Skocz do zawartości

Fikus

Zarejestrowani
  • Postów

    96
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Obecnie BMW Premium w dużej benzynie, a w przyszłosci Bentley
  • Lokalizacja
    WAWA, LONDYN
  • Zawód
    Szlachta nie pracuje

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fikus

  1. Panowie ja uważam, że akurat zakaz wjazdu diesli do miast wcale nie uderzy w kierowców klekotów. Naturalnym środowiskiem pracy dla aut tego rodzaju jest przecież wieś.
  2. Fikus

    30d czy 40i

    Koledzy powinszujcie mi - jestem po pierwszej jeździe moim nowym stockowym x5 40i LCI. Przesiadłem się do tego auta prosto z uturbionego diesla tej samej marki. Jest to moja pierwsza benzyna. Napiszę teraz kilka słów o moich pierwszych spostrzeżeniach, być może będą one cenne dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na 30d, a czują że być może to nie jest auto dla nich. Zacznę od rzeczy, które tak naprawdę dla pierwszego i drugiego właściciela auta za + 500 k PLN nie mają żadnego znaczenia: spalanie. Na odcinku 400 km (85 % trasa, i dwa miasta w tym nasza wspaniała stolica, bo tam mieszkamy) spalanie wyszło nam 10 litrów. Czy to dużo czy mało? - dla mnie ok, diesel pewnie wziąłby mniej, ale o ile mniej ? O 2 litry? Jako że mieszkam w wielkim mieście, to jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach, a na takich zwłaszcza w zimie benzyny będą miały spalanie niższe albo porównywalne do diesli. Dodatkowo nawet teraz benzyna jest tańsza o ileś groszy, a bywało i tak że różnica wynosiła 1 zł. Ta w sumie nic nie znacząca informacja może mieć znaczenie tylko dla amatorów 30d, piszę o tym z uprzejmości, wiedząc że sporo tutaj takich osób. O dynamice 40i mogę powiedzieć tyle, że super te auto się zbiera, ale maszyna jest na dotarciu więc nie mogłem potestować. Na pewno auto lepiej przyspiesza niż 30d. A jeździłem i 30d i 40d i 40i. Opisywane auto jako LCI jest juz z tabletami. O ile odrzucały mnie te tablety na początku, to po kilku jazdach testowych auta przed LCI wydają mi się już starawe. X5 LCI to auto nowoczesne. To co jednak najbardziej daje mi przekonanie o tym, że 40i to jednak zupełnie co innego niż 30d, i co jest dla mnie największą wartością dodaną, to kultura tego auta, w dwóch aspektach: 1/ Kultura pracy silnika - silnik pracuje bez żadnych wibracji, cichutko, wręcz aksamitnie, nie ma żadnego dizlowskiego chamskiego szarpania przy zmianach biegów, auto równo przyspiesza i pracuje doskonale, nie dobiegają do kierowcy dźwięki takie jak z 30d, zamiast tego do kabiny docierają dźwięki wspaniałego silnika. 2/ Ale chodzi też o coś może dla większości czytelników mniej uchwytnego - o kulturę w zupełnie innym wymiarze. Trudno to uchwycić, nie mam takiego pióra żeby to odpowiednio wyrazić, ale spróbuję, chociaż myślę że nie wszystkie osoby tutaj będą potrafiły to zrozumieć. Obcowanie z autem w benzynie 40i jest doświadczeniem innym niż w dieslu. Człowiek po prostu wszystkimi zmysłami odczuwa, że jest to auto premium. I ma to swoje konsekwencje. Dla przykładu - wcześniej nie miałem żadnego problemu żeby moim dieslem jeździć w zwykłym dresiku i jakiejś tam koszulce. Podobnie czuła się moja rodzina. Te auto po po prostu swoim działaniem zachęcało do takiego stroju i takiego sposobu bycia. Było dla nas naturalnym, że w pojeździe z silnikiem diesla jedliśmy te frytki z mc donalda i nie miało większego znaczenia jak wyglądaliśmy. Czuliśmy się w takim aucie po prostu swojsko, zwłaszcza wtedy gdy wyjeżdżaliśmy na wieś. A tam, wśród podobnych aut i ciągników i takich ludzi czuliśmy się jak u siebie. Dźwięki dobywające się z tego silnika były wtedy dla nas naturalne, były po prostu logiczną konsekwencją tego jakim samochodem się poruszaliśmy. Teraz jednak czujemy, że wszystko sie zmieniło. Nawet przez myśl nam nie przyszło żeby podczas jazdy odwiedzić fast food. W trasie słuchamy odpowiedniej muzyki z głośników odpowiedniej klasy i zachowujemy się na poziomie. A podwójne szyby odgradzają już nas od małomiasteczkowego klekotu i dodatkowo pozwalają na cieszenie się obcowaniem z tą wspaniałą maszyną. Dźwięki diesla stały się nieznośne. Nie mamy nic przeciwko kierowcom dieslów, wśród naszych dalszych znajomych jest wiele osób tego rodzaju. Ale my zostajemy przy swoim. UWAGA: Nie jest to jednak silnik dla każdego, po prostu niektórzy ludzie pasują do aut z silnikami diesla i nie jest to tylko oznaka ich statusu materialnego - przede wszystkim chodzi właśnie o kulturę. Amator diesla nie będzie potrafił czerpać z doświadczenia na innym poziomie, i w końcu wróci do diesla. Także niech każdy z Was wybiera to co do niego pasuje, a jeśli tylko dobrze wybierzecie to będziecie zadowoleni. Jak jednak zorientować się, który silnik do Ciebie Pasuje? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli z mojej relacji nie pojąłeś informacji o kulturze, a przejąłeś się spalaniem 40i, to zdecydowanie powinienes jeździć dieslem.
  3. Fikus

