmienić VIN w nowym module i przkodować FRM do mojego VO. Czy da się to zrobić NCS ? O ile kodowanie FRM udało mi się znaleźć to zmiana VIN NCS nie bardzo. Wolałbym uniknąć uwalenia modułu, ktoś coś podpowie? Albo pomoże przez TV?
  13. Chciałbym odnowić i podłączyć się. Mam taki sam problem jak poprzedni kolega. Używane haki ORIS z instalacjami są zawsze pocięte i bez instrukcji ciężko jest dojść do tego co i gdzie powinno być podłączone. Może ktoś ma dostęp do BMW Aftersales Assistance Portal (ASAP) i mógłby udostępnić instrukcje : EBA - 0307547, PI - SAZ_001_02_04
  14. Pytam tylko i wyłącznie właśnie przez to żeby policzyć ile mnie to wszystko będzie kosztowało, ceny gratów - zawieszenie, hamulce już dostałem od przedstawiciela ALPINY na Polskę, są porównywalne z M5 albo wyższe. Znalazłem gdzieś w internecie listę różnic pomiędzy e39 540i a Alpina B10 https://drive.google.com/file/d/1E1RqXNcry-wJB3d6cHfxOzsp-quQu2Jc/view?usp=drivesdk. Masz racje blok, tłoki, wał, wałki są różne, po wprowadzeniu silnika M62B46 myślałem ze są identyczne. Zacząłem porównywać resztę komponentów z numerami BMW i tak jak wspomniałem znalazłem narazie ze pompa oleju jest inna. Zastanawiam się czy są jeszcze jakieś różnice żeby nie wprowadzić się na minę zamawiając kompletny rozrząd z kolami do 4.6iS po czym okaże się ze cos nie pasuje.
  15. Rozgadam się za drugim autem, padło na ALPINE B10 znalazłem ciekawy egzemplarz. Jednak zanim kupie chciałem się dowiedzieć jak to jest z serwisem i częściami, udało mi się ustalić że takie graty jak amortyzatory, sprężyny i hamulce dostane tylko oryginalne. Nie wiem jak to jest z silnikiem bo kiedy ALPINA wprowadziła go to była rozwiercona jednostka z 540i. Jednak w 2001 BMW pożyczyło sobie ten silnik do X5 i nadali mu symbol M62B46. Moje pytanie, czy możne ktoś wie czym różnią się te silniki z B10 V8 a X5 4.6iS ? Do tej pory myślałem ze są identyczne i wszystkie części można kupować w ciemno ale np. pompy oleju jest inna i to już może mieć znaczenie przy kupnie części na rozrząd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.