Skocz do zawartości

pulower

Zarejestrowani
  • Postów

    244
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jest
    X3 G01 2.0XD LCI
    było
    X3 F25 2.0XD LCI
    F30 318D LCI
    F30 318D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pulower

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. To będzie teraz dłuższe wytłumaczenie, choć też oparte na przypuszczeniach i pewnych doświadczeniach. Część firm oferujących najem długoterminowy ma taki model biznesowy, że kupuje samochód na rok od dealera. Po roku dealer odkupuje od takiej firmy samochód po wcześniej umówionej cenie. Wiedząc, że samochód będzie oferowany do sprzedaży dealer potrafi wystawić samochód "z wyprzedzeniem" wstawiając do opisu ogłoszenia zdjęcia poglądowe z systemu. Jak wejdziesz na otomoto to w ogłoszeniach dealerskich samochodów używanych często są zdjęcia z systemu zamiast rzeczywistych zdjęć aut. Tutaj jednak nie ma informacji o zmianie właściciela po roku, więc może zmienił się leasingobiorca. W tym przypadku wcześniejszym właścicielem był zapewne BMW Financial Services. Te informacje będą w karcie pojazdu (obowiązek jej wydania istniał do września 2022r. Możliwe też, że przez rok samochód był demówką a po roku był oferowany do sprzedaży. Ale nie ma informacji o zmianie właściciela po roku. Zapewne nadal właścicielem był BMW FS. W sprawie domysły można mnożyć. Poproś sprzedającego o skan karty pojazdu oraz umów się na wizytę w ASO.
  2. Przy samochodzie tej wartości to po prostu umów się na wizytę w ASO i po problemie. Ewentualnie, tak jak napisałem wcześniej, znajdź na forum lub allegro ogłoszenia, które oferują dostęp do historii pojazdu z uwzględnieniem historii szkodowej a nie tylko serwisowej. To jest wydatek 100-200 zł. Trudno jest stwierdzić, dlaczego jest wpisany odczyt licznika w AutoDNA, a takiego wpisu nie ma w CEPiKu. Może to tylko świadczyć o modelu biznesowym firmy. Potrzebny był w tamtym czasie leasling na 2 lata, to go wzięli 🙂
  3. Wydaje się to dziwne, ale... Ten odczyt drogomierza wskazuje, że w dacie 19.06.2021 była jakaś czynność skutkująca wpisaniem przebiegu do CEPiKu. To mógł być wypadek, kolizja i kontrola pojazdu przez Policję. Mogło to być także powypadkowe badanie pojazdu na stacji diagnostycznej. Więc te kwoty w okolicach wpisania licznika do CEPiKu mogą odnosić się do kosztów naprawy. Sprawdź na historiapojazdu.gov.pl z jakiej przyczyny był podany przebieg w tym dniu. Są jeszcze inne osoby na forum, które mają dostęp do historii ubezpieczeniowej. Poszukaj i dostaniesz pełniejszy raport.
  4. Tak jak napisałem powyżej, to jest tylko moja osobista opinia, że nie pozwoliłbym osobie z nieznanym mi sprzętem podłączyć się do samochodu. Nie chciałbym, aby to przerodziło się w ocenę mojego podejścia. Mam do tego prawo, tak jak każdy inny użytkownik ma też prawo do innego poglądu. Nie wiem, z jakim sprzętem ktoś miałby podłączać się do mojego samochodu. Nie jestem w stanie tego ocenić. Nie jestem w stanie też ocenić kwalifikacji osoby, która będzie chciała podłączyć swój sprzęt. Jest bowiem trochę osób, których wiedza ogranicza się do obejrzenia kilku filmików na "youtube". Naciśnie taki fachowiec o jeden przycisk za dużo, później powie uuups, a ja zostanę z kłopotem. Z ASO nie mam tego dylematu, przynajmniej mam pewność, że sprzęt jest porządny, osoba przeszkolona, a nawet jak naciśnie o jeden przycisk za dużo, to później ASO będzie musiało się z tym zmierzyć. Ale naprawdę, to tylko moja osobista opinia. W przypadku samochodu za ok. 100 tys. zł, każdy sprzedający musi podjąć decyzję sam.
  5. Nie mam zdania, czy wizyta w ASO jest wyrzucaniem pieniędzy czy nie. W moim przypadku było tak, że to kupujący nalegał na wizytę w ASO a ja nie miałem nic przeciwko temu. Po ok. 2-3 godzinach samochód był sprawdzony, a kupujący pogadał sobie jeszcze z 10 min z serwisantem pod moją nieobecność. Wynik tego sprawdzenia był taki, że samochód został kupiony, a kupującemu nie udało się dużo stargować 🙂 Oczywiście są też inne osoby, które zajmują się sprawdzaniem samochodów. Wybór należy do Ciebie. Chociaż ja osobiście nie zgodziłbym się na podłączenie komputera przez osobę mi nieznaną, która chce sprawdzić samochód swoim sprzętem. Co moim zdaniem warto zrobić, to wykupić raport z historii samochodu. Tylko poszukaj osób, które nie tylko mają dostęp do historii serwisowej, ale również do ubezpieczeniowej. Tutaj na forum możesz łatwo znaleźć takie osoby.
  6. Trudno powiedzieć czy warto. Samochód pochodzi z Niemiec, sprzedający uczciwie nie zaznaczył opcji "bezwypadkowy". Wg historiapojazdu.gov - samochód sprowadzony w 2016, wg AutoDNA miał szkodę. Dalej jest adnotacja o istotnej szkodzie w 2022 r. naprawianej w PZU. Nie wiadomo, czy jest to ta sama szkoda, o której mowa w danych zagranicznych AutoDNA czy też druga. W opisie ogłoszenia jest także napisane, że sprzedający zgadza się na wizytę w ASO. Sprzedający wydaje się być uczciwy, a to nie wróży źle. Warto podjechać i sprawdzić samochód. No i chyba właściciel w styczniu zapomniał przedłużyć badanie techniczne.
  7. Gdyby chodziło tylko o przekazanie adresu, to mógłbym też zadzwonić i sam powiedzieć 🙂 A tak na poważnie, chodziło mi o to, że nie mam możliwości "wbicia" bezpośrednio adresu do samochodu. Tak aby osoba prowadząca nie musiała już tego robić. Wcześniej to było możliwe, a już teraz nie.
  8. pulower