    Rabaty na g05

    ale w OWU wpłata, która nazywana zaliczką, jest jednak bezzwrotna w razie gdy rezygnuje sie z zakupu
  4. Fikus

    Rabaty na g05

    cześć. W takiej sytuacji można zrezygnować bez straty zaliczki?
  5. Fikus

    X5 LCI 2023

    no wiem, że niby te 10 k różnicy to jest nic przy całej kwocie, ale zniechęciło mnie to strasznie i odpuszczam x5, kupię moze nowy model
  6. Fikus

    X5 LCI 2023

    kurczę, nie uprzedził mnie dealer, myślałem że sobie spokojnie mogę konfigurować dalej.
  7. Fikus

    X5 LCI 2023

    czy ja dobrze widzę że ceny poszły w górę? wychodzi o ponad 11 k więcej na mojej konfiguracji. Dealer mówił że od nowego roku ceny się nie zmieniły więc sobie spokojnie to konfiguruję, a tymczasem taka niespodzianka
  8. Fikus

    30d czy 40i

    dzięki, świetna stronka, dużo wyjaśnia. U mnie rocznie w tej chwili to raczej max z 8k zrobię, po mieście i w krótkich trasach.
  9. Fikus

    30d czy 40i

    dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze zastanawiam się czy faktycznie 40d w tym aucie lepiej sobie radzi w codziennej jeździe. Jak Twoim zdaniem wypada porównanie dynamiki i kultury pracy? Jakie obecnie masz średnie spalanie ?
  10. Fikus

    30d czy 40i

    Czy ktoś z Was miał okazję porównywać i40 w x5 w wersji po lifcie, ze „starą” wersją tego silnika?
  11. Fikus

    30d czy 40i

    Cześć. Dzięki za odpowiedź. Co to silników to oczywiście benzyna spali parę litrów więcej. Zastanawiam się tylko nad tym czy nowa wersja 40i dorównuje wrażeniom z 40d, bo koni niby więcej niż wcześniej. W x5 właściwie nie słychać klekotu diesla wiec zastanawiam się czy benzyna w tym samochodzie ma jakiekolwiek przewagi
  12. Fikus

    30d czy 40i

    cześć. Orientujecie się jak obecnie, w 2023 r. wypada porównanie 40i z 30d i 40d? Benzyna jednak dużo mocniejsza po lifcie. Miękka hybryda też pewnie ogranicza spalanie.
  13. Fikus

    X5 LCI 2023

    cześć. I jak to teraz wypada po testach?
  14. czesc. Mógłbyś opisać jak Twoim zdaniem pneumatyka wypada na tle adapcyjnego?
  15. Cześć wszystkim. Zastanawiam się obecnie nad zakupem x5. Realnie wychodzi na to, że można uzyskać około 10-13 % rabatu na nowe auto wyprodukowane 2024 roku. Produkcja też nie trwa już ponoć tak długo -5,6 mc. Rozważam jednak zakup również używanego auta 2-3 letniego. Być może obecnie ceny używanych aut są wyjątkowo wysokie ale dostrzegam, że w wielu przypadkach po prostu nie opłaca się kupować używki. Porządnie skonfigurowana x5 40d/40i to obecnie 500-530 k. Po pdjęciu rabatu zostaje więc około 450k do zapłaty. Natomiast jeśli chodzi o auta z premium selection to najtańsze z takimi silnikami z 2021 roku kosztuje 374 k, a auta z 2022 roku kosztują już od 400k wzwyż nawet do około 490k. Przecież to oznacza, że auta z 2022 roku kosztują porównywalnie albo nawet drożej od nowego auta po rabacie (i nie uwzględniam tutaj wszystkich minusów używki). Zauważyłem też, że te tańsze mają z reguły wyraźnie uboższe wyposażenie od nowego auta skonfigurowanego na 530k. Spojrzałem też na auta z 2020 roku (a więc rocznikowo 4 letnie, za chwilę już 5 latki) - średnio wychodzi 340k. Tutaj już jest zauważalna strata - powiedzmy 100k (ale od tej kwoty odliczamy jeszcze część VATU) ale za auto 4 letnie. Jaki jest więc sens kupowania używanego auta?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.