Skocz do zawartości

timas123

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring 2.0 150KM

Osiągnięcia timas123

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wymieniłem na dokładnie ten sam olej, okazuje się, że jest ten sam tylko wchodzi go 0,5 litra wiecej tak jak opisane powyżej :) Wrażenia z jazdy? Jest lepiej, wiadomo nie działa jak nówka, ale jest ok :) W skrócie mówiąc - polecam, jeśli ktoś ma kanał, paredziesiąt złotych i godzinkę wolnego czasu :) Aaa.... Jakby ktoś się zastanawiał jaki tam jest klucz to HEX14 trzpieniowy(najlepiej) :)
  2. Spróbować dokręcić tą śrubę samodzielnie czy lepiej od razu podjechać do mechaniora? Jeśli samodzielnie to mógłbyś względnie pokazać o której mowa? :)
  3. Zabrałem się za wymianę, ale okazało się, że śruba to nie 17-19 tylko HEX8-11, dlatego też to olałem, kupie nasadki HEX i wtedy się za to zabiorę. Ale trochę mnie to zastanawia, ponieważ są inne śruby, na pierwszy rzut oka nie zobaczyłem żadnej nalepki, czy to oznacza że to jakiś zamiennik? Czy po prostu tak jest w 6-biegówce? @zbyszek80 - u Siebie masz też skrzynię 6-biegową? Pytam dlatego, że po prostu mnie to zastanowiło, iż śruby nie są standardowe nawet powiedzmy trochę się zmartwiłem, bo w takim wypadku możliwe że jest także inny olej... Jeśli chodzi o dyfer weszło 1,1litra, nie cieknie. Efekt? Główny hałas z tyłu to opony więc ciężko stwierdzić, myślę że jest po prostu odrobinę ciszej :) Jaki był olej? Ciemno bordowy, ale nie czarny - niestety było widać parę opiłków metalu, no ale to bylo w miarę logiczne, że taka sytuacja nastąpi :) P.S. Faktycznie nie opłaca się tego robić na kobyłkach itp. chyba że w dyfrze :) Osobiście ogarnąłem sobie kanał w swoim "zapomnianym" garażu i jakoś to poszło :)
  4. Witam Rozumiem, względnie załatwiłem sobie kanał zgodnie z sugestią... :) Jeśli chodzi o olej w dyfrze - też zamierzam wymienić, z tego co wiem jest tam klucz HEX 14, mam rację? :D Jaki klucz potrzebuje przy skrzyni, jedyna informacją jaką mam, iż jest to M24X1,5 to znaczy, że rozmiar nasadki też powinien być 24 :?: :oops: Pozdr. :)
  5. Witam. Mam problem z samochodem, związanych z układem kierowniczym, w najbliższym czasie zamierzam podjechać na stację kontroli pojazdów, ale chciałbym się wstępnie poradzić. Samochód: BMW E46 Touring 2003 rok po lift Objawy: Przy normalnej prędkości(miastowej) samochód nie ściąga na prawo, jednakże po wjeździe na autostradę w miarę jawnie widać, że ściąga go na prawo. Przy okazji znalazłem dodatkowe przyczyny jakie znalazłem przy okazji obserwowania tego problemu. Zauważyłem, że gdy poruszam szybko kierownicę prawo-lewo to słyszę cykanie(wnioskuje, że jest to krzyżak), a dokładniej to cykanie jest przy zmianie kierunku(mam na myśli, że dzieje się to w przypadku kiedy poruszam kierownicę w prawo to cyknięcie jest przy zmianie kierunku, czyli w ostatnim punkcie kręcenia w prawo). Nie wiem czy to problem - ale chciałbym wiedzieć czy to normalne. Może jest to coś innego niż krzyżak? :mad2: Kolejna sprawa jest taka, że czasem przy kręceniu czuje swojego rodzaju lekki opór tak jakby przekładnia kierownicza przeskakiwała z ząbka na ząbek, albo na którymś miała opór. :mad2: Nie wiem czy to ma coś wspólnego z ściąganiem w prawo, ale możliwe że ma jakiś związek? Jeśli nie to na co najlepiej zwrócić uwagę..? Jeśli możecie to zasugerujcie możliwe dodatkowe przyczyny albo po prostu wyprowadźcie mnie z błedu :)
  6. Witam. Mam taki problem, iż niedawno zrobiłem sobie kabel AUX, ale okazuje się że wejście tam gdzie miałem w planach jest wpięta zmieniarka. I tutaj pytanie... Czy dany kabel mogę wpiąć w wtyczkę równoległą(a zarazem taką samą) do tej z zmieniarki ta która jest zaraz obok czy muszę jakąś wlutować się w zmieniarkę? Czy jest to w ogóle możliwe? Z góry dziękuje za odpowiedź.
  7. Zastanawiałem się nad właśnie olejem Fuchsa, który spełnia LT-1,LT-2 oraz LT-3. Czyli teoretycznie może być zalany do wszystkich rodzajów skrzyń... FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 1L Co o tym myślicie?