    Bagażnik

    Według mnie X4 rzeczywiście ma lepszy wygląd. Cała linia SUVów coupe zapoczątkowana przez X6 (później mercedesy i audi też poszły w tym kierunku) wygląda bardziej agresywnie, sportowo - o ile w ogóle można w takich kategoriach mówić o SUVach. Ja mam dwójkę dzieci, synka wkładam jeszcze do fotelika i dostęp do tylnej kanapy, wysokość otworu na drzwi jest dla mnie po prostu wygodniejsze w X3. To samo dotyczy bagażnika, jest oczywiście większy w X3. Dlatego też dla mnie lepszym wyborem było X3. Jeżeli jednak nie trzeba uwzględniać przy wyborze samochodu komfortu tylnej kanapy i rozmiarów bagażnika, to X4 jest jak najbardziej dobrą opcją. Jeszcze tylko jedno słowo o wsiadaniu do tyłu. To, że jest niższa linia dachu sprawia, że wejście na tylne siedzenia jest oczywiście niższe. Jeżeli się człowiek do tego przyzwyczai i będzie uważał to nie się nie uderzy. Przywołałem jako przykład, to co powiedziała koleżanka mojej żony, a dotyczyło to sytuacji, kiedy oglądali następny samochód przesiadając się z Tiguana. Była po prostu przyzwyczajona do wyższego dostępu do tylnych siedzeń. Ale pewnie można się przyzwyczaić. W końcu ludzie wsiadają do serii 1 i 3 i tam też jest nisko.
  9. Żeby było ciekawiej, na filmiku reklamującym opony wielosezonowe Michelin Crossclimate 2 opony te są założone do BMW X1 🙂 https://www.instagram.com/p/CohRlDlKpb2/
  10. pulower

    Bagażnik

    Ciekawa strona nakładająca zdjęcia X3 oraz X4 na siebie. Możesz wybierać sobie elementy, które chcesz porównać na zdjęciach. Np. widok bagażnika - trzeba wejść w detale i następnie plusik przy nadkolu samochodu. https://autokatalog.pl/zdjecia360/bmw-x3-vs-bmw-x4/8512-8252 Wymiary wskazane wyżej przez kolegę Borsuczka nie odpowiadają na jedno pytanie - jaka jest górna długość bagażnika. Wysokość bagażników na obydwu zdjęciach jest podobna, ale przecież oczywistym jest, że X4 ten wymiar ma tylko na początku bagażnika, później linia nadwozia schodzi w dół. U mnie proces myślenia też był podobny - praktyczność (ja) vs wygląd (moja druga połowa). Ale kiedy koleżanka powiedziała żonie, że jak wsiadała do tyłu w X4 w salonie to uderzyła się w głowę, to praktyczność (ja) zwyciężyła. Mamy X3 i to zresztą już drugie.
  11. Staram się dobrać sobie nowy bagażnik rowerowy na hak. Z tego co się orientuję, to obecnie dla BMW bagażniki produkuje UEBLER. Wcześniej bagażniki dla BMW były produkowane przez Aterę. W katalogu części, przy bagażniku rowerowym jest dodatkowa część tj. osłona termiczna do tylnego bagażnika rowerowego BMW Pro 2.0 nr katalogowy 82722344298. Czy ktoś z Was rozważał zakup tej osłony? Jakieś doświadczenia? Czy mam sobie z tym dać spokój? W F25 woziłem rowery na haku i wówczas nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego jak osłona wydechu...
  12. Zadam może głupie pytanie, ale gdzie w ID7 jest informacja o pozostałym czasie do wymiany klocków. W F25 (chyba ID5) w menu potrzeby serwisowe miałem zarówno olej, jak i płyn hamulcowy oraz hamulce przód i tył. Obecnie w ID7 w menu potrzeby serwisowe mam jedynie informację o następnym serwisie olejowym, płynie hamulcowym oraz przeglądzie (sam ustawiam). Czy coś się zmieniło ? Czy ID7 ma gdzieś indziej tę informację? Czy ewentualnie serwis hamulców zgłosi się, kiedy klocki będą wymagały zmiany?
  13. W ogłoszeniu sprzedający napisał, że jest hak holowniczy. Możliwe, że naklejka o nacisku na hak została naklejona podczas montowania haka (nieoryginalnego).
  14. W ogłoszeniu, na zdjęciu otwartej klapy jest informacja o nacisku na hak. W specyfikacji brak jest haka, co może nasuwać podejrzenia co do pochodzenia klapy.... Poza tym (ale tu nie jestem w 100% pewny) w specyfikacji jest informacja, że samochód posiada Radio BMW Professional, brak jest info o nawigacji. Na zdjęciach jest nawigacja.
  15. Niestety to rozwiązanie nie zadziałało. Po wysłaniu adresu przez whatsapp AA tylko odczytuje wiadomość na głos i to wszystko. Nie mogę wejść w tę wiadomość i wskazać, aby AA nawigował do tego adresu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.