Skocz do zawartości

pbskarpy

Zarejestrowani
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E34 Touring 1996 M50B20

Osiągnięcia pbskarpy

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Dawno nic nie wrzucałem więc w telegraficznym skrócie napiszę co się wydarzyło. Wymiana: - świece - Uszczelka pod pokrywą zaworów + uszczelki śrub - Filtry (paliwo, olej) - Olej - akumulator Stary filtr, chyba nigdy nieruszany Wymiana świec i uszczelki: Cewki - prawie każda inna. Ale w bardzo dobrym stanie. Generalnie wszystko w silniku wyglądało bardzo dobrze ;) Podobnie z fajkami W środku czysto i praktycznie sucho: Stare świece i jedna nowa Auto na zimnym odpala od strzała, ale cały czas są nieprzyjemne wibracje do momentu nagrzania. Teraz po zimie szybciej to przechodzi, ale jest. Gdy za szybko ruszę to potrafi przy dojechaniu do świateł zgasnąć. Potem jest OK. Ktoś wspominał o Vanosie, że się kończy, ale nie wiem czy regeneracja (ok 300 zł) coś zmieni... W międzyczasie odblokowałem NIVO. Okazało się, że cięgno jest zapieczone. Teraz auto lepiej amortyzuje. Niektórzy porównywali źle działające NIVO do skaczącej piłeczki. I teraz, gdy NIVO działa wiem co mieli na myśli. Poniżej filmik pokazujący moja radość po uruchomieniu NIVO :) Co jeszcze...? Miałem problemy z wilgocią w bagażniku. Po prawej stroni auta Trochę mi zajęło rozwiązanie tej zagadki. I po kilku deszczach i śniegach zrozumiałem, że to była wina grubej gumy/uszczelki, którą ida przewody do słupka D. Tu na zdjęciu widać, że jest ona wyjęta. Po włożeniu jest super. Sucho w środku Ale z tylnym wygłuszeniem musiałem się pożegnać: Suszenie bagażnika: Aha wymieniłem także jedną lampkę podświetlenia rejestracji, bo miała wyłamane zaczepy. I kupiłem interfejs do diagnostyki.
  2. pbskarpy

