Skocz do zawartości

kilinho

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kilinho

  • Urodziny 22.07.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 525d 2004r
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia kilinho

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Regeneracja turbo, wymiana oleju i filtra powietrza, wyszło 1400 PLN
  2. Tak, u mnie było turbo padnięte. DPF mam wycięty, podobno jak jest błąd 4530 to też DPF nie chce się wypalać (podobno, ale ręki nie dam sobie uciąć :) ) Jeszcze możesz sprawdzić przepływomierz, ale tu jest już potrzebna INPA, filmik
  3. Witam, co sądzicie o tym samochodzie: http://auto-gratka.com.pl/bmw-320-c27900-r2007-137164.html Warto jechać go zobaczyć, prośba o rozkodowanie VIN WBAVU31000KZ20187
  4. Zobacz mój wątek: viewtopic.php?f=73&t=292860&p=2180163#p2180163 Lub kolegi forumowicza: viewtopic.php?f=70&t=156524 Jak już wyskoczy błąd 4530 to albo jest nieszczelność w przewodach gumowych (mogą być sparciałe albo dziurawe), lub rura od intercoolera może być pęknięta (górna lub dolna) lub pozostaje regeneracja turbiny (tylko w dobrym warsztacie, który sam regeneruje i montuje i sprawdza turbo) lub wymiana na nową. Czasami też warto sprawdzić sterownik przy turbinie, jeżeli turbina jest sterowana automatycznie, podobno można regenerować sterownik od turbiny tylko trzeba znać numer G-XXX, koszt około 600 PLN. Warto jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania przy podszybiu na kolektorze dolotowym (po prawej stronie kolektora jak stoimy przodem do silnika). Cena regeneracji + wymiana oleju i filtra powietrza około: 1400 PLN Cena nowej turbiny od 3800 PLN w górę. Takie moje krótkie podsumowanie jak walczyłem z błędem ponad rok. Byłem u 5 mechaników, nawet raz turbo było generowane, ale ostatecznie okazało się że środek nawet nie był ruszony, tylko ładnie turbina odpicowana (wypiaskowana) z zęwnątrz. Aż szkoda gadać i pisać ile straciłem czasu i kasy przez nie fachowych mechaników. Dopiero przy drugiej regeneracji wszystko wróciło do normy.
  5. Jednak okazało się, że poprzedni właściciel źle zregenerował turbinę. Sterownik przy turbinie był ok. Dopiero jak auto oddałem do firmy, która zajmuję się profesjonalnie regeneracją i sama montuje i sprawdza turbinę i testuje auto dynamicznie (oraz sama wszystko ustawia) to problem został rozwiązany. Jednak można dobrze zregenerować turbinę, ale muszą zrobić to fachowcy. Błąd 4530 też przestał wyskakiwać w inpie. Teraz autko żwawo przyśpiesza od 1800 obrotów na każdym biegu, już nie trzeba redukować aby wyprzedzać, aż wróciła frajda z jazdy. Teraz strach dodawać mocniej gazu jak wychodzi się z zakrętu :) Naprawione w Gdańsku.
  6. Christoph Czy udało się Tobie rozwiązać problem z błędem 4530 4530 (1297) ???
  7. A może jest to związane z usunięciem DPF? DPF też został usunięty programowo, stąd INPA nie pokazuje innych błędów, tylko ten 4530. Może ktoś miał podobny problem?
  8. WojtekCR z przepływką też tak robiłem i nie widać różnicy, nawet nową zamontowałem i dalej problem występuje.
  9. Wczoraj odebrałem od mechanika samochód. Turbina i ten sterownik przy turbinie były regenerowane. Mechanik po jeździe testowej mówił że autko już lepiej chodzi i błędy już nie występują. Po odebraniu od mechanika okazało się że auto dalej jest muliste od niższych obrotów (np: jadę na 5 biegu 100km/h wciskam gaz na maksa i powoli się zbiera, dopiero od 3000 obrotów czuć jakby zaczął nabierać siły, ale dalej to nie jest to). A i podłączyłem inpę i dalej wyskakuje błąd 4530. Czy coś zostało przeoczone?
  10. Dzięki za odpowiedzi :) A gdzie dokładnie ten regulator ciśnienia się znajduje ? Bo już go szukałem i nie mogłem go znaleźć. Od góry go nie widać, odkręcałem plastikową obudowę silnika oraz obudowę filtra powietrza i nigdzie go nie widziałem. Wydaję mi się że bez kanału się nie obejdzie. Czy to ten regulator: (numer: 1) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-05-2004-E60-BMW-525d&diagId=11_2336#11747796634 http://www.realoem.com/bmw/images/diag_2ua7.jpg
  11. Dodaje jeszcze zrzut błędu z inpy: http://pkitpawelkil.nazwa.pl/inpa_bledy.jpg
  12. [Gruby01] udało się rozwiązać problem? czy była to wina turbiny?
  13. INPA pokazuje tylko jeden błąd: 4530 4530 (1297) air charge control, Standard deviation Ciężko jest stwierdzić co jest źle. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ? A może coś mechanik uszkodził (nieszczelność przy turbinie) gdy był wycinany DPF?
  14. Faktycznie brak jest mocy. Wczoraj byłem na hamowni i okazało się że autko ma około 140 KM oraz max 250 Nm. Turbina daje max 0,5 bar. Teraz mam pytanko czy regenerować turbinę czy szukać nowej :( ? Jeszcze będę chciał sprawdzić szczelność układu doładowania (ale najpierw muszę znaleźć dobry warsztat w trójmieście naszych BMW).
  15. Witam, mam takie pytanie odnośnie silnika podanego w temacie, czy jest normalne że autko zaczyna przyśpieszać dopiero od około 2500 obrotów, na niższych obrotach jest muliste. Problem zauważony na 3 biegu oraz wyższych. DPF wycięty (był zapchany i ropa dostawała się do silnika), klapki usunięte z kolektora ssącego. Olej i filtry wymienione około 10000 km temu (pół roku temu). Przebieg około 290000 km. Jak kupiłem autko to miało 265000 km przebiegu i objawy były takie same: brak dołu. Może jest taka charakterystyka tego silnika, że żwawo przyśpiesza dopiero na wyższych obrotach? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.