Skocz do zawartości

Giersz

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Nie ma
    :-(

Osiągnięcia Giersz

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jeszcze dwa pytania - czy oba te wyświetlacze działają tak samo? Poza tym ze 1 nie ma navi? Czy prezentacja graficzna jest zupełnie inna? Czy oba wyświetlacze maja taka samą rozdzielczość? - czy zwykle zegary i zegary rozszerzone z ekranem pod spodem tak samo pokazują ustawienia tempomatu?
  2. Tak bym chciał ale mam mocno okrojony budżet na auto slużbowe. Starczy na srednio dobrze wyposażoną Octavię, albo w miarę gołe F34 w wersji advantage.
  3. Witam, Planuje zakup F34 Pytanie do znawców tematu - wyświetlacz inforozrywki Czy standardowy wyświetlacz 6,5” bez nawigacji jest taki sam wyświetlacz jak przy nawigacja Busdiness 6,5” czy inny? Chodzi o sam moduł ekranu - jak to wyglada, Jesli sa inne to czy ktos dysponuje zdjeciami pokazującymi różnice?
  4. Witaj, Mam obecnie bardzo podobny problem. Planuje zakupić średniej wielkości auto na 3 lata bez planów wykupu. Chętnie będę obserwował ten wątek bo może ktoś ma jakieś doświadczenie większe. Na tę chwile dodam od siebie: Audi: Audi twierdzi ze nie daje żadnego rabatu ale jeśli podliczy się wszystkie raty+wplaty i koszt wykupu to całość wychodzi na papierze 100.95% ceny katalogowej auta. Audi twierdzi ze rabat kilkunasto-procentowy jest tutaj już wliczony bo u konkurencji wychodzi 115-120% wartości. Znajomy nie dostał rabatu żadnego ale wyrwał kółka zimowe za 4PLN:-) Ubezpieczenie proponują w Audi w wysokości 2,6% auta W audi koszt wykupu to 57,9% Jest to liczone dla A3/A4. Gdzie mamy 0% wlpaty własnej i rata netto to 1% wartości brutto. Co ciekawe na stronie audi dla S3 rata netto wychodzi około 1,23% i nie wiem czy to błąd czy S3 jest inaczej finansowane. Trzeba to zweryfikować. BMW: W BMW wychodzi około 116% - jednak jak policzymy 10% rabatu (płacimy 90% auta to daje około 116%*90%=104,4%. Jeśli ugrać większy rabat to wyjdzie podobnie co audi lub tylko minimalnie drożej. W BMW proponują dziwnie drogie ubezpieczenie. wychodzi mi około 3.4% wartości auta W BMW proponują wykup na poziomie 40-48% zależnie od modelu - modele wychodzące z oferty mają wyjątkowo słabą ofertę - np. obecne X3 VW - nie sprawdzałem jeszcze ale patrząc na kalkulacje na stronie Golf R wychodzi taniej od Audi S3 o jakieś 10% wiec jeśli audi ma wyższą cene wykupu to nie ma co się tym zajmować Do wszystkich opłat dochodzi jeszcze ubezpieczenie RTI lub GAP. Z tego co wiem w Audi można to wyrwać za darmo, pewnie wtedy nie ma mowy o kółkach. Ale jest to coś od konkretnego salonu a nie od importera. Z tego co wybadałem koszty finansowania są podobne - Audi nie daje rabatu ale ukrywa koszty finansowania a BMW odwrotnie. W przypadku audi mamy wrażenie jakbyśmy kupowali "po cenniku" a w BMW mamy wrażenie jakby zdzierali na nas za finansowanie. Tak czy siak nie jest dobrze:-) Problem jest przy chęci oddania auta - w BMW musimy spłacić o co najmniej 10% więcej w te 3 lata niż w audi ze względu na niższe RV. Tutaj BMW jest mało konkurencyjne. Czy ktoś próbował negocjować wartość końcową wykupu? bo tak na prawdę to jeśli nie planujesz wykupić auta to podniesienie wartości końcowej o 10% to tak jakby się miało dodatkowe 10% rabatu.
