Skocz do zawartości

raZZorfish

Zarejestrowani
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O raZZorfish

  • Urodziny 03.04.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 E53 2006 3.0D automat M57TU
  • Lokalizacja
    Śląsk

Osiągnięcia raZZorfish

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Odgłos jest tylko gdy wieje z górnych paneli. Jakby świerszcz, pisk rolki?
  2. A ja z kolei musiałem zdjąć lewe koło i nadkole i masz dostęp do linki. Biegnie po lewej stronie pod maską wzdłuż. Tam jest jej łączenie. To zależy gdzie się urwała, bo składa się z 3 elementów.
  3. A ja po zaślepieniu kolektora mam wrażenie, że ma gorszy dół.
  4. witam, ostatnio mam nasilający się problem: Podczas przyspieszania, przy włączonym nadmuchu (najlepiej to słychać przy najniższym biegu wiatraka) słychać świst. Dźwięk nasila się wraz z naciskaniem gazu. Nie jest to oczywiście turbo, bo znam dźwięki swojego auta. Nie jest to sprężarka klimy, bo odgłos jest czy jest włączona śnieżynka czy nie.. Auto musi jechać i mieć włączony nawiew. Na postoju cisza, przy nawiewie, podczas przygazowania słychać tylko turbo. Najlepsze jest to, że jak wyłączę nawiew na 0 podczas jazdy, odgłos znika jak ręką odjął. Teraz pytanie, czy jest jakaś klapa sterująca powietrzem, która otwiera się wraz z wiatrakiem?
  5. Witam. Znalazłem na YouTube filmik gdzie gość miał taki sam problem. Rozebralem radio. Docisnalem taśmę i ekran powrócił. Płytę z DVD wyciągnąłem bo nie korzystam a potrafi krzaczyć. Używam telefonu.
  6. witam, podepnę się pod temat. Takie coś jak na filmie poniżej działo mi się ze 3 razy w roku. Zazwyczaj po nocy działał znowu. Może to zbieg okoliczności ale mam wrażenie, że to podczas ostrego hamowania lub przewozu ładunku z tyłu się dzieje. Tym razem już nie chce gadać ze mną i tak sobie miga. Zwarcie? Czytnik? Wilgoć? Proszę tylko o jakieś nakierowanie. Dzięki z góry.
  7. Jeśli już raz tak zrobiła to skąd wiem, że opiłków nie ma? Profesjonalny zakład płucze układ i nie ma prawa się nic dziać.
  8. Nowe BMW mają homologację na jazdę na ringach. U nich są to światła do jazdy dziennej. W naszych E53 nie ma świateł do jazdy dziennej. Co bystrzejszy gliniarz to wyłapie, jeśli będziesz jeździł na postojówkach.
  9. Podepnę się pod temat. Szarpnąłem się na nowy wentylator i klima chodzi. Teraz dlaczego wymieniłem wentylator: Pewnego upalnego dnia odpaliłem auto i klimę by schłodzić kabinę podczas gdy pakowałem torby do bagażnika. Beti pochodziła trochę i nagle pisk spod maski i dym. Zaglądam pod maskę a tu sprężarka stoi, pasek się obraca i dym idzie spod niego. Po chwili puściło. Trwało to może 10 sekund. Diagnoza klimiarza: Wentylator klimy nie chodzi, wzrosło ciśnienie i zablokowało sprężarkę. Dobra wymieniamy wiatrak, chociaż zdziwiło mnie to, że w tak poważnym aucie nie pomyślano o zaworze lub wysprzęgleniu sprężarki podczas takiej awarii. Zmyliło mnie to, że powiedział że to już któraś E53 z takim właśnie objawem, gdy wiatrak jest uszkodzony. Po wymianie wiatraka i nabiciu klimy po prostu inna jazda, aż do wczoraj. Na wolnych obrotach stoję i rozmawiam przez okno z kolegą, klima chodzi, na zewnątrz 30stopni na plusie. Nagle pisk spod maski. Ale dodałem gazu i przeszło. Jestem pewien że to sprężarka. Wiatrak zapieprza aż miło, zmienia prędkości itd. Teraz pytanie: Czy sprężarka się kończy, czy może pasek jest luźny? Macałem pasek i wydaje mi się, że jest luźny, bo mogę go naciągnąć z centymetr do góry lub na boki używając średniej siły. Jak mocno jest naciągnięty u Was? Zanim go wymienię, to może jakaś jeszcze sugestia z Waszej strony? Regeneracja sprężarki jest chyba bez sensu, nowa kosztuje mniej niż ten cholerny wiatrak, więc może lepiej jeździć dopóki nie padnie. Na tym pasku oprócz sprężarki nic nie ma, więc zerwanie go niczemu nie grozi. Z góry dziękuję za pomoc.