  8. Witam. Chciałbym wymienić olej w 6-biegowej skrzyni manualnej, dokładniej się do tego przybieram. Niestety nie mam kanału i będę to robił na kobyłkach. A żeby nie wdrapywać się pod samochód kilka razy chciałbym wstępnie zapytać jaki olej? Dlatego, że widzę na realoem, iż do mojego modelu tj. E46 jest tylko jedna skrzynia biegów, dlatego też wnioskuje że jest przewidziany tylko jeden olej także i chciałbym się dowiedzieć ile w tym prawdy? Czy od 6-biegowej także trzeba więcej oleju? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  9. Witam. Szukam informacji szczegółowych na temat głośników w BMW E46 Touring 2003r. Potrzebuje, ponieważ chciałbym je wymienić mniej więcej w sposób plug&play. :) Jedyna informacja jaką znalazłem jest to co na tabliczce znamienowej, ale to mi niewiele pomaga. :mad2: HAES 65.13-8368233 A także że: Impedancja = 4 Ω Czy mógłbym od Was otrzymać informacje takie jak: Maksymalna moc wyjściowa? Moc znamionowa? Rodzaj? Wymiary - średnica? Pasmo przenoszenia?
  10. Rozwiązaniem problemu było wykręcenie śruby za pomocą wykrętaka :) http://www.ceneo.pl/31452581;pla?se=GbURRsztAQBcFsNN9HBmX6U3m_HZ5_bB&gclid=Cj0KEQjwpZO_BRDym6K_nMye7cEBEiQAVA7RaBZLQJq0gh6NZBdI95HACdDpymC8IJKpN8i1CcRYw_AaAq1P8P8HAQ#tab=spec
  11. Witam. Wiem, że minęło trochę czasu ale znalazłem wyciek :) Wyciek jest z pompy wody. Problem jest tego typu, że po pierwsze pompa wody nie hałasuje, chodzi normalnie - wygląda na to że łożysko działa tak jak trzeba. Niestety pompa cieknie, ale wygląda na sprawną... Czy w takim wypadku lepiej wymienić pompę, bo i tak za niedługo siądzie? Chciałbym jeszcze dopytać co do Jej wymiany. Mam silnik M47N 150-konny z automatyczną klimatyzacją. 1. Czy pompa wisi tylko na 4 śrubach TORX w M47N, bo tak zauważyłem w Moim silniku, czy są jeszcze jakieś śruby? 2. Zauważyłem, że termostat jest przykręcony na śrubach odwrotnych do TORX, czyli właściwie śrubą torx mógłbym odkręcić go. W takim wypadku jak nazywa się taki klucz aby to odkręcić? Śruba wygląda jak końcówka w tych do wykrętaka: http://samouczektechniczny.pl/wp-content/uploads/2016/01/torxy-800x488.jpg 3. Czy jest możliwe, aby M47N z automatyczną klimatyzacją miał tylko 1 odpowietrznik, wnioskuje tak z instrukcji Sam naprawiam E46, ponieważ w miejscach gdzie tam jest pokazane znajduję tylko 1 odpowietrznik i nie do końca widzę resztę.(Gdzie je znaleźć?) 4. Pierwszy raz będę ściągał pasek wieloklinowy/wielorowkowy, od czego trzeba zacząć żeby go poluźnić? Rzetelne odpowiedzi na te 4 pytania na prawdę ułatwiłyby mi sprawę :) Z góry dziękuję za odpowiedź :)
  12. Właściwie to myślę nad kupnem takowego sprzętu, który jest w filmiku poniżej: Myślę że to będzie najlepszym rozwiązaniem, pytanie gdzie takowe znaleźć :)
  13. Może to pytanie, które nie powinno zaistnieć, ale rozumiem, że jeśli to pompa to na pewno musi pracować głośniej itp. czy na przykład może przepuszczać płyn mimo tego że jest sprawna? Bardziej szukałem podpowiedzi skąd wyciek może być lub gdzie go szukać - jeśli jednak to pompa wody to dopiero wtedy przeszedłbym do dalszej analizy. Dodatkowo możliwe, że pojawiłyby się jakieś błędy? Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi - zrobiłem 1500km bez włączonego ogrzewania - tylko z klimą i najprawdopodobniej nie uciekło nic, niestety po tej trasie nie wszedłem pod samochód i nie sprawdziłem sprawy czy silnik suchy czy mokry. Jednakże jak przejechałem 40km po tej trasie z włączonym ogrzewaniem to zauważyłem że silnik jest mokry - może to jednak termostat, mimo że go wymieniałem? Ogrzewanie jednak działa tak jak trzeba..
  14. Witam. Mam drobne pytanie, otóż zauważyłem ostatnio lekki ubytek płynu chłodniczego (po paru tysiącach kilometrów ubyło trochę z zbiorniczka, ale nie na tyle, aby wyskoczyła kontrolka). Wziąłem się za szukanie skąd jest wyciek, wczołgałem się pod samochód i zauważyłem że silnik jest mokry(nie jest to olej - cały czas max, ani inny płyn) w okolicach miski silnika(widać że cieknie z miejsca nad Nią od przodu - na przeciwko wiatraka), tak jakby ciekło z pompy wody/termostatu(przy czym wymieniałem pół roku temu). I moje pytanie brzmi: Co najpierw sprawdzić, aby nie wymieniać pompy wody na którą stawiam na marne?
  15. Niestety żadne z rozwiązań nie pomogło. :cry2: Zastanawiam się nadal nad zbiciem główki imbusa -> Wyciągnięcie obudowy filtra odmy -> odkręcenie śruby kombinerkami , co o tym myślicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.