Skocz do zawartości

Refael

Zarejestrowani
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E61 525d 2008
  • Lokalizacja
    Wroclaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Refael

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Prmax, czy moglbys prosze napisac jak dokladnie zainicjowac adaptacje za pomoca tej funkcji? U mnie w ISTA jak wejde do 'Resetting adaptation functions' jest funkcja ABL o tej samej nazwie (zakladam ze to ta procedura, bo po jej odpaleniu opis mowi 'resetting teach-in function, a osobnej funkcji ABL o nazwie 'Teach-in ...' nie ma ), ale jedyne co mozna w niej zrobic to reset, i jest komunikat 'reset successful' i finito. Czy nalezy wtedy odpiac kompa i zaczac jazde adaptacyjna, czy trzeba jezdzic z kompem? Pytam bo rozni spece od ASB zapowiadaja ze jak beda robic adaptacje to beda jezdzic z podpietym kompem i beda sprawdzac jakies wartosci, ale u mnie ISTA nie wyswietla w tej procedurze zadnych wartosci ani nawet nie instruuje zeby rozpoczac jazde to resecie, wiec moze jednak odpalam zla procedure. Przy okazji ci sami rozni spece twierdza ze robiac diagnostyke sprzyni tez beda jezdzic z kompem i beda czytac jakies wartosci, ale ja takiego testu w ISTA tez nie widzialem na oczy - jedyne co moglo by byc to 'Gear ratio monitoring', ale on tez nic nie wyswietla - wiec ciekaw jestem czy Ty znasz jakas funkcje w ISTA ktora daje mozliwosc takie jazd diagnostyczno-testowych... Z gory wielkie dzieki za podpowiedz :)
  2. A miales tak na wszytskich biegach? U mnie EGR jest programowo wylaczony (ograniczony do 5%), wiec w takim przypadku nie powiniem miec raczej wplywu.
  3. Witam, Pozwole sobie odswierzyc temat. Czy ktoremus z kolegow udalo sie dojsc do przyczyn tego nierownego przyspieszania ? U mnie tez tak jest, ale tylko i wylacznie i zawsze na 2gim biegu (mam automat) - podczas rownomiernego przyspieszania obroty na chwile jakby przychamowuja, po czym odpalaja na nowo i jest zmiana na 3ci bieg (czesto z lekkim szarpnieciem, jak by w manualu za pozno zwolnic sprzeglo). Testowalem jak to jest w trybie manualnym i czasami udawalo sie osiagnac rowne przyspieszanie. Jak zmienialem z 1 na 2 przy okolo 2100 obrotow i przyspieszalem 'nie za mocno i nie za slobo', to po zmianie na 2ke obroty spadaly do okolo 1200 i przyspieszal dalej rowno. Jesli zas przyspieszalem bardziej dynamicznie ale zmienialem bieg wczesniej (1900 obr ), to obroty po zmianie spadaly tylko do 1400/1500, lekko rosly, potem to przyhamowanie, dalej rozped i trojka. Miesiac temy byl regenerowany konwerter + wymaina oleju w skrzyni. Przed ta operacja bylo tak samo + falujace obroty, teraz obroty nie faluja ale nierowne przyspieszanie na 2ce zostalo i czasami zmienia inne biegi tez jak by w manualu zwolnic sprzeglo lekko za pozno lub wcisnac lekko za wczesnie (lekkie szarpniecie po zmianie lub lekkie 'przymulenie' chwilke przed zmiana biegu). Pod kompem oczywiscie zadnych bledow nie ma, z odpinaniem przeplywomierza tez juz probowalem. Bede wdzieczny za podzielenie sie doswiadczeniem. Pozdrawiam
