Skocz do zawartości

Master5555

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 2.0 d 2005 i E39 523i 1996

Osiągnięcia Master5555

  1. Witam. Temat już była na początku, ale od tego czasu trochę lat minęło. Mianowicie jakie macie opinie na temat zestawu ATE Power Disc+ zwykle klocki ATE na przód do BMW e90 2.0 d 163 km. Styl jazdy w większości dosyć agresywny. Aktualnie na przodzie komplet TEXTAR, już drugi w sumie. Sprawował się dobrze, minusem jednak jest to że po mocnym rozgrzaniu już średnio hamuje. Dlatego zastanawiam się nad ATE Power Disc, z tego co piszą nacięcia na tarczy niwelują to zjawisko. Pozdrawiam.
  2. Panowie odgrzewam lekko kotleta. Problem ustąpił w zasadzie sam. A mianowicie problem z zapalająca się trakcja i gasnacym radiem oraz zegarami pojawił się po zmianie świec żarowych i utrzymywał się do momentu "spalenia" Się jeden ze świec. Pewnego dnia rano wsiadam odpalam po nocy samochód silnik przez chwilę sie zabijał, sprawdzilem błędy i moim oczom ukazał się napis " Świeca żarowa cylinder 4, komunikacja" I od tego momentu nie było ani razu problemu z zapalająca się trakcja itp. Żaden objaw nie powrócił. Czy myślicieli że cała sytuacja mogła zaistnieć z powodu uszkodzonej pod jakimś kontem świecy lub sterownika? Dodam że błąd spalonej świecy pojawił się jakiś miesiąc po wymianie całego kompletu. Sterownik został oryginalny. Najdziwniejsze dla mnie wszystko jest to ze zaczęło się od razu po wymianie swiec a problem ustał po spaleniu się jednej z nich. Od czego radzicie zacząć? Wymieniać sterownik? Zmienić jedną sztukę świecy? I obserwować co dalej? Pozdrawiam.
  3. Niestety panowie sytuacja dalej się powtarza. Alternator podmieniony z jeżdżącego auta. Lądowanie prawidłowe. Ale niestety dalej gasna na chwilę zegary radio po czym zapala się ciśnienie w oponach na żółto, następnie kontrolka trakcji z wykrzyknikiem i nie działa trakcja. Na kompie błąd d373. Pomysłów innych min brak.
  4. Tak jak jest to napisane w pierwszym moim poście. Tylko regulator. Edit: Akumulator zakodowany prawidłowo. Dzisiaj sprawdzone. Prawdopodobnie poleci do regeneracji alternator.
  5. Dobra dzięki za podpowiedz jutro podjadę pod komputer i to sprawdzę. Ale czy jest to możliwe że akumulator siedzi tam już od jakiegoś roku i dopiero teraz działo by się coś takiego? Edit: Zgadza się robię krótkie trasy, problem z błędem i z wyłączeniem chwilowym zegarow i radia pojawia się właśnie na dłuższych trasach. Czy może jednak ten przypadek nie ma związku z ładowaniem?
  6. Witam. Od jakiegoś tygodnia dwóch borykamy się z następującym problemem. Podczas jazdy gasną zegary radio, wyskakuje kontrolka trakcji z wykrzyknikiem i czasem ciśnienie w oponach na żółto. Po czym wszystko wraca do normy lecz kontrolka trakcji dalej się święci. Po ponownym uruchomieniu auta wszystko znika. Wyskakuje błąd D373 który mogę skasowac. Do następnego razu. Czytałem trochę ze problemem może być ladowanie, zmierzyłem, ladowanie wachalo się od 14 do 15.2, niezależnie czy coś było wlączone w samochodzie. Wyciągnąłem alternatora i regulator z niego, no faktycznie szczotki były słabe. Zamówiłem nowy oryginał Valeo założyłem ladowanie 14.4 do 15. Przy włączonych światłach ogrzewaniu na max ogrzewaniu tylnej szyby i włączonym radiu trztrzyma się na poziomie 14.8 i przy ewentualnym włączeniu lub wyłączeniu czegoś spada albo się podnosi na chwilę. Nie przekracza 15. Z tego co doczytałem ladowanie powinno byc w granicach 14.4. Akumulator ma rok czasu. Byłem go sprawdzić i wszystko z nim w porządku. Problem pojawia się głownie na dłuższych trasach. Auto normalnie odpala. Innych problemów brak. Co może być powodem? Uszkodzony alternator? Auto to BMW e90 z silnikiem M47 163. Rok 2005.
