Skocz do zawartości

robo367

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E60 525i 218 koni silnik n52 rok 2006

Osiągnięcia robo367

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam pytanie z innej beczki odnośnie vanos. Jak już wiecie w serwisie ACS wymieniłem zawór wanos ssący, potem remont silnika, nastepnie nastawniki vanos gdyż wariują mi obroty. 2 diagnozy Pana Adama okazały się nie trafne wiążące się ze sporymi kosztami ( nastawniki vanos). W pt napisałem reklamacje związaną z falującymi obrotami którą życzył sobie warsztat i otrzymałem odp że widzimy się w PN 15.01.2017. Nie wiem czy warsztat sobie z tym poradzi w każdym razie za naprawę i części zapłaciłem słono więc nie zamierzam rezygnować z naprawy.Zastanawiam się co może być przyczyną takiej sytuacji ? Skoro to nie zawór ani nastawniki to co ? Co do brania oleju u kolegi Cywa po remoncie w ACS to niedawno wymienił olej i 1 kreska spadła mu po ok 2000 tyś. Zobaczymy jak będzie dalej. Natomiast u po wizycie 16 .11 . 2017 i wymianie nastawników jak i tarcz z klockami i dodatkowo spr oleju stan mam max czyli ok 2000 tyś po wizycie ale nie jest to wykładnikiem gdyż sytuacja rozwijała się podobnie jak u mojego poprzednika. za 2 tys cirka mam wymianę i dopiero wtedy będzie się można odnieść oczywiście po przejechaniu odp ilości kilometrów.
  2. Witam po przerwie.U mnie sytuacja po remoncie w w ACS wygląda następująco :Gwarancja rozpoczęła się po dotarciu w dniu zmiany oleju 16.07.2017 przy przebiegu 217120 tyś km.1 kreska spadła przy cirka 220320 przebiegu czyli ok 3000 tyś km a mastepna 221250 -+ 10 km czyli ok 1000 km więc sytuacja zaczyna się powielać jak u kolegi cywa1982.W dniu 10.10 byłem w ACS w sprawie zapalonego check i po diagnozie mam do wymiany Zespół regulacyjny wałka rozrządu VANOS wydechowy co uczynię 30.10.2017 ( korzystając z okazji poproszę o diagnozę) i tutaj muszę z pokorą przyznać się do tego iż myślałem że kolega Cywa przegrzał pierścienie co nie jest prawdą gdyż sytuacja dokładnie tak samo rozwija się u mnie niestety.Swoja drogą bardzo jestem ciekaw czy kalibracja czujnika oleju u kolegi przyniesie oczekiwany rezultat. Mniemam że niebawem się dowiemy. Pozdrawiam
  3. Kolego jaki masz silnik bo jeśli n52b25 to remont jest możliwy tylko w przypadku idealnej gładzi cylindra ponieważ nie można zrobić szlifu.wstawienie tulejek też się nie sprawdzi.Poszukaj motoru i tyle.
  4. Panowie ,,dedykowany" olej to Motul 8100 x-clean 5w30 i taki mam zalany przez warsztat ACS z normą ll04 który spełnia normy BMW. 1 podstawowa sprawa to wymiana oleju co max 15 tyś chyba że chcesz tak jak my remontować silnik przy wymianach co 30tyś . Nie polecam.I nowe przyjeżdżają na remont dlaczego ?Odp jest w tym poście !!! Nie będziemy tu rozprawiać czy lepszy Castrol czy motul bo to nie ten temat. Castrola trzeba częściej wymieniac 10-12 tyś . Każdy olej jest dobry pod warunkiem wymiany na czas .
  5. Z objawu jak postoi i dasz w palnik wynika że to pierścienie aczkolwiek moja nie dymiła a były to pierścienie.U mnie już po kłopocie :)
  6. Zmieniłem dziś olej w ACS ,1200 km po remoncie.U mnie max :)
  7. Najlepiej zrób tak jak mówisz , jedz do ACS i porozmawiaj bo wygląda to mizernie.My nie znajdziemy rozwiązania. Możemy tylko snuć domysły i mieć nadzieje że warsztat rozwiąże problem i będziesz zadowolony.Trzymam kciuki :cool2:
  8. Ja na tor się nie wybieram, szkoda auta,z reszta prędzej bym rozbił z braku doświadczenia i dopiero bym się wkurwił.Nie po to robiłem silnik :nienie:
  9. Mnie zastanawia dlaczego taka różnica ? 1 kreska 3500 w tym czasie tor. potem 4500 druga - w tym czasie tor. Obiektywnie albo to wada pierścieni albo źle ułożone.Bez rozebrania tego nie da się stwierdzić.Mnie to wygląda na przedmuchane pierścienie.U kolegi remont przy ok 140 tyś.U mnie 215 tyś cirka. Czyli teoretycznie silnik kolegi powinien być w lepszy stanie.Nie mniej jednak 12000 tyś zł i znowu problemy. To nie jest mała kwota.Można się też zastanowić skąd taki przebieg bo realnie patrząc roczniki takie same a przebieg kolegi o wiele mniejszy. Przyjmując ze auto pokonuje ok 15-20 tyś rocznie przebieg powinien być zbliżony do mojego.Dziwne to wszystko,może wypowie się jakiś mechanik ?