  4. Biorac pod uwage powyzsze wypowiedzi mysle ze speed1211 ma racje - wiekszosc ludzi jest krzywych i tego nie widzi i tylko CI prosci sa w stanie to zauwazyc ;) A tak powaznie: spotkalismy sie z kolega Dasonen w celu przeprowadzenia wizji lokalnej. Podczas przeprowadzanych czynnosci obaj zgodzilismy sie ze w obu egzemplarzach BMW, po uwaznym przyjzeniu, widac ze kierownica jest lekko w lewo w stosunku do pozycji kierowcy lub tablicy przyrzadow. Kolega Densonen zeznal jednak ze wczesniej niegdy tego nie zauwazyl i ma nadzieje ze szybko o tym zapomni ;) --- Densonen, popraw mnie prosze jesli cos przekrecilem :) Najlepszy sposob zeby to sprawdzic, to oprzec plecy mocno i rowno o parcie, rozlozyl opracie tak zeby lewa reka byla calkiem wyprostowana (zeby zlapac kierownice), zlapac keirownice obiema rekami, wtedy powinniscie zauwazyc ze prawa reka jest nadal zgieta (a lewa juz wyprostowana) i kierownica jest lekkow po lewej. Musze powiedziec ze przy kierownicy M-Pakietowej i fotelach komfort jest to troche mniej zauwazalne/doskwierajace, a przy sportach i duzej kierownicy widac bardziej. Dzisiaj takze bylem w ASO i siedzialem w X4 i na pocieszenie powiem ze tam przesuniecie czulem jeszcze bradziej, za to w nowym F10 jakby mniej. No coz, wyglada na to ze wszystko zalezy na co kto zwraca uwage. W moim przypadku mysle ze nigdy bym sie tego nie czepil gdyby nie podroze po 7-8h podczas ktorych zaczelo mi byc jakos nie wygodnie i zaczalem szukac co jest nie tak. Pozdrawiam i zycze wygody z waszych BMW
  5. Marton4, odkrecalem fotel i probowalem cos takiego zrobic, ale prawde mowiac dla mnie wyglada ze tam nie ma mozliwosci zmiany kata pod jakim siedzi fotel - otwory i sruby sa sztywne i pasuja ciasno tylko w jedno miejsce. Jak masz jakis patent na to napisz prosze szczegoly. Pozdrawiam
  6. Dasonen, bardzo chetnie, zgadamy sie na priv i zdamy relacje z ogledzin na forum :)
  7. Witam, No wiec po dluzszym okresie poszukiwan i analiz znalazlem nastepujace przyczyny: 1. Przede wszystkim to co napisal speed1211, czyli kolomna kierownicza idzie lekko po skosie, czyli patrzac od strony kierownicy idzie w kierunku srodka auta. Efekt jest taki ze kierownica jest troche na ukos w stosunku do osi pprzecznej auta, tak ze lewa strona jest nieco dalej od kierowcy niz prawa. Sam srodek kierownicy jest uwazam w miare na srodku (rowno ze srodkiem fotela kierowcy i srodkiem zegarow), ale to ulozenie na ukos powoduje takie wrazenie jak by kiera byla przesunieta lekko w lewo, bo lewa reka musi siegac dalej niz prawa. Odkrylem tez ze przy kolumnie kierowniczej mozna od spodu odkrecic takie 4 srobki i przesowac sobie kierownice lekko w prawo lub lewo. Jak sie przesunie w prawo to ulozenie wzgledem osi poprzecznej auta robi sie nawet OK, ale znowu srodek kierownicy jest wtedy za bardzo po prawej, wiec i tak sie glupio jezdzi. Wydaje mi si eze jedynym sposobem na wyrazna poprawe bylo by przerobienie takiego mocowania kolumny (jest blisko krzyzaka gornego kolumny) tak, aby mozna bylo przesunac w lewo cala kolumne (a nie tylko kierownice) - ale tego jeszcze nie probowalem. 