  5. Jak to nie ma rabatow? To nie sa to osobne kwestie? Najpierw nwgociujemy cene a potem wybieram sposob finansowania? Uzgadniamy przykladowo 10% rabatu i chce PL to mi powiedza ze ok ale bez rabatu? Nie wyobrazam sobie. Bym ich chyba wysmial aczkolwiek to moze tlumaczyc tak dobra ofertę Z drugiej strony koszt/zysk finansowania ponosi vwbank. A rabat udziela salon.
  6. Auto chciałem kupić na działalność żony lub moją jako prywatne służące również do celów gospodarczych. Wtedy będę mógł odliczyć 50% vat z tego co wiem (użytek prywatny + służbowy) - nie jestem pewien jak z dochodowym. Tego jeszcze nie weryfikowałem, a przepisy mają się chyba pozmieniać z końcem roku - i nie wiadomo co nasi kochani politycy wymyślą. Leasing byłby najlepszy. Aczkolwiek nie jestem przekonany do posiadania auta na dłużej niż 4-5 lat ponieważ obawiam się że moja rodzina może zmienić skład i będę potrzebował innego auta. Co do kosztów auta to owszem największym kosztem jest utrata wartości. Tutaj rzeczywiście w BMW się nie opłaca korzystać z ich opcji finansowych. Ale w Audi kalkulator wylicza wartość auta po 4 latach (z początkowej 210 000) na 89 145. Założyłem że przy aucie za 240 000 zejde na rabatach do 210 tyś. Patrząc po ofertach na serwisach typu oto moto - sprzedanie auta z silnikiem 2 litry w cenie 90 tyś będzie chyba trudne. BMW liczy wartość około sześciesięciu paru tysięcy wiec tutaj jest lipa kompletna. Zatem realnie koszt auta wyniesie te opłatę początkową - liczę ze za moje stare auto dostane tyle pieniędzy aby zrobić wpłatę na poziomie 20-30%. Potem rata przez 4 lata wyniesie 2100 lub 1625 zależnie od pierwszej wpłaty. Dodać trzeba ubezpieczanie bo przeglądy są w cenie auta. Kłopot będzie jednak za 4 lata przy tym finansowaniu - oddaje auto i lipa - nie ma na pierwszą wpłatę. Koszt realny jest bardzo duży zawsze jak kupujemy auto salonowe ponieważ utrata wartości jest ogromna za samo wyjechanie z salonu. Z tymi 10-15% to chyba trochę mało - no jak ktoś zarabia 3000pln to owszem nie może sobie pozwolić na raty rzędu 2000 ale po to się pracuje i zarabia żeby spełniać swoje marzenia w tym również motoryzacyjne. Mi wychodzi podobnie ale co do punktu drugiego to w zupełności się zgadzam:-) Audi z zewnątrz nie prezentuje się aż tak ładnie. Ale wydaje mi się że wykończenie wnętrza jest znacznie lepsze. Z innej beczki - rozmawiałem dziś ze znajomym który ma podobne rozterki i po rozmowach w BMW doszedł do wniosku że zakup salonowego F10 w momencie wyjścia nowej wersji która ma być niedługo może być dość opłacalny ponieważ rabaty będą sporę bo salony będą chciały się pozbyć starych aut. Ktoś miał podobną sytuacje? Kupował stare auto jak nowe wchodziło? Wiem z 1 strony mamy fabrycznie nowe auto ale z drugiej strony stary model. Różnica w cenie F10 i F30 to jakieś 50 000 ale przy dobrych rabatach może się okazać że trochę uboższe F10 będzie kosztować tyle co F30 - ktoś to może potwierdzić? Nie wiem też jak później z odsprzedażą - czy nie będzie słabo.