  10. Cześć. Ja się chciałem zapytać, jak Wam się zachowuje auto przy normalnym lekkim dodawaniu gazu podczas zjazdu ze stromej górki? Czyli: Stoję na stromej górce i ruszam. Czasem bywam w takich rejonach i auto przy zjeździe przeciąga mi przy zmianie biegów nawet do 4tys obrotów. Mam dwa auta z automatem i w drugim tak się nie dzieje. W Xie jadąc do przodu po płaskim - czyli normalnie, nie zauważyłem złej pracy skrzyni, kangurków, przeciągania itp. Dodam, że olej był wymieniany rok temu przy 230tys. Koledzy jak u Was jest ? Pozdrawiam!
  11. witam, czy ktoś mógłby mi pstryknąć zdjęcie haka jaki jest dedykowany do naszego auta? Szukam używki, chodzi mi o samą końcówkę, bo zaginął poprzednikowi. Czy z innych modeli BMW będą pasować? np sa po stówce takie : http://www.eltomtransport.pl/e39.jpg http://www.eltomtransport.pl/e46.jpg
  12. Temat rozwiązany. Trzeba wejść do auta. Włożyć kluczyk i ustawić w pozycji I. Wcisnąć knefel drzwi przy awaryjkach 1 raz żeby otworzył wszystkie drzwi. Potem się zamknąć i znów otworzyć tym przyciskiem. Dopiero teraz można było zrobić kodowanie kluczyka wg instrukcji - po tym pilot dopiero ożył. Zamknął i uzbroił auto. Pozdrawiam, może się przyda.
  13. Może się komuś przyda. Zdejmujesz górny spojler po odkręceniu 5 śrub. Są filmiki na YT. Wykręcasz światło stop i wypinasz kostkę. Jest to nierozbieralne, jednak Polak potrafi, jak chce. Odciąłem całe plecy tego światła delikatnie malutkim brzeszczotem i wyciągnąłem płytkę. Potem spinaczem rozprostowanym szukasz po podłączeniu zasilania, gdzie przerzucić napięcie, aż druga połowa zabłyśnie. Lutujesz drucik na stałe, żeby działało. Zalewasz wszystko szczelnie klejem z pistoletu, żeby się dało rozmontować na przyszłość. Koniec bajki. Zyskałeś 200pln za używkę lub :shock: 900 z ASO...
  14. witam, od jakiegoś czasu borykam się z takim problemem, że świeci się tylko połówka 3 stopu. On jest jakoś rozdzielony na dwa obszary szeregowo ? Jest jakiś ratunek, czy tylko wymiana ? Rozbierałem plastiki i wygląda na to, że kable nie są przetarte. Czy to światło jest rozbieralne ? Dziękuję z góry za pomoc
  15. cześć, szukałem na forum rozwiązania problemu ale odpowiedzi z innych wersji bmw nie dały rezultatu. W skrócie: Aku mi padł totalnie w aucie. Odległość do gniazdka nakazała mi wyszarpać akumulator z auta. Naładowałem go do pełna. Teraz wszystko jest w porządku ale nie reaguje w ogóle na przyciski w kluczykach. Sprawdziłem każdy bezpiecznik po kolei i w schowku i z tyłu dla świętego spokoju. Próbowałem kodować kluczyk od nowa. Nic. Ktoś napisał, że na klemie plusowej jest bezpiecznik. Ja go tam nie widzę, chyba, że trzeba rozebrać tą czarną plastikową obudowę? Nie chce mi się wierzyć. Jakieś pomysły? Alarm pewnie przy spadku napięcia zamyka drzwi i się wyłącza. Jak go odblokować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.