2. Kolejna rzez to jak pisalem wczesniej fotel - widze u siebie ze nie jest to u mnie w E61 az tak bardzo jak na tych zdjeciach powyzej z modeli M2/M4, ale jednak jest tez troche na ukos. Fotel mozna na sile troche 'wyprostowac' (w sensie jego polozenie) - w tym celu nalezy zwolnic blokade regulacji przeod-tyl i odepchnac oparcie (z pewna sila) w strone drzwi - stelaz fotela ma w sobie takie sprezyny i to na nich mozna troche naciagnac. Nie jest to rowiazanie 'na stale' (trzeba robic po kazdym przesunieciu przod-tyl) i jak na razie nie wiem jak by to mozna bylo zrobic porzadnie. 3. Kolejna rzecz ktora niedawno zauwazylem, to fakt ze podpora lewej stopy (tzw. foot-rest) jest glebiej niz pedal gazu. To powoduje ze wyciagam lewa noge mocna do przodu i cialo sie wigina naturalnie bardziej do lewa. Zauwazylem ze w rezultacie tego czesto opieram sie bardziej na lewej stronie fotela i to poteguje wrazenie krzywej pozycji za kierownica i skopanej ergonomii. Powiem Wam ze porownalem z kilkoma innymi E60/E61 i wszedzie jest dokladnie tak samo jak u mnie (nie wiem jak w innych modelach). Dla mnie to jest nierzorumailem dlaczego BMW pomontowalo to w taki popieprzony sposob, tym bardziej ze widze ze jest maijsce zeby to poprzykrecac na rowno. Jak widac tez na zdjeciach powyzej jest to jakis trend dlugoterminowy albo jakas moda zeby siedziec w aucie krzywo. Ciekaw jestem jak jest w F10/11. Speed1112 - moze z racji lokalizaji przejechal by sie do nich i powiedzial zeby to designu wnetrza wzieli kogos w prostym okiem i linijka ;)
  8. Witam, Podepne sie pod temat - nieopatrznie zalozylem wczesniej nowy bo tego watku jakos nie znalazlem, ale na szczesnie moderatorzy naprowadzili mnie na wlasciwa droge, za co serdecznie dziekuje ;) U mnie problem jest taki ze swiece sa nowe, w silniku nie ma zadnych bledow, korekcje wtryskow sa -0.54 do +0.62, cisnienie CR INPA pakazuje takie same dla SOll i IST, a pomimo tego auto ciezko odpala jak postoji przez noc na dworze i przez okolo min chodzi bardzo nierowno, do tego jeszcze w tym czasie leci z rury siwy dym. Dziwne jest tez to, ze pomimo ze daje mu pare minut zeby pogrzal swiece (trzymam na zaplonie), to podczas uruchamiania zapala sie na chwile kontrlka swiec, ale nie pali sie wczensiej, na zaplonie. Latem problemu nie bylo i jak stoji w garazu gdzie jest 16st tez jest OK, ale juz na dworze przy +5st potrafi narobic mi wstydu. Bede wdzieczny za podpowiedzi jak zdiagnozowac przyczyne problemu. Pozdrawiam Rafal
  9. Refael

