Skocz do zawartości

Ruzii

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 320d 2007

Osiągnięcia Ruzii

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. W końcu znalazłem trochę czasu i znalazłem przyczynę. W bagażniku, w komorze gdzie znajduje się wzmacniacz i zmieniarka było tyle wody ze wzmacniacz pływał prawie w całości ( stad tez muzyka nie grała przy hamowaniu/przyspieszaniu - woda się przelewała przód tył). Wzmacniacz wysuszony i wyczyszczony, głośniki graja wszystkie ale słychać chrypienie i słaby bass - wzmacniacz pewnie do wymiany. Obecny wzmacniacz jest o numerze 9143156. Mam możliwość kupienia w dobrej cenie wzmacniacza od e81 o numerze 9143155 i pytanie czy orientujecie się czy taka podmianka zadziała? Nie mogę nigdzie odnaleźć schematu podłączenia takiego wzmacniacza bo bym porównał piny. Według poniższego linku w e81 i e90 są zastosowane identyczne głośniki: https://www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=224023&d=1204094124
  2. Witam, mam problem z nagłośnieniem w moim E90 z 07.2007. Posiadam zestaw HI-FI opcja S676A z navi professional. Problem zaczął się tydzień temu, mianowicie słychać było trzaski w różnych glośnikach i momentami przestawała grać muzyka. Problem ustąpił po 2 dniach, aż tu nagle po kolejnych 3 dniach powrócił ze zdwojoną siłą. Teraz na wszystkich głośnikach z prawej strony pojawił się pisk na przemiany z trzaskami (najmocniejszy jest w przednich drzwiach pasażera). Ogólnie dźwięk ten przypomina odgłos zwarcia. Dziwna sytuacja jest tez taka, że jadąc i przyspieszając głośniki się wyłączają a np hamując zaczyna w lewych głośnikach muzyka grać a w prawych wszystko chrypi. Póki co wypiąłem bezpiecznik bo autem z takimi dźwiękami nie da się jechać i obawiam się o głośniki. Miał może ktoś z Was taki problem? Co polecacie sprawdzić?
  3. Witam, Moduł TCU był uszkodzony więc ktoś go wymontował z samochodu (E90 2007). Po pewnym czasie od zakupu samochodu zaczęły się problemy z CCC (nie wyświetla wszystkich opisów). Wyświetla się cały czas błąd SOS. Chciałbym to wszystko usunąć z samochodu a bluetooth zakodować z MULF2 HBS (był w samochodzie, USB i AUX działa poprawnie) z nadzieją że problemy z CCC ustaną. W samochodzie mam opcję: S633 - Preparation, mobile phone, Business S620 - Voice control S612 - BMW Assist S936 - BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S6AA - BMW TeleServices Kodowanie chciałbym zrobić za pomocą NCSa no i tutaj mam parę pytań: 1) muszę dodać do VO $644 i usunąć wszystkie powyższe VO (oprócz S620)? 2) zakodować moduł CAS, FRM i NFRM? 3) jakie inne moduły muszę przekodować pustym plikiem .man (lub w inny sposób jaki?) aby wszystko zaczęło funkcjonować (można użyć profilu revtor's NCS expert)? 4) samochód był programowany w 2009r. (tak wynika z dokumentacji) czy możliwe że coś jeszcze utracę? 5) rozumiem że trzeba przepiąć mikrofon i antenę BT z TCU do MULF i zaślepić światłowód TCU. 6) coś jeszcze trzeba zrobić?
  4. Odświeżam temat bo jakoś się z tym nie uporałem jeszcze a mam zamiar doprowadzić to do końca. Jest ktoś w stanie przedstawić jak zakodować funkcję S644 zamiast S633 w NCSie? Jestem przy tym w stanie "coś" zepsuć? Samochód jest z 2007 roku ale w 2009 był jeszcze programowany. Nic to nie zmienia?
  5. U mnie błąd uwzględniał dwie świece 4212 i 4242. Po ściągnięciu kolektora i zmierzeniu świec faktycznie świeca pierwsza i czwarta nadawały się do wymiany. Oczywiście wymieniłem wszystkie cztery. Praca nie jest zbytnio skomplikowana. Przy okazji warto sprawdzić klapki i wyczyścić kolektor. świeżo po wymianie ale póki co błędów brak
  6. Jest ktoś w stanie opisać w miarę po kolei jak należy zakodować samochód pod opcję $644? Rozumiem ze w NCSie do VO w CAS i NFRM muszę dodać opcję $644. Jak wtedy zakodować auto pod opcję SA644?? Co w tym przypadku z opcją SA633? Czy należy ją usunąć z modułów CAS i NFRM? Dodatkowo mam pytanie co zrobić z pojawiającym się komunikatem "SOS call system failure" czy należy usunąć opcję BMW ASSIST z modułów?
  7. Potrzebuje zaślepić światłowód po odpięciu TCU i stąd moje pytanie czy element z tej aukcji się do tego nada? http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-most-bmw-e87-e90-i5605356430.html Jeśli nie to gdzie jestem w stanie kupić taką pętlę światłowodu?
  8. Czyli biorąc pod uwagę drugą metodę to najpierw należy w miejsce TCU zastosować pętlę światłowodową (dostanę to gdziekolwiek bo na allegro nie znalazłem)? A jeśli chodzi o kodowanie auta pod opcję SA644 to jest to skomplikowane? i wymagany jest do tego NCS Expert? Dodam, że programowaniem/kodowaniem w samochodach się jeszcze nie zajmowałem lecz jakoś mnie to nie przeraża. :)
  9. Witam, problem dotyczy samochodu e90 320d 2007r., po zakupie samochodu od samego początku wyskakiwał mi błąd "SOS call system failure" i oczywiście nie mogłem sparować telefonu poprzez Bluetooth. Szperając po postach i po dostaniu się do miejsca gdzie znajdować powinien się moduł TCU zastałem same nakrętki i odpięte wtyczki. Ktoś sprzedając po prostu sobie to "pożyczył". Jest moduł MULF2 HIGH BASIS SVS i teraz moje pytanie czy aby zapobiec błędom (navi prof. nie wyświetla daty godziny ani opisów, brak bluetooth i nie działa port USB) spowodowanym brakiem TCU musze dokupić taki moduł? Jeśli tak to jak mogę dobrać odpowiedni model? A może istnieje możliwość korzystania z samego MULF'a i w jakiś sposób przeprogramowania sterownika nie tracąc przy tym tym wszystkich powyżej wymienionych funkcji?
  10. Witam forumowiczów, od tygodnia jestem posiadaczem BMW E90 320d, wcześniej przez dłuższy okres byłem użytkownikiem E46. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.