Skocz do zawartości

tom500

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    118d
  • Lokalizacja
    ----

Osiągnięcia tom500

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Przestrzegam przed "fachowcami" oferującymi naprawy na Allegro. Oto "profesjonalnie" naprawiony sterownik w Krakowie, kupiony na Allegro. Zalewa "profeska" do elektroniki. W rzeczywistości smród octu (kwas octwowy wydzielający się z silikonu sanitarnego), a tego żadna zalewa do elektroniki nie ma! Jest neutralna, a nie z odczynem kwaśnym jak silikon sanitarny i bezapachowa. Widoczne nieszczelności w zalewaniu elektroniki. Gęsty silikon nie rozpływa się, więc ten wysokiej klasy specjalista ugniatał silikon palcem. Nieszczelności są widoczne i to duże. Dlatego po 2-3 tygodniach, zapewne zaczęła wytrącać się wewnątrz rosa, powstawały jakieś zwarcia i auto zaczęło szarpać po odpaleniu. Na carly BMW błąd komunikacji sterownika, 4 świece spalone, świeca 2 jakiś dodatkowy błąd. Masakra. Powiedziałem, że takiego kombinatorstwa i oszustwa nie odpuszczę. To już nie chodzi o te 145 zł w plecy, ale o zwykłe bezczelne oszustwo, a takowego z zasady nie toleruję. Pani sprzedajaca z Allegro po założeniu sporu i materiału zdjęciowego upiera się, że to nie jest silikon sanitarny, a profesjonalna zalewa do elektroniki, ale w drodze okazanej łaski pieniądze zwróciła bez konieczności odsyłania tego gó....na. Teraz będzie oszukiwać innych do czasu aż komuś uszkodzi auto (Ktoś tu pisał, że mu świecę upaliło i wpadła do cylindra przez geniusza z Allegro i skończyło się na rozbieraniu silnika). Jak kupujecie naprawiany sterownik to domagajcie się, żeby obudowa nie była zaklejona. Nawet możecie prosić bez zalewy to smodzielnie każdy jest w stanie zalać to dokładnie zalewą (np TermoPasty 031), która sama się idealnie rozprowadza po wszelkich zakamarkach i nie ugniata się jej "palcyma". Wtedy przynajmniej jest pewność, że hermetyzacja jest porządnie zrobiona, a nie pomazane silikonem do zlewu. Obudowa zalaminowana klejem do spawania na zimno wysokotemperaturowy do 300 st. CX-80. Wcześniej nie chciało mi się z tym wszystkim grzebać i dlatego szybciej było mi kupic na Allegro naprawiany. Nowy sterownik? 9 miesięcy temu kupiłem nowy i długo nie wytrzymał. W końcu zmusiłem się, drut srebrzanka, lutwonica i poszło. Zalewa 031, klej do plastiku CX-80, trochę zabawy z ciekawości i zrobione. Po skasowaniu błedów odpala równo i nie ma trzęsawki. Ile wytrzyma? Nie wiadomo. Jak padnie, będzie znowu nowy i tak do .... końca świata i 1 dzień dłużej :-)
  2. Tak. Moduł. Po wymianie modułu świece "ożyły". :-) Tylko na Allegro musisz uważać. Oto "profesjonalnie" naprawiony sterownik w Krakowie, kupiony na Allegro. Zalewa "profeska" do elektroniki. W rzeczywistości smród octu (kwas octwowy wydzielający się z silikonu sanitarnego), a tego żadna zalewa do elektroniki nie ma! Jest neutralna, a nie z odczynem kwaśnym jak silikon sanitarny. Widoczne nieszczelności w zalewaniu elektroniki. Gęsty silikon nie rozpływa się, więc ten wysokiej klasy specjalista ugniatał silikon palcem. Nieszczelności są widoczne i to duże. Dlatego po 2-3 tygodniach, zapewne zaczęła wytrącać się wewnątrz rosa, powstawały jakieś zwarcia i auto zaczęło szarpać po odpaleniu. Na carly BMW błąd komunikacji sterownika, 4 świece spalone, świeca 2 jakiś dodatkowy błąd. Masakra. Powiedziałem, że takiego kombinatorstwa i oszustwa nie odpuszczę. To już nie chodzi o te 145 zł w plecy, ale o zwykłe bezczelne oszustwo, a takowego z zasady nie toleruję. Pani sprzedajaca z Allegro po założeniu sporu i materiału zdjęciowego upiera się, że to nie jest silikon sanitarny, a profesjonalna zalewa do elektroniki, ale w drodze okazanej łaski pieniądze zwróciła bez konieczności odsyłania tego gó....na. Teraz będzie oszukiwać innych do czasu aż komuś uszkodzi auto (Ktoś tu pisał, że mu świecę upaliło i wpadła do cylindra przez geniusza z Allegro i skończyło się na rozbieraniu silnika). Jak kupujecie naprawiany sterownik to domagajcie się, żeby obudowa nie była zaklejona. Nawet możecie prosić bez zalewy to smodzielnie każdy jest w stanie zalać to dokładnie zalewą (np TermoPasty 031), która sama się idealnie rozprowadza po wszelkich zakamarkach i nie ugniata się jej "palcyma". Wtedy przynajmniej jest pewność, że hermetyzacja jest porządnie zrobiona, a nie pomazane silikonem do zlewu. Obudowa zalaminowana klejem do spawania na zimno wysokotemperaturowy do 300 st. CX-80. Wcześniej nie chciało mi się z tym wszystkim grzebać i dlatego szybciej było mi kupic na Allegro naprawiany. Nowy sterownik? 9 miesięcy temu kupiłem nowy i długo nie wytrzymał. W końcu zmusiłem się, drut srebrzanka, lutwonica i poszło. Zalewa 031, klej do plastiku CX-80, trochę zabawy z ciekawości i zrobione. Po skasowaniu błedów odpala równo i nie ma trzęsawki. Ile wytrzyma? Nie wiadomo. Jak padnie, będzie znowu nowy i tak do .... końca świata i 1 dzień dłużej :-)