  10. przez Kowal » 14 Kwi 2006 08:51 Jeszcze ja dodam dwa słowa, które potwierdzą w/w opinie. Jeśli nie były wymieniane panewki, to nie potrzebują one docierania, no może 500 km po tym jak były rozbierane. Najważniejsze są w twoim przypadku pierścienie, które, z tego co piszesz założyłeś do starych cylindrów, bo nie wspomniałes nic o wymianie tłoków na nadwymiarowe i szlifie cylindrów. Mechanicy co najwyżej lekko przetarli cylindry papierem ściernym, żeby lepiej "łapały" olej. Mogli też honować, ale to nie ma większego znaczenia, bo cylinder i tak nie jest obrobiony tak jak fabrycznie. Pierścienie w takim silniku układają się od 15 do 25tys. km i jak chcesz tym autem zrobić jeszcze ponad 200 tys, to niestety nawet przez te 20 tys trzeba go docierac. Najważniejsza jest rozsądna szybkośc tłoka w stosunku do cylindra z tego powodu, że pierścień musi zebrać materiał z cylindra, a styk na początku jest punktowy. Z tego też powodu nie nalezy obciążac silnika cieplnie, bo właśnie pierścienie odprowadzają najwięcej ciepła z tłoków na cylinder i jeśli nie leżą na całej powierzchni, to bardzo łatwo je przegrzać. Głowica za bardzo się nie przejmuj, dotrze się ona niejako przy okazji. To tyle uwag. Życzę miłej jazdy i dłuuuuuugich przebiegów. Mechanik. Kowal Rozmawiałem w ACS z Adamem który potwierdził te słowa.Osobiście uważam że kolega zbyt dosłownie potraktował słowa ,, nie żałować" i mamy tego efekt. Zobaczymy co z tego wyjdzie i porównany z moim wynikiem ale to za jakiś czas .Co do Archoila mnie nie pomógł. PS. remont kosztował mnie 10900. zł doszła odma z przewodami i sprzęgło. Dołączenie: 29 Gru 2005 21:00 Moje BMW: bmw
  11. Witam. w środę tzn 13.06 odebrałem moje autko po remoncie w ACS. Pierwsze wrażenie jest takie że mam więcej mocy pod nogą. Jest to odczuwalne. Z info jakie uzyskałem miałem zapieczone wszystkie pierścienie olejowe, te kompresyjne też już nie były w najlepszym stanie. Warunki gwarancyjne : nie przekraczać 3500 obr, jazda z prędkością do 140 km/g, wymiana oleju po 1500 km.Oczywiście w pełni się z tym zgadzam.Teraz do pracy jadę dłuższą droga, a warunki tej drogi są takie pierwsze 2 kilometry do drogi expresowej z prędkością ok 60 km na godz potem ok 10 km trasa z prędkością 120 km i ok 5 z prędkością 60-80 km na godz, W takich warunkach nastąpi docieranie. Pozdrawiam
  12. No i mam teraz dylemat. Byłem zdecydowany na remont ale w/g mnie auto po remoncie nie powinno pobrać 250 ml oleju na 3500 k.Za dużo. Czy któryś z kolegów może się orientuje ile pobiera silnik n52b30 (wymiana silnika) ta opcja wchodzi w grę. Może to skutek jazdy po torze. w/g mnie silnik na dotarcie i ułożenie wszystkiego potrzebuje ze 3 k ale to tylko moje zdanie. W każdym razie jest to powód do niepokoju.
  13. Witam, płukanki nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. 29 maja odstawiam na remont swoje bmw do ACS.
  14. Kolega Kazikson ma słuszną rację niestety nie mamy wpływu na branie oleju gdyż nie jesteśmy włąścicielami od nowości. BMW E60 czy E90 to nie polonez co silnik się kończył na 150 tyś. i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.Jest to tylko i wyłącznie wina zbyt rzadkich wymian np co 25000. Który olej tyle wytrzyma ? I albo rozruszam pierścienie abo naprawa lub wymiana na 3.0 w Acs. U mnie coś się ruszyło bo pobór był oleju castrol 5w40 około 800-1000 litr, teraz cirka volvoline 5-50 wyjdzie litr na 2000 k .Czyszczę dalej.
  15. Witam ponownie. Dla tych co nie czytali moich postów radzę poczytać. W temacie archoila 2300 tak jak radził kolega Rivasi. Przejechałem ok 5000 tyś z archoilem na oleju 10w60 castrol tws w warunkach miejskich i byłem mocno zaskoczony jak brudny był olej i filtr przy wymianie pomimo że już robiłem wcześniej płukanki liQui moly 2 razy ,aktualnie jestem na oleju 5w50 volvoline + archoil 2300 czyli znowu czyszczę i widać efekt mniejszego popytu na oliwę a i silnik chodzi płynniej takie mam odczucie.Jaki będzie efekt tego nie wiem. Mam zamiar zrobić ze 3000 tyś i znowu zmienić olej, w zależności od czystości oleju i jego ubytków być może znowu zaleję archoila. Jedno mogę powiedzieć na pewno czyści .Czy odblokuje pierścienie tego nie wiem ale jak pobór się ustatkuje zmierzę kompresje. Rozmawiałem z przedstawicielem dodatku i powiedział że środek ten najlepiej działa na ciepłym silniku wiec zmiana była tuż przed wyjazdem w góry aby dobrze dogrzać silnik. Na pewno jeszcze się odezwe. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.