Witam, jestem posiadaczem BMW E60 2,2 i 170 km 2003 r. przebieg 228 000 ( oryginał ) silnik M54 i od jakiegoś miesiąca zauważyłem sporadyczne szarpanie na niskich obrotach. Wygląda to tak. Wrzucam 1 bieg i ruszam i czasem pomiędzy 1000 a 2000 obr wrzucę 2 bieg odczuwam szarpnięcia z wyraźnymi stuknięciami. Czyli zmiana biegów z tzw. zamuleniem i takie coś występuje np. jeżeli także przy niskich obrotach w okolicy 2000 obr wrzucę 3 bieg jest taki sam objaw. Dodać muszę że szarpanie występuję w tych opisanych przypadkach gdy przy takiej zmianie biegów dynamicznie dodam gazu a jeżeli dodaje go delikatnie np. jak w jeździe w korku praktycznie jest ok. Nie pojawia się to natomiast gdy zmiana biegów następuje dynamicznie czyli zgodnie z sztuką jazdy bmw - 1 do 3-4 tys , 2 do 3-5 i tzw. ogień. wtedy wszystko jest ok. Podłączałem wszystkie możliwe komputery jakie są dostępne na rynku. Byłem u 3 dobrych mechaników. Wynik - elektronika jest w jak najlepszym stanie wszystkie parametry wręcz idealne. ŻADNYCH BŁĘDÓW. Świece zmieniane około 30000 temu, cewki OK, zmieniałem paliwa na kilku stacjach 95 i 98. Poduszki pod silnikiem i skrzynia OK. Na moście tez wszystko OK. Wyeliminowano całą elektronikę bo kompy nic nie wykryły. Diagnozy jakie usłyszałem to szarpanie i stukanie powoduje - DWUMASA. Fakt jak odpalam i gaszę bez wciśniętego sprzęgła słychać kilkukrotne stukniecie z okolicy dwumasy. Więc bardzo proszę o pomoc podpowiedzi i jakieś sugestie jeszcze w tej sprawie bo wydatek na dwumase i od razu sprzęgło to w moim przypadku około 2700 wiec wolałbym wyczerpać wszystkie możliwe pomoce zmami poniosę takie koszty. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.