Skocz do zawartości

macpraw

Zarejestrowani
  • Postów

    214
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d LCI by GCS Tuning; BMW E92 2,0d 200KM+; Audi B4 Cabrio 2,6; M-B W123 230C
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia macpraw

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Ja mam spostrzeżenie: W 2011 roku 177 tys. km. Na początku 2014 200tys. (czyli w 3 lata 23 tys. km zrobił). A od początku roku 24 tys. km) Jeżeli to jeden właściciel był to coś ten przebieg mi się nie podoba...
  2. Prawda jest taka, że da się kupić rozsądne auto za rozsądne pieniądze. Walka z nieuczciwością handlarzy jest czymś bardzo pozytywnym. Jednak pamiętajcie, że za granicą małe szkody "wypadkowe" czy uszkodzenie silnika, powoduje, że naprawa jest nieopłacalna. Kto kiedyś był zmuszony naprawić coś w Niemczech/Francji/Holandii/Włoszech to wie o czym mówię. U nas da się naprawić wszystko, często lepiej niż przy częściach fabrycznych. Tu uwaga: nie jestem zwolennikiem druciarstwa! Są rzeczy, które da się naprawić i są rzeczy, które należy wymienić na nowe! Wiem, jak są uszkodzone samochody w ubezpieczalniach zagranicznych. Często jest to kosmetyka. Takiego auta się po prostu pozbywa. Oczywiście nie kupi się go za 30% wartości, ale za 60% już tak. Tam ludzie nie traktują samochodów jak czegoś wyjątkowego. To u nas jest kult samochodu. Oczywiście rynek jest pełen oszustów. Ja zawsze weryfikuję stan samochodu bez wychodzenia z domu. Mam 90% skuteczności w szukaniu samochodów i nie robię sobie wycieczek po kraju. Zazwyczaj udaje mi się ustalić dlaczego samochód jest w PL, jak był serwisowany i czy były szkody...
  3. Ładna! Auto znam i wg mnie masz fuksa. Z tego co wiem, to auto mega doinwestowane! Podłokietnik jest klimatyzowany. Złącza AUX/USB były dodatkową opcją. Mam pytanie odnośnie obniżenia: z tyłu jest zawieszenie pneumatyczne, więc w jaki sposób chcesz to obniżyć? Wiem, że Xdrive był wyższy od serii, ale nie wiem, czy E61 można było zamówić ze sportowym zawieszeniem.
  4. Zacznij od softu. dziqsek Ci to ogarnie. I zmień tych swoich magików, bo głupoty gadają (jakby BMW miało pisać soft do każdego auta indywidualnie to by była firma informatyczna a nie fabryka samochodów). Poza tym jak zaoszczędziłeś przy zakupie to teraz dołożysz solidnie! Daj na mszę, żeby nie podwoić wartości auta...
  5. Trochę nie rozumiem dlaczego Wam się fotel nie podoba i pobyt auta w PL? Że niby sprowadzone łatwiej sprawdzić? HEHE!!! Jeżeli właściciel ważył sporo ponad 100kg to fotel się zużywa szybko. Auto trzeba sprawdzić w ASO i tyle. I jak ktoś zauważył: ZACHOWAĆ ZDROWY ROZSĄDEK.
  6. Jak chcesz wszystko przy aucie zrobić sam to kup sobie poloneza. Tu jest sporo rozbierania i trzeba wiedzieć gdzie szukać. A każdy kto wie jak i gdzie to najczęściej z tego żyje. Dlatego raczej bym się nie spodziewał tego typu rad. Zwłaszcza, że diagnostykę każdy warsztat zrobi raczej bez opłat jeśli u nich naprawisz auto. Poszukaj dobrego warsztatu, który dobrze zdiagnozuje i usunie skutecznie usterkę.
  7. Pozwolę się z Tobą nie zgodzić co do kwestii: "wolałbym wersję 231 KM". Wersja 145 kW ma 197 KM to po pierwsze (145 kW * 1,36 = 197,2 KM). Osiągi nie są dużo gorsze. Przyspieszenie gorsze o 0,7 sekundy do setki. Właściwie to różnica marginalna, bo jak często korzystasz z maksymalnej mocy? Pomijam możliwość zrobienia programu. Silnik 197 KM ma zasadniczą przewagę nad 231 KM i resztą 3,0d. Nie ma seryjnie klapek w kolektorze dolotowym! Z różnic wymienić należy skrzynię biegów: 197 KM ma słabszy konwerter, ale to ma również mniejsze znaczenie niż to kto i jak auto użytkował i serwisował. Oczywiście to kwestia gustu i każdy ma prawo do wyrażania opinii. Ja jeździłem 530d i 525d użytkuję na codzień. Różnice w przyspieszeniu są właściwie nieodczuwalne (dane techniczne pokazują podobne różnice w osiągach i odczucia subiektywne również będą podobne). A komfort psychiczny odnośnie klapek kolektora bezcenny!
  8. HEJ! Ja wiem, że Bosch to badziewie. Na przód bym tego nie założył. Sprawdzę wahacze, ale sprawdzane były przy wymianie hamulców z przodu i nie było najmniejszego luzu. A co do tarcz ATE i klocków Jurid to poprzednio miałem taki zestaw i zrobiłem na nim ponad 90tys. km i maleńkie bicie pojawiło się grubo po 50 tys. km. Więc bym nie demonizował. Wg mnie na bicie ma wiele czynników wpływ.
  9. Tarcze w oryginale podobno robi ATE, klocki ja miałem Jurid (było oznaczenie na oryginalnych klockach z BMW). Na oryginalnych tarczach nie było oznaczeń producenta. Poprzednio jeździłem na ATE + JURID (kupione w Intercars). Można znaleźć moje poprzednie posty i info o tych produktach. Aktualnie mam założone oryginały. Po około 6 tys. km zauważalne bicie. Przy poprzednim komplecie bicie wystąpiło dużo później! Mam podejrzenie, że bicie występuje z tylnej osi (założyłem jako test klocki Bosch na stare tarcze - tzn tarcze były założone nowe rok temu i jakieś 90-100 tys. km, ale były jeszcze grube). Wymiana klocków tył była robiona około 1 miesiąc przed wymianą całego przodu i ma zrobione jakieś 6-7 tys. km więcej. Wymienię w najbliższym czasie tylne tarcze i klocki. Po tej operacji dam znać czy moje podejrzenie było trafne. Na razie jestem rozczarowany, oby to były tylne hamulce bo się zdenerwuję. Zaznaczam, że hamulców nie przegrzałem, ani nie wjechałem w kałużę itp.
  10. macpraw

