Skocz do zawartości

icyhot

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 325xi 2007, N52B25, LPG

Osiągnięcia icyhot

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie, jeszcze nie. Przebieg raczej realny 205 tysięcy. 0 wibracji na niższych obrotach czy drgań karoserii. Aktualnie chyba są jakieś pierwsze oznaki kończącego się sprzęgła - często przy ruszaniu pod koniec puszczania sprzęgła jest kilka takich drobnych szarpnięć - jak w dobrze wysłużonej taksówce :D Mam samochód od przebiegu 167 tysięcy i wiem że wcześniej tego nie było. Jakbym się skusił na wymianę sprzęgła to najczęściej wymienia się je z kołem dwumasowym i dlatego zbieram wywiad od użytkowników jakby jednak się okazało że dwumasa ledwo dycha po ściągnięciu skrzyni. Wymieniałeś u siebie już sprzęgło ?
  2. Witam, przerabiał ktoś taką zamianę ? Valeo robi gotowy zestaw koła jednomasowego do tego silnika np tu dostępny: https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-ze-sztywnym-kolem-zamachowym-valeo-835115/31746 Jak z żywotnością ?
  3. Mam od 30tyś. km i coś tam popiszczą ale przynajmniej felgi czyściutkie
  4. Witam od dłuższego czasu coś mi nie pasowało w dźwięku silnika przy przyspieszaniu ale to co mam od 2-3 tygodni przechodzi pojęcie. Tutaj jest link do nagrania z krótkiej jazdy po mieście - fragment od 3:15 - 3:40 bardzo dobitnie pokazuje o co chodzi https://soundcloud.com/user6981240/e90-325xi-chrobotanie-silnika Jeśli ktoś chce posłuchać normalnego dźwięku silnika to do 2 minuty nie słyszałem zbytnio tego chrobotania. Po 4 minucie wracam do domu - dźwięk też jest słyszalny ale mniej. Samo zjawisko jest niezależne od stopnia rozgrzania silnika, słyszalne tylko przy przyspieszaniu, kiedy zdejmę nogę z gazu to momentalnie ustaje. Prawie nigdy nie udało mi się wywołać tego dźwięku na postoju na luzie. Dźwięk oczywiście nie zależy czy jadę na gazie czy na benzynie. Jeśli mam się zdać na słuch to dźwięk słyszę pod maską od strony kierowcy. Zmieniałem olej - aktualnie Mobil 0W40 New Life - bez różnicy Zmieniałem olej w skrzyni (manual) na fabryczny - bez różnicy Czyszczone oba elektrozawory vanosa z wymienionymi uszczelkami. Brak błędów na komputerze. Oleju bierze umiarkowanie - 1l na 3-4 tyś km. (jak na N52...) Przebieg 195 000km. Samochód ma moc, przy tych odgłosach nie ma żadnego szarpania. Pozdrawiam i proszę o wskazówki :evil:
  5. Używam już jakieś 1k km, z pierwszych wrażeń: - trochę tak jakby dudni/szumi przy 70-80km/h - ale opony mam założone z nowymi alufelgami to może też być ich wina więc nie chce robić antyreklamy - na taki okres przejściowy jaki mamy teraz w kraju to rewelacja - o wiele lepsze trzymanie niż zmarznięta na kostkę letnia - a lubię zaszaleć w zakrętach więc to z łatwością zauważyłem - fizycznie opona bardzo bardzo miękka, wulkanizator aż był zachwycony że na felgę mógł ją prawie bez użycia maszyny wsadzić I tyle jak do tej pory, czekam na pierwsze śniegi :D
  6. Zdecydowałem się jednak na felgi 8,00x17 5x120,00 ET30,00 Uniwheels X10 wraz z oponami Michelin Crossclimate. Wygląda to bardzo ładnie, ocenie po sezonie jak z jazdą :D