  7. Witam, Od pewnego czasu marzy mi się nowy samochód i chciałbym aby to było BMW. Na wszelkich formach można dużo poczytać o zarówno o wyższości BMW nad Audi i odwrotnie - chyba na końcu decyduje i tak własne przeświadczenie i upodobania. Generalnie BMW i Audi wychodzą cenowo dosyć podobnie - różnice są nie wielkie i mimo iż teoretycznie w Audi można wyszarpać większy rabat to nie są to różnice finansowe które decydują o zakupie. Przy aucie za 200 tysięcy powiedzmy sobie szczerze, te kilka tysięcy nie jest czynnikiem wpływającym na decyzje którą podejmuje się na kilka lat. Z drugiej strony pojawia się pytanie skąd wsiąść na to pieniądze - niestety nie mam na koncie wolnego ćwierć miliona wiec chciałem się zapytać czy ktoś ma doświadczenie z finansowaniem w BMW. BMW ma w swojej ofercie produkt, który nazywa się Comfortl Lease. Wydaje się być ciekawą propozycją - na przykład wpłacamy 10% wartości auta a potem 48 nie za wysokich rat - po 4 latach możemy auto oddać lub wykupić za jego wartość końcową. Kalkulator finansowy na stronie BMW dla bazowej F31 330i o wartości 185 900 podaje dane (kwoty brutto) przy przebiegu rocznym 30 000km: Wpłata 18590 pln Rata 48x2857pln Koszty wykupu po 4 latach 66271pln Policzyć można że koszt całkowity wyjdzie ok 222 tysiące czyli kredyt kosztuje nas 36 tysięcy chyba że po 4 latach kończymy zabawę i oddajemy auto - to ma o tyle sens że jeśli rodzina zmieni skład to może będzie potrzeba innego auta. Jak po 4 latach oddamy auto to koszt będzie ok 155735 pln brutto + ew opłaty za naprawy - tutaj na stronie BMW mamy mniej więcej opisane jakie uszkodzenia są akceptowalne. Co mnie zastanawia to fakt że Audi tez ma podobny produkt w swojej ofercie a właściwie dwa produkty Perfect Leasing i Perfect Credit. Kalkulator Audi podaje dl tych samych parametrów dla Audi A4 w wersji 2.0 TFSI przy tej samej kwocie auta 185 900pln: Wpłata 18590 pln Rata 48x2280pln !!! 577 pln miesięcznie taniej! Koszty wykupu po 4 latach 78915pln dodatkowo w tej kwocie jest już wliczone ubezpieczanie na pierwszy rok użytkowania (4648 pln wg kalkulatora) - coś o czym nic nie pisze na stronie BMW. To daje całkowity koszt auta 206 945pln a odejmując ubezpieczenie 202 297 - czyli realnie wynika że koszt kredytu to 16 397 - aż 20 tysięcy taniej niż BMW!!! to jest ponad 10% to już może wpłynąć na decyzje o zakupie auta. Co wiecej dzięki wyższej wartości końcowej jeśli chcemy oddać auto po 4 latach to koszt wynosi 128 tysięcy za 4 lata a to jest 27 tysięcy taniej niż BMW - dużo. Policzyłem też koszty dla leasingu na 3 lata z wpłatą na poziomie 20% (ceny brutto bo tak podają kalkulatory): BMW: Wpłata 37 180 pln Rata 2574 pln AUDI: Wpłata 37 180 pln Rata 1751 pln (1424 pln netto) Audi nie podaje na swojej stronie kosztów wykupu Te różnice są ogromne - z ciekawości chciałem zobaczyć co Mercedes oferuje - ich wartości są bardzo zbliżone do BMW ale nie liczyłem tak dokładnie Nie rozmawiałem jeszcze ani z audi ani z BMW w tej sprawie a może te kalkulatory coś źle liczą? Trochę zastanawiające są różnice ponieważ są dosyć duże. Może w BMW coś jest wliczone w cenę czego nie bierze się pod uwagę. Czy może to taki zabieg marketingowy ze strony Audi - coś jak wałek z silnikami Diesla - niby wygląda że fajnie a dopiero potem się okaże ze to wcale nie jest tak fajnie. Czy ktoś z tego korzystał i ma jakieś informację czy warto rozważać taką opcje finansowania?
  8. Zle mnie zrozumieliscie. Wydaje mi sie ze jakby Projektanci chcieli zrobic ciche komfortowe auto to by nie robili tylu dodatkow nadajacych sportowy klimat. Dali by szyby z ramkami. Mysle ze F34 w zamierzeniu mialo byc bardziej uzytecznym rodzinnym F32, A nie F30 z lagodnie opadajaca linia dachu. Stad tez pewne elementy dodajace Sportowego charakteru, robiacego taki fajny klimat tego auta. To jest zupelnie inne auto niz F30 a nie F30 z inna budą lub F10 bo zauwazylem na forum duzo porownan z F10. Stad czego innego nalezy oczekiwac po tym samochodzie. Innych odczuc. Moim zdaniem auto straci swoj charakter przez absolutne wyciszenie wnętrza.