    e61 2.0d bierze olej

    Mi Castrola 5w30 brał około 0,5 litra na 5 tys. km. Teraz leje Motula 0w40 i po 10 tys. km dolałem 0,3 litra. Co do sporego zużycia oleju to najpierw turbina do sprawdzenia i odma plus szczelność intercoolera i innych wycieków. Jeśli to wykluczysz to pozostaje sprawdzenie tulei na cylindrach i remont silnika. Uzasadnione jest pytanie ile auto ma przejechane (nie stan licznika!!!) i gdzie je kupiłeś! Kolejne pytanie: wymieniałeś olej po zakupie? Jeśli się okaże, że masz padniętą turbinę to wypadałoby rozważyć wymianę rozrządu!
  11. To nie jest takie oczywiste! Żeby historia serwisowa była w bazie danych BMW po pierwsze auto musi się pojawiać w ASO a po drugie ASO musi mieć możliwość udostępniania tych informacji na serwerach BMW, a nie każde mają ten system. Więc jest możliwe, że auto nie ma historii serwisowej. Ale to, że mogą sprawdzać auta tylko z PL to ściema. Moje BMW było sprawdzane w Świlczy i dostałem wydruk z serwisów wraz z przebiegami.
  12. Oczywiście, że jest możliwe.
  13. Raczej wszystko zostało już wyżej napisane. Czy auto warte swojej ceny to należy samochód oglądnąć! Jak ktoś oglądał samochody w PL sprowadzane przez handlarzy to uzna, że warto!
  14. A ja bym dobrze auto sprawdził, bo jak ktoś sprzedaje z powodu braku kasy to i na utrzymanie nie miał. Dlatego warto dokładnie się przyjrzeć!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.