Skocz do zawartości

Jestem Andrzej

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 2002
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Elektronik/Informatyk

Osiągnięcia Jestem Andrzej

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Ale po co nam tutaj oszust ? Może jakiś zapis w regulaminie na ten temat by się przydał ? W sumie jak się to rozniesie po FORUM to już tu za dużo interesów nie zrobi :D
  2. Witam znowu, BMW e46 318i, mam tylko jeden kluczyk. W INPIe poprawnie zczytuje z EWSa dane kluczyka: -key number -key identification Problem jest natomiast z changing code, które jest zawsze ciągiem par zer 00 00 00 00 00 00 Gdy raz changing code było nie zerami ,np. C9 43 44 .... to bunie udało się odpalić . Myślę, że problem jest w kluczyku lub EWS (antenka sprawna skoro key id jest poprawne). To EWS wysyła do transpondera kluczyka password. Gdy transponder stwierdzi, że jest to poprawne hasło (zakładam że przechowuje je na swoim EEPROPIE) odsyła changing code(z tego samego EEPROPa) do EWSa. Myślę, że tych rzeczy brakuje w EEPROPIe w kluczyku. Pozostaje jedynie a)krojenie kluczyka i sprawdzanie czy wszystko OK z scalakiem. b)programowanie kluczyka(synchro EWS-kluczyk) 1.Czy ktoś widzi lepsze rozwiązanie? 2.Jaki zestaw polecacie do programowania kluczy do BMW, AK90 ( to nie są tanie rzeczy :) ) 2.Jaki polecacie najdokładniejszy/najlepszy program do diagnostyki buń (interfesjy pewnie już z COM wchodzą w grę)? Jakim programem mogę odczytać wszystkie dane z EWS (INPa nie widzi w EWS ,np. password, tablicy changing codów)?
  3. Witam, Nie zakładam nowego tematu. Próbuję zsynchronizować EWS z DME ponieważ autko nie odpala, nie kręci rozrusznikiem, a INPA pokazuje w module EWS błąd "key number 1 not valid because of wrong password". Najpierw kasuje wszystkie błędy z EWS i DME. Potem postępuje wg. instrukcji: Postprzez saverider » 16 Lut 2011 00:20 witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1 ) 1 .wybieramy silnik 2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46 bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok) 3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej ) 4. wybieramy ``ews`` 5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok 6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie ) po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :)) Po wybraniu najpierw F1 reset dostaje: Status DME-SG: Interface fail. DWA: frame of parity.. has not been done i przygoda się kończy :) Następnie dostaje błąd EDIABAS-Error IFH-0003: DATA TRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED (czytałem że ten błąd może wynikać z tego że wymagany jest fejs ADS a nie OBD2, bądź nie ustawione kolejkowanie w ustawieniach w Menedżerze sprzętu). Co teraz mogę zrobić ?
  4. Problem rozwiązany. Diagnoza: Za małe napięcie na module EWS więc scalaczek, który jest w środku, rządził się swoimi prawami :) Polecam przed cała batalią walki z pompką paliwa i innymi rzeczami o których piszą w innych postach sprawdzić napięcie na aku i module EWS(pisze na nim 12V więc tyle minimum powinno być, by ten scalaczek działał poprawnie).
  5. Z przełącznika stacyjki wychodzą dwa interesujące kable: http://zapodaj.net/977fb15d8f091.jpg.html -zielony - pewnie od zapłonu ( na świece ) -czarno-niebieski - nim prąd (wraz z sygnałem z cewki przy kluczyku , ogólnie odpowiadającym za immobilizer) dociera do sterownika ESW (biała puszka). Sygnał, czarnym przewodem wychodzi na rozrusznik. Sprawdziłem miernikiem i sygnał nie dochodzi do tego EWS (na czarno-niebieskim kablu powinno być napięcie ok 12 V). Poprawiłem więc styki tego przewodu w tej puszcze i bunia odpaliła ( na wyjściu na czarnym kablu pojawiło się 12 V , co daje sygnał rozrusznikowi do kręcenia). Dla potomnych też polecam taki algorytm rozwiązywania problemu z odpalaniem BMW.
  6. BMW nie kręci, nie odpala. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do pozycji {włącz zapłon} świecą tylko kontrolki, rozrusznik nie kręci. 1)Akumulator sprawdzony, napięcie ponad 12 V, prąd pobierany na postoju z akumulatora ,ok. 0,07 A 2)Bezpieczniki ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.