    E34 słaby nawiew

    Hej. Wiem, że bardzo stary temat, ale dałes sobie radę?! Naprawiles?
  3. Dziękuję. No właśnie chodziło mi o dosyć pewną odpowiedź żeby nie kupować na marne :)
  4. Witam. Wiem, że to dział 3-ek, ale w moim E34 Touring muszę wymienić trzecie światło stop. Trudno je dostać. Pytanie czy te z E36 Touring pasuje? Ktoś próbował? Dziekuje.
  5. Witam. Nie potrafię odpowiednio nazwać problemu więc proszę o wyrozumiałość. Po 4 dniach nieużywania auta dzisiaj wsiadam, przekręcam kluczyk w stacyjce i lipa. Nawet nie kręcił rozrusznik itp. Jedyne co było słychać to takie krókie (2-sekundowe) "trykanie" w okolicach zegarów i cisza... I tak za każdym razem. Co ciekawe, podczas któregoś odpalenia zapaliła się kontrolka ABS, ale potem podczas kolejnej próby zgasła. Komputer pokładowy (pełne OBC) pokazywał ładowanie akumulatora na poziomie 7,8V. Uznałem, że to moze być aku i w domu podłączyłem go pod prostownik. Jednak na prostowniku pokazuje prawie 14V. Czy ktoś może mnie nakierować gdzie szukać problemu?
  6. Haha. Kurcze! Ale tylko ta czesc sie blokuje w tej pozycji?bo wieksza czesc "normalnie" sie podnosi.
  7. Witam. Dzisiaj pierwszy raz złożyłem tylną, dzieloną kanapę. Jednak po przewiezieniu małego bebelka do góry podciągnąłem tylko jedną większą częsć (2/3). Ta mniejsza część jest rozłożona i nie mogę jej podniesc. Jakby jakiś zatrzask trzymał. Czy jest jakiś system, o ktorym nie wiem? Dziekuje.
  8. Sam do tego dochodziłem przez chwilę, bo nie kumałem co to są testy, a co to są podstawowe funkcje OBC. I generalnie chodzi o to, że tych kilkanaście przycisków na kompie to nie wszystko. Możesz wybrać kilkanaście TESTÓW, aby sprawdzić inne dane. Słowo TEST jest tu (moim zdaniem) dziwnym określeniem, ale pewnie już w świadomości użytkowników BMW pozostanie. BMW E34 Procedura odblokowania komputera przebiega w następujący sposób: 1. Przekręcić kluczyk w pozycje 1 lub 2 2. Wcisnąć jednocześnie klawisze "1000" i "10"- na wyświetlaczu pojawi się napis "test" 3. Wybrać za pomocą klawiszy "10" i "1" numer 19 testu i zatwierdzić guzikiem "S/R" 4. Wprowadzić za pomocą klawiszy "10" i "1" liczbę będącą sumą dnia i miesiąca w ustawionej w OBC dacie systemowej Jeżeli proceduręodblokowania robiliśmy 20 maja to naszą liczbą bedzie: 20+5=25. Po wprowadzeniu liczby na wyświetlaczy pojawi sie napis "FREI" co oznacza ze komputer został odblokowany i mozemy już uruchomić pozostałe testy. Uruchomienie pozostałych testów przebiega identycznie jak procedura odblokowania. Warto wspomnieć, że test możemy przeprowadzić zarówno przy włączonym zapłonie jak i przy pracującym silniku. Zawsze chcąc włączyć jakąś ukryta funkcje OBC najpierw wciskamy 1000 i 10 a potem przyciskami 1, 10,100,1000 zmieniasz numer testu o jaki Ci chodzi i wciskasz set. TESTY E34, E32 Komputer OBC IV posiada 21 testów Których wyjaśnienie podaję poniżej: TEST 01- test wyświetlacza, pojawiają sie wszystkie piksele. TEST 02- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na 100 km TEST 03- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na godzinę pracy TEST 04- średnie zużycie paliwa z ostatnich 50 km wyrażone w litrach na 100 km TEST 05- aktualny zasięg obliczony na podstawie testu 04 i 06 TEST 06- ilość paliwa znajdująca się w zbiorniku w litrach TEST 07- procentowe wypełnianie baku paliwa TEST 08- aktualna prędkość w km/h TEST 09- napięcie V, można przyjąć że jest to napięcie ładowania TEST 10- korekcja wskazań prędkości, klawiszami "1000" "100" "10" "1" dokonuje sie modyfikacji danych, a zmianę zatwierdzając "S/R". Funkcja nie zawsze działa. TEST 11- zmiana jezyka kompa OBC oraz przypisanych im jednostek (mile/km, galony/litry itp) Zmiany dokonuje sie wybierając odpowiedni jezyk klawiszami "1000" lub "100" i zatwierdzając "S/R" TEST 12- średnia prędkość pojazdu używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu (funkcja ANK) TEST 13- prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróży TEST 14- data oprogramowania TEST 15- diagnostyczne wartości OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania. TEST 16- wartość portu wejścia OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania TEST 17- zapis pamięci EPROM w modelach bez cc kość kodująca jest umieszczona w komputerze OBC. Natomiast w autach wyposażonych w cc, OBC pobiera dane z pamięci umieszczonej w zestawie wskaźników. TEST 18- zmiana sygnału dzwiękowego OBC, -pojedynczy lub podwójny. Wyboru dokonuje się za pomocą klawisza zmiany jednostek, umieszczonego w lewym górnym rogu komputera, zatwerdzamy "S/R" TEST 19- Odblokowanie komputera TEST 20- korekcja wskazań średniego zużycia paliwa. TEST 21- reset wszystkich ustawień OBC... ze szczególnym naciskiem na OBC. Z różnych źródeł można się dowiedzieć że za pomocą tego testu skasujemy błędy komputera ECU. Jest to oczywiście informacja nie prawdziwa. Komuter OBC posiada jeszcze jedną ukrytą funkcję. Wciskając jednocześnie klawisze "100" i "1" komputer wyświetla informacje na temat wersji naszego auta. I ja osobiście nie wiem, jakie wartości przyjmuje TEST 07. Obecnie mam 0,2.
  9. Witam ponownie. Kilka pytań: 1. Jakie wartości powinien przyjmować TEST 07? Mi obecnie wskazuje 0,2, a instrukcja mówi, że jest to wskaźnik procentowego wypełnienia baku paliwem 2. Czy jest możliwe, że TEST 06 (ilość paliwa w baku) wskazuje 8,0 i już nie zejdzie niżej? 3. Czy jest możliwe, że wartości komputera ogarniają paliwo tylko do rezerwy? Tak jak by to był już koniec baku? Dlaczego pytam? Wskaźnik rezerwy zapalił się i w baku powinno być 8 litrów. Zasięg na komputerze wskazuje "---KM", ale pozostałe paliwo przedstawiane na OBC to 8l. Czyli tu się zgadza. Ale zrobiłem jeszcze jakieś 15km w mieście i OBC cały czas wskazuje 8l.
  10. Witam. Mam pewien problem ze wskazaniami OBC. A moze nie mam :) Test numer 06 wskazuje, ze mam w baku 9l. Jest to test wskazujacy te wartosc. Test 07 ma wskazywac, procentowe wypelnienie baku paliwem. I ten test wskazuje 0.2. O co chodzi? Wskazowka przed chwila pokazala rezerwe wiec to by sie pokrywalo ze wskazaniem OBC. Ale juz np. Zasieg na paliwie nie pokazuje sie w ogole. Sa tylko 3 kreski.
  11. Ta, tak tak. To wiem. Naczytałem się już :) Ale chodzi mi o to co zaznaczyłem na zdjęciu: http://images77.fotosik.pl/296/a264a7a4624395bamed.jpg
  12. Zrobione podświetlenie OBC. Soft z 1992 roku :)
  13. No i jest. Zrobione. OBC działa ;) Zostały jeszcze pokrętła od temperatury (ale słyszałem, że ciężki orzech do zgryzienia), pokrętło przy nawiewach nad radiem (A jak tam się dostać, można każde podświetlić czy tylko nad radiem?), oświetlenie w schowku i podświetlenie przycisków na tylnych drzwiach. W ogóle dziękuję bardzo za pomoc lieder!
  14. Nie będę zakładał jeszcze jednego tematu. Chciałem zapytać, czy przyciski do otwierania szyb na tylach też maja być podświetlane?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.