Skocz do zawartości

Deem

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 525xd

Osiągnięcia Deem

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Potrzebuje tarcz i klocków na przód i tył do bmw 118d o numerze vin : WBA1W510405F58841. Chodzi mi o dobrej jakości tarcze do codziennej jazdy które nie będą krzywe po kilku tysiącach kilometrów. Mogę prosić o ofertę?
  2. Bardzo proszę o sprawdzenie vinu : dw23660 :)
  3. Tak, faktycznie tak jest. Sam byłem zdziwiony, ale realoem rozwiewa watpliwości. Silnik ma oznaczenie B47D20B, występuje na tę chwilę w tych modelach: 3' G20   (10/2017 — 12/2018) 5' G30   (10/2017 — 12/2018) 5' G31   (10/2017 — 12/2018) 6' G32 GT   (10/2017 — 12/2018) Jedna z turbin zintegrowana jest z kolektorem wydechowym: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5V71-EUR-12-2018-G20-BMW-320dX&diagId=11_7700 A druga jest elementem samodzielnym: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5V71-EUR-12-2018-G20-BMW-320dX&diagId=11_7701 Ciekawe czy ma to taki potencjał jak 25d
  4. Ja regenerowałem niedawno obydwie turbiny, bo mała nagle podczas powolnej jazdy zaczeła głośno gwizdać przy 100k przebiegu. Skończyło sie to odwiezieniem samochodu na lawecie. Koszt regeneracji turbiny to około 1,5k pln. Czyli regeneracj turbin x2, zestawy do ich zamontowania, olej, filtry i robocizna policzono mnie 5k pln. Mam fakture na to z ładnie rozpisanymi cześciami i cenami. Jak tylko znajde zdjęcie na telefonie to wrzuce. EDIT: Mozna od tej ceny odjąć 120 zł za naprawę siłownika szyby. Pewnie można było nie regenerować dużego turbo, ale wolałem sie o to w przyszłości nie martwić jak juz samochód stał u mechanika. http://images.tinypic.pl/i/00961/n2bm7s4t3956_t.jpg
  5. Co to za dyfuzor i wydechy? Zastanawiam sie nad podobnym rozwiązaniem i znalazłem coś takiego: http://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated/bmw/f10_2012/sedan/525xd--525d-_160kw/m/577/2785
  6. Robiliscie moze projekt z hybrydami dla silnika n47s1? Jeśli tak to poprosze o link, lub informacje co da sie uzyskac. Widzę że softem silnik robi sie w granice 265koni i 530niuta. Jestem ciekawy co da sie z niego wycisnąc i czy jest sens tak wysilac blok n47.
  7. Sprawdzilem dzis bledy po resecie i 100km jady. Te zostaly: 4B37 - czujnik oleju 3EFC - termiczny czujnik poziomu oleju 4207 - czujnik ogrzewanie lambda 41E5 - Lambda Sensor-zwarcie do B + 41F6 - Lambda Sensor Virtual Earth-zwarcie do B- 4246 - DDE: Control unit, internal 22 3EED - Power Management zamknięty obwód aktualny A6D1 - Pompa wodna pomocnicza A670 - czujnik zaparowania szyb Jeden nowy : A468- blad navi. Ktos moze sie na ten temat wypowiedzeic?
  8. Zdjecia odczytanych bledow po ostatnich 5k kilometrach, w miedzy czasie odpalenie z odpietym intercoolerem : https://goo.gl/photos/haqjoDWjx49WGEhi6 Zdjecia z inpa po skasowaniu bledow bez jezdzenia: https://goo.gl/photos/hSAPYEfJrcUrfVVi8 Niestety nie sprawdzilem bledow po przejechaniu sie, do auta bede mial dostep w czwartek rano wtedy wroce z reszta zdjec po przejechaniu sie.
  9. Czesc, Od dluzszego czasu obserwoje ze w moim 320d, 2006r, 163km brakuje mocy szczegolniew dolnym zakresie obrotow oraz auto potrafi dlugo wkrecac sie na obroty. Myslalem ze to wina intercoolera ktory okazal sie byc nieszczelny, zostal zmieniony na nowy, turbo regenrowane rok temu, na wtryskach maksymalna korekcja 0,6. Zalaczam kody bledow zczytane wczoraj przez INPA. Jest ich troche. 4B37 - czujnik oleju 3EFC - termiczny czujnik poziomu oleju Te dwa wskazuja na czujnik oleju ktory wymienie przy najblizszym serwisie i mysle ze nie maja wplywu na prace silnika. 4207 - czujnik ogrzewanie lambda 41E5 - Lambda Sensor-zwarcie do B + 4276 - Czujnik grzałki Lambda 41F5 - Lambda Sensor Virtual Earth-zwarcie do B + 41F6 - Lambda Sensor Virtual Earth-zwarcie do B- 41F7 - Lambda Sensor Virtual Earth-Obwód otwarty 41D5 - Lambda Sensor Bias zwarcie do B + Ten blok mnie martwi najbardziej, czy oznacza to martwa sonde Lambda? Czy moze byc to cos innego, bezpiecznik? 4245 - DDE: Control unit, internal 22 4246 - DDE: Control unit, internal 22 O dwoch powyzszych nie moge nic znalezc. 