  7. Witam, chciałbym się upewnić czy taki zestaw będzie dobry: - felgi 17", szerokość 8", rozstaw 5x120, ET 40 + -opony Michelin CrossClimate 225/45 R17 94 W XL, FR ?? Głównie chodzi mi o sprawę x-drive'a i żeby nie ocierały :D :D Pozdrawiam
  8. Wzorowalem sie ze napięcie w spoczynku od 12.5 do 12.8
  9. Ja już nie wiem o co chodzi. Zmierzylem napięcie po nocy po użyciu webasto i spada do 12.30 na nowym akumulatorze. Ciężko żeby dobrze zapalal na takim napięciu. Tylko nie wiem jaki tego powód
  10. Musze przyznać ze na to nie wpadłem bo sie doszukiwalem czegoś poważnego. Może nie potrzebnie. Niedługo ściągne i dam znać :lol: EDIT: Ściągnąłem podszybie, osłona out, założyłem podszybie i niestety beż jakiejkolwiek zmiany. Dźwięk jest taki dość szybki, niestety nie udało mi sie go nagrać bo za duży szum wyszedł. Na postoju nie da się go wywołać. Tylko w jeździe. We wtorek się umówiłem do mojego mechanika. Może coś wytypujemy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale czy powinna być lekka różnica w szumie jeśli mam wciśnięte sprzęgło a wyciśnięte ? (na postoju) Bo jak mam puszczone sprzęgło to ewidentnie lekki szum dochodzi.
  11. Wymieniłem akumulator na 95ah 850A AGM od Varty. Wczoraj go zresetowałem w INPIE, przeszło pomyślnie "OKAY". Dzisiaj po nocy miałem webasto na 15-20 min włączone i oczywiście z trudem zapalił :mad2: :mad2: Każde następne zapalenie (nawet przy uzywaniu webasto) jest podręcznikowe. Jakieś mądre pomysły ? Pomijam że zaczęło mi coś terkotać w silniku przy przyspieszaniu od 1kkm. Brak żadnych innych objawów.Brak różnic czy LPG czy benzyna. Da się wywołać tylko w jeździe. Na postoju w tych samych obrotach silnik chodzi poprawnie i bez terkotania. Rewelacja
  12. Ta Varta też z AGM http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/silver-dynamic/595-901-085 Jesli ma lekko inne parametry 95ah i 850a to trzeba zmieniać w NCS czy wystarcza reset w inpie ?
  13. No więc po nocy bylo juz 12.34, użyłem webasto przez 15 min i spadło na 12.15. Zapalił z trudem. Rozglądam sie za akumulatorem, może być Varta 85ah 950a ? Bo konfigurator nie znajduje 90ah 900a. Czy może inną firmę ?
  14. A tam jak wół - przy piecu węglowym też może być 7000W to nie znaczy że prąd bierze :mrgreen: Zakupiłem multimetr i z pomiarów takich wstępnych: - jak auto stoi i nic sie nie dzieje to 12-12.2V - jak stoi z włączonym webasto to też około 12V tylko że w tym momencie na polu ciepło i samochód po jeździe to bym się tym nie sugerował - jak zapale to skacze na 9.20 a później utrzymuje się na 14.4V Zobacze wieczorem i rano jak poużywam trochę webasto bo za dnia jak ciepło to nie mam problemów. Akumulator taki dość zabudowany ale z tego co widziałem to nadal fabryczny BMW 90Ah 900A, pewnie od 2007 nie wymieniony edit: użyłem webasto kiedy było jeszcze dość ciepło czyli 8-9 stopni - przed zapaleniem akumulator miał 12.11V i już zakręcił dłużej niż zwykle. Po jeździe około 20km akumulator naładował się na 12.64V. Jutro rano główny test i będę wiedział czy kupić nowy akumulator bo jak spadnie do 12V to znaczy że już na złom się chyba nadaje a nie do BMW zwłaszcza przed zimą :/
  15. A ten model Webasto jest zasilany benzyną czy prądem w takim razie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.