  9. Jakiś czas temu miałem problem z metalowymi elementami auta. W Bawaria Motors Katowice człowiek któremu oddawałem auto na przegląd polecił mi Autosol Metal Polish http://autosol.pl/index.php?s=ochrona_metali Tego samego używają w serwisie BMW do zaśniedziałych elementów metalowych w starych autach. Pasta jest świetna. Troszeczkę na szmatkę i wszystkie elementy metalowe można odnowić. Ta pasta odzyskałem skorodowane oznaczenie starego auta - te chromowane literki a koncówki wydechu czyści idealnie. Najpierw wycieram ręcznikiem papierowym a potem troszkę tej pasty i po chwili wyglada jak nowa.
  10. Ale dlaczego ma być cicho? Auto ma jechać komfortowo i cicho? Płynąć po autostradzie bezszelestnie pokonując tysiące kilometrów? Właśnie po to zrobili szyby bez ramek żeby był klimat i żeby były odczucia "sportowe" w normalnym samochodzie. Przy wyższych prędkościach powinno się czuć tą prędkość, to wszystko aby dać maksimum przyjemności z jazdy i podkręcać poziom adrenaliny. Skoro to jest BMW 3 GT - to oznaczenie GT do czegoś zobowiązuje chyba? Z Wikipedii: Grand tourer (z wł. gran turismo, w skrócie GT) – samochód sportowy o wysokich osiągach, przygotowany do jazdy na długie dystanse, luksusowy (jak na swoją klasę). Jak ma być cicho i komfortowo - F10 Jak ma być sportowy charakter to F34 (lub F32 - tam tez narzekają na wygłuszenie) ale nie może być już cicho i miękko bo to się nie mieści w określeniu GT Tak mi się wydaje. Zdaje sobie sprawę, że dla wielu ludzi F34 jest idealnym kompromisem pomiędzy ceną, przestrzenią i wyglądem ale nie można mieć wszystkiego. Auto ciche i miękkie dające frajdę ze sportowej jazdy? to chyba nie istnieje tak samo jak frajda nie łączy się ze zdrowym rozsądkiem. Jak dla mnie to wygłuszenie jest w sam raz do charakteru tego auta :) nawet mogło by być trochę głośniej :D
  11. To chyba zalezy po co kupilo sie BMW. Czy dla jakosci, bezpieczeństwa, precyzji prowadzenia i elegancji czy dla szpanu. Jesli kogos stac jest na BMW to raczej te kilka stów za zwiekszone bezpieczenstwo ni gra roli przy RFT. A potem tylko kawały sa o wlascicielach BMW. Zastanow sie sie co sie stanie jak przebijesz opone. Bedziesz wymieniac kolo? w deszczu? Nie? Zadzwonisz po pomoc? ok. Caly dzien zmarnowany. A moze lepiej dojechac do pracy/domu/dzieci itp. jadac 60km/h. I na spokojnie wyminic to kolo. Byc moze to uratuje twoje spotkanie sluzbowe, albo zdazysz na czas odebrac dzieci czy po prostu zaoszczedzi Ci stresu. Wlasnie to daje Ci marka premium. Co do komfortu - rft sa sztywniejsze. Roznica minimalna :-) dla mnie RF to podstawa. Wlasnie po to aby nie miec przykrych niespodzianek.
  12. Pytanie po co kombi? Czy ma byc praktyczny bagaznik ale i tak zwykle bedzie roleta zasunięta czy chcesz wozic szafki? Jesli to pierwsze to mozesz zastanowić się f34. Ja mialem podobne rozterki i chce w najblizszym czasie zakupic wlasnie wersje GT. Jest wiekszy niz f31 i bagaznik ma spory ale mniejszy niz seria 5. Taki w sam raz. Nie wiem tylko dlaczego ludziom sie nie podoba - wg mnie jest bardzo fajny ale to kwestia gustu. Drzwi bez ramek i ten wysuwany spoiler dodaje charakteru:-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.