3FF0 - Przepływomierz powietrza 3FF1 - Przepływomierz powietrza 3EED - Power Management zamknięty obwód aktualny 3F25 - powietrza wejściowego Flow Control 3F35 - powietrza wejściowego Flow Control na biegu jałowym Zakladam ze powstaly na skutek odpalenia silnika z nie dokonca zapietym nowym intercooleram co spowodowalo rozpiecie rur. A6D1 - Pompa wodna pomocnicza A670 - czujnik zaparowania szyb E107 - INSTRUMENT CLUSTER: K-CAN communication fault E18C - nie znalazlem nic na ten temat Te bledy wydaja mi sie ze sa nieistotne z punktu widzenia pracy silnika Moze ktos spotkal sie z podobnym zestawem bledow, szczegolnie interesuja mnie te zwiazane z sada lambda oraz DDE: Control unit, internal 22?
  10. Ostatnio to samo przerabialem u siebie. Trzeba wyminic w zamku ten element : http://allegro.pl/zamek-silownik-zestaw-naprawczy-bmw-3-e90-e91-e92-i6454948110.html Operacja raczej nie jest latwa ze wzgledu na skomplikowanie zamka w srodku. Edit: Tutaj instrukcja http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1022395
  11. Tylko ze przy CL na koniec leasingu zostajesz z niczym. A po normalnym leasingu operacyjnym masz samochod o wartosci ~110k. Czyli w leasingu operacyjnym wydajesz 180k na samochod i zostajesz z 110k na koniec, a w CL wydajesz 125k i zostajesz z niczym. Pisze o kwotach brutto. Jak by nie patrzec w przypadku comfort leas masz spokojan glowe i wygode, a w przypadku leasingu operacyjnego 50k w kieszeni. Rozumiem ze w CL nie jest wlicone oc/AC?
  12. Czesc, Niedlugo chcialbym zakupic F30 330i/320d Mpakiet + troche wyposazenia lub Podstawowe G30 520d. Kwestia wyboru samochodu jest jeszcze otwarta. :D Moje watpliwosci nie dotycza samego samochodu, ale formy jego finansowania oraz pozniejszej odsprzedazy. Prowadze dzialanosc i rozliczam sie liniowo, najkorzystniej z moich obserwacji przedstawia sie leasing operacyjny. Za teoretyczny samochod o ktorym pisze przyjmijmy : http://www.select-automotive.pl/BMW/330i-M-Pakiet Czyli liczac: Cena samochodu 167303 pln prowizja + transport 12300 pln Wplata wlasna 70000 pln oprocentowanie 1,09 dlugosc leasingu 36 Koszt leasingu 15057,27 Odliczenia VAT 18199,94 Odliczenia PIT 33527,46 Rata 3462,785278 Tak mi wyszlo wyliczenie leasingu. Teraz moje pytanie dotyczy tego czy dobrze policzylem sobie ze jesli samochod z leasingu wykupie jako osoba prywatna i pozniej sprzedam go na wolnym rynku za okolo 100k pln, z czym raczej nie powinno byc problemu(Polski salon, serwis ASO, przebieg ~90tys km) to powinieniem sie liczyc z strata, okolo 43tys pln? Wartosc sprzedazy 100000 Koszt uzywania (167303 * 1,09 + 12300) - (18199,94 + 33527,46 + 100000) = ~43k pln Wydaje sie to bardzo atrakcyjna kwota za uzytkowanie nowego samochodu z gwarancja i serwisem. Moze ktos zweryfikowac moj tok rozumowania? Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tego ze co do grosza nie jestem w stanie wszystkiego policzyc, oraz ze ta utrata wartosci to nie jest jedyny koszt uzytkowania takiego samochodu. Dochodzi do tego oc+ac w wysokosci okolo 10k pln/rok no i oczywiscie paliwo, inne koszty eksploatacyjne. Porownojac comfort lease na 3lata i 30k km/rok po odliczeniach podatku koszta sa na poziomie 90k pln przy tej samej wartosci samochodu. Prosze o merytoryczne komentarze ludzi z doswiadczeniem.
  13. Tani idrive LCI : http://allegro.pl/i-drive-professional-kontroler-bmw-3-e90-i-drive-i6629766493.html
  14. A w jaki sposób usunąłeś ten błąd?
  15. W samochodzie świeci się żółta kontrolka zębatki w której jest wykrzyknik i komputer zgłasza błąd skrzyni biegów. Wygląda to tak: http://s16.postimg.org/eajk6yx41/20150815_083441.jpg http://s16.postimg.org/heu83rdwh/20150815_083445.jpg http://s16.postimg.org/c4p9cgtnl/20150815_083453.jpg Wczoraj samochód podłączony był pod komputer, ale on nie pokazał żadnych błędów na skrzyni biegów. Spotkał się może ktoś z was z czymś takim? Dodam że skrzynia pracuje bez najmniejszych problemów. Zastanawiam się czy to może zbyt prymitywny interfejs diagnostyczny. Chociaż błąd sterownika świec żarowych pokazał bez problemu. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.