    E60 530d Skoki napiecia

    Widze ze u wiekszosci ladowanie trzyma na jakims tam poziomie wiekszosc czasu. Wyglada wiec ze u mnie cos nie tak - tak jak napisalem 4 ppsty wyzej, u mnie ciagle skacze ppmiedzy 13.8 a 14.8, a czasem spada nawet do 13.5. Czy komus sie udalo dojsc czy to woda akumulatora czy regulatora napiecia? Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk
  10. Refael

    E60 530d Skoki napiecia

    Witam Koledzy, Odswierze temat: ja zauwazylem ostatnio ze u mnie ladowanie (sprawdzane w ukrytym menu komputeraz i programem BMWhat/CarlyForBMW) w czasie jazdy prawie ciagle skacze pomiedzy 13.8 do 14.8, ale tez czesto sa chwilowe spadki do 13.5 lub skoki do 15.1. Myslalem ze jakos obroty beda mialy cos wpolnego ze wsrostem lub spadkiem napiecia, ale wyglada ze jest to niezalezne w moim przypadku. Tak czy inaczej chcialbym zapytac: 1. Czy to bardziej aku czy regulator (a moze alteranator), oraz jak to sprawdzic - na forum w podobnych tematach czesto pojawia sie rada aby sprawdzic regulator, ale nie wiem jak to zrobic. 2. Jesli to aku (a nawet jesli nie) to myslalem zeby go podladowac i dolac destylowanej (z gory widzialem ze sa korki do dolewania), tylko czy lepiej odlaczyc calkiem aku i wyjac do takiej operacji, czy zostawic podlaczony do tych operacji? Dzieki z gory za odpowiedzi
  11. Dzieki Panowie, juz wiem o co chodzi. Ja u siebie mam sie okazuje LM2 - mam auto z 2008 no i sprawdzilem tez konfiguracje po vinie (lm_ahl_2). Wiec mozna powiedziec ze upgrade mi sie powiodl ;) W konfiguracji wychodzi tez ze mam navi proffessional i hifi set, ale nie mam w opcjach dzwieku equlizera, dlatego zastanawialem sie czy jest to cos co mozna dodac softwerowo do Vehicle Order, oczywiscie tak zeby dawalo jakies pozytywne rezultatu w kwestii dzwieku. Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk
  12. Wielkie dzieki speed1211! To czekam na wiadomosc. PS. Fatycznie na komorce slabo te obrazki wygladaja ;) Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk
  13. Witam Forumowiczow, Chcialbym poprosic o pomoc w zinterpretowaniu wynikow testu Servotronica z INPY, oraz kilku bledow ktore byc moze maja zwiazek. Generalnie objaw jest taki ze czasami wspomaganie chodzi troche ciezej, a czasami lekko. Wzialem wiec INPE i sprawdzilem status Servotronic, i oto co wyszlo: http://images76.fotosik.pl/617/a6515d393c6ca9aamed.jpg Podczas przyspieszania wszystkie te wartosci spadaja, przy czym ta trzecia juz przy okolo 80km/h jest na czerwonym polu ponizej wartosci "2", a dwie powyzej caly czas utrzymuja sie na czerwonym polu powyzej maksymalnej wartosci. Znalazlem do tego blad w module Steering Column: http://images76.fotosik.pl/617/a86a65a250413a73med.jpg Jako ze w opisie bledu jest cos i jakichs "Klemen", to sprawdzilem status i wyszlo: http://images76.fotosik.pl/617/e1cadb232147fc21med.jpg Blad generalnie dotyczy (tak ja rozumiem) czujnika skretu, wiec sprawdzilem status i jest jakis maly offset (wartosc "!-1"): - Kola prosto: http://images77.fotosik.pl/617/81aa231fce1e6297med.jpg - Skret 360st: http://images76.fotosik.pl/617/60424cc3e233bb36med.jpg Do tego wszystkiego jest jeszcze blad z DTC: http://images76.fotosik.pl/617/eb2e44f61e08beccmed.jpg I jeszcze ze skrzyni biegow: http://images77.fotosik.pl/617/56173b25b4b80ad6med.jpg http://images78.fotosik.pl/617/c0d587229b7f9291med.jpg Wiec na podstawie tych obrazkow powyzej, czy ktos z kolegow moglby mi podpowiedziec co i jak bardzo jest nie tak i gdzie najlepiej rece wlozyc zeby naprawic? Na wszystkich tych bledach widze ze wartosc napiecia sa jakies niskie, ale nie wiem czy to ma zwiazek oraz czy faktycznie jest za malo "V", bo np. ten blad z DTC pokazuje ze jakies napiecie bylo 13,7V ale nie wiem czy to akumulatora czy sygnal i ile ma byc itd, no i tez blad wystapil podczas dluzszej trasy i duzej predkosci wiec zakladam ze akumulator w tym czasie nie mial problemow z dostarczaniem pradu. Z gory dziekuje za podpowiedzi Pozdrawiam
  14. Dzieki za odpowiedz bmw-power. Moglbys mi napisac co znaczy zrobic upgrade modulu z LM1 do LM2? Chodzi o zmiane softwarowa czy wymiane czegos fizycznie? Dzieki!
  15. Czesc, Chcialem powiedziec dla wszystkich ktorzy maja problem ze swoim interfejsem K+D-Can: Kilka postow wczesniej kolega Din76 podal namiar na 'kable od Kamila'. Kupilem ten kabel i wszystkie problemy zniknely - okazalo sie ze mialem wszystko zainstalowane prawidlowo tylko chinski kabel od ccy.pl byl do bani. Wychodzi na to ze wiekszosc tych standardowych kabli K+D-Can nie dziala z BMW po lifice (wyprobowalem dwa). Kabel od Kamila ma przelacznik i po ustawieniu trybu DCan chula bez problemow. Dzieki Din76! Moja rada dla posiadaczy poliftow szukajacych kabla: wg. mnie, najlepiej po zakupie kabla i prawidlowym zainstalowaniu steronikow, od razu uzyc programu DCan Utility i sprawdzic czy da sie 'ustawic/przelaczyc' (nie wiem jak to prawidlowo nazwac) na tryb DCan. Jest jest timeout to znaczy ze kabel nie wpolracuje z samochodem i trzeba szukac innego, zamiast tracic czas na cudowanie z instalacjami itp. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.