  7. Witam. Problem rozwiązany jakiś czas temu opisze przyczynę może komuś kiedyś będzie to przydatne. Okazało się że problemem była błahostka. Przyczynę zdiagnozowalem przy wymianie świeć zarowych, mianowicie na kielichu od strony pasażera za rurka do uzupełniania płynu do spryskiwaczy znajduje się środka na której jest przewód masowy z oczkiem odpowiadający bodajże na masę od nastawnika turbiny czujnik światła wstecznego i klapę gaszaca, okazało się że nakrętka na niej jest poluzowana a oczko całe zasniedziale, po wy czyszczeniu i dokreceniu tego problemu już nie wystapil od dłuższego czasu. Więc całym powodem była nakrętka na klucz 10. Pozdrawiam.
  8. Tak skasowanie błędu było konieczne. Jeśli masz sam emulator maty, komputer widzi jakby ktoś stale siedział na fotelu, a pas był nie za pięty. Jeśli masz emulator maty plus zapinki pasa wtedy komputer widzi jakby ktoś siedział na fotelu i miał za pięty pas. :) jeśli nie podłączałes nic do małej kostki z tyłu fotela to zapewnie masz emulator tylko maty. Ja mam taki jak podałem w linku w pierwszym poście i wszystko jest w porządku :)
  9. Podłączyłam emulator skasowałem błąd i tyle. Tylko pytanie czy podlaczyles go do kostki od maty i od napinacza pasa?
  10. Tak słychac. I słychac po jakimś czasie jakby coś się zamkneło.
  11. Auto kupiłem że zregenerowana turbina, luzow na wirniku nie ma. zrobione jest ta niej jakieś nie całe 75 tys. Geometria czy coś innego by już siadlo?
  12. Witam. Od pewnego czasu borykamy się że spadkami mocy w moim e90 2.0d 163 km m47. Wygląda to nastepujaco. Auto jedzie bardzo dobrze no i nagle traci moc, jak zwykły diesel bez turbo, jaka kolwiek moc czuć dopiero powyżej 3 tys obrotów, później nagle przy dalszej jeździe moc wraca, no i tak w kołko, raz jest raz nie ma. Czasem jeździ wgl bez problemu. Po zgaszeniu auta i chwilowym postoju np 20 30 min, wszystko wraca do normalności. Dodam że kiedy auto nie ma mocy dźwięk wydobywając się z wydechu jest inny, jakby taki bardziej głuchy, czego normalnie nie ma. Po diagnozie komputerowej wyszedl błąd właśnie czujnika doładowania 0041AB. No i pytanie. Co byście radzili. Kupić nowy oem bmw, nowy zamiennik np FEBI czy ori sprawny uzywany? Czy może błąd tego czujnika może być spowodowany przez jakaś inna awarie? Grzebalem w wielu innych podobnych tematach ale nigdzie nie znalazłem nic co by mnie usatystafcjonowalo w jakimś stopniu. Dziękuję. Pozdrawiam.
  13. Oki. Dzieki rozumiem. Czyli jesli ten modul nie ma wplywu na mate czyli emulator bedzie dzialal. Dziekuje rozwiales moje watpliwosci :) kupie emulator bo puki co zależy mi na czasie. Później ewentualnie bede kombinowal z mata. Dziękuję. Wydaje mi sie ze mozna zamknąć temat. :)
  14. Witam. Mam problem w moim e90. Mianowicie swieci kontrolka poduchy i pasy, na kompie blad maty. Dwie próby wykodowania u dwóch rożnych ludzi programem ncs zakończone nie powodzeniem. Niestety, zalezy mi na czasie bo ze wzgledu na świecąca poduszke auto nie przeszło przeglądu. A wiec do sedna. Jeden z kodujacych stwierdził ze problemem moze byc uszlodzony modul Frm, nie pokazuje żadnego bledu związanego z tym modułem, a w aucie wszystko dziala. Jak myślicie, czy emulator z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/emulator-maty-mata-bmw-3-e90-e91-e92-e93-wtyczka-5115508899?utm_medium=app_share&utm_source=facebook bedzie dziala. Czy używa ktos takiego rozwiązania ? I czy jeżeli faktycznie uszkodzony jest moduł to rozwiązanie zadziała.?
  15. Chciałbym wymienić wszystkie. Wiec kupię 10. Temat uważam za zakończony. Dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.