  3. Świece i moduł wymieniałem w marcu 2018. Funkcjonował dobrze cała ciążę (9 miesięcy). Ostatnio padła 1 świeca, póżniej druga i kilka dni temu kolejne 2. Cztery świece - błąd. Doszedł bład lambda i jeszcze jakiś (juz nie pamiętam). Wymieniłem sterownik na naprawiany (poprawione druty i lutowania, zalane żelem). Wymiana to jakieś 10-15 minut robowy. Po skasowaniu błedów - świece OK, lambda OK. Błędów brak. Stary moduł zostawiłem, bo jak obecny padnie to sam przelutuję (srebrzanka kosztuje kilka zł, żel 18 zł i troszkę zabawy z lutownicą i wygrzebywaniem żelatyny).
  4. Np.: Allegro: nawigacja BMW e87 https://allegro.pl/radio-nawigacja-android-bmw-1-e81-e82-e87-wwa-fv-i7520838025.html . Na innej aukcji są tańsze, chyba po 2200. Nie wiem czy do tego typu konieczny jest iDrive. Dopytaj sprzedawcy. Na Aliexpress jest tego dużo, w różnych cenach. Jedna z nich: https://pl.aliexpress.com/item/YESSUN-10-25-cal-HD-Ekran-Dla-BMW-E87-2005-2012-Samochod-w-Android-Stereo-Audio/32854572449.html?spm=a2g17.search0302.3.50.f69e6cf8JIxCLq&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_0_10084_100031_10083_451_10304_10546_10843_452_10307_10548_10618_10065_10068_10059_10103_10696_10820%2Csearchweb201603_0%2CppcSwitch_0&algo_pvid=fd3458c1-29a5-422f-872f-4c1c3d162b50&algo_expid=fd3458c1-29a5-422f-872f-4c1c3d162b50-6
  5. Niezła bryka. A navi? https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1m7TbabZnBKNjSZFGq6zt3FXaR.jpg lub https://f.allegroimg.com/s1024/03cffb/9ef0907f429ca7e948e0c620b99f
  6. U mnie spryskiwacz przestał reagować całkowicie. Po wykręceniu WD-40, benzyna ekstrakcyjna i solidne czyszczenie ze smaru i dużej ilości rdzy. Pózniej smar do środka, skręcenie spryskiwacza i siedzi ponownie sprawny.
  7. Miałem u siebie kune. Co prawda nie w aucie, ale pół podjazdu w kupach. Mieszkała u sąsiada w szopie. Słyszałem, że najskuteczniejsza jest sierść psa, ale akurat nie mam, więc ... kupiłem odstraszacz na baterie: https://1.allegroimg.com/s400/068f4c/f2dd07a6484e9b6253a8d498e451 Po miesiącu kuny nie ma. Baterie siedzą już ponad rok (zima lato) i dalej działa. Jest mały więc śmiało można wrzucić pod maskę.
  8. W końcu dorobiłem panel pod radyjkiem. Wyrzynarka, pilniki i jazda. Wygląda znośnie. Yanosik odpala się z autostartu i non stop działa w tle, a podczas komunikatów radio jest nieco wyciszane automatycznie. Za panelem siedzi modem USB 3G do neta. Z tego co widzę zaczynają wychodzić radia z LTE wbudowanym tzn. z gniazdem SIM na wierzchu.
  9. :lol: :lol: :lol: tak czy na odwrót, w sumie wszystko jedno. Zamówione juz dymione a la oryginały. Sprawdziłem. Zamontowane poprawnie. Wycięcie (zwężenie) jest z lewej. Aby zamontować tak jak na twoich fotach trzeba by było wypiłować nacięcie z drugiej strony (żółty kolor na focie). Dopiero wtedy można zamontować tak jak na twoich przykładach.
  10. Moje autko ma już 10 lat :-(. Częste doładowywanie, ostatnio bardzo długie ładowanie do końca, bo start stop już nie działał, krótko trzyma. Na (-) wybity symbol 2507 - co oznacza datę produkcji: 25 tydzień roku 2007. Kupiłęm VARTA SILVER START STOP PLUS AGM F21 - 80Ah 800A P+. Różnica w cenie duża: ori - 1450 zł; Varta to 590 zł. (540 cena, + 20 dostawa + 30 kaucja zwrotna/ po zwrocie kaucji wychodzi 560). Ciekaw jestem ile wytrzyma, czy tez 10 lat jak oryginał? Varta Silver Plus AGM F21 80Ah 800A jest identyczny jak oryginalny aku BMW. Nawet ma zaworki odpowietrzające jednodrożne - rurkę wyjmuje się przed wyjeciem aku i można ją włożyć ponownie do nowego aku. Nowy aku Varty ma grawerowany w rogu na górze nr Z6G6551731454. Nie ma wybitego symbolu "daty" na (-) lub (+). Zgodnie z tym numerem: - pierwsze 3 znaki to podobno kod zakładu produkcyjnego - kolejne 3 znaki to kod daty - rok i miesiąc. Mój nowy aku został wyprodukowany w lipcu 2016 r., a więc został kupiony po 10 miesiącach od wyprodukowania. Tu tabela do rozkodowania daty: Wymiana aku z odkurzaniem kufra zajęła mi kilkanaście minut. 1. odkręcić listwę metalową zabezpieczającą aku z góry - 2 śruby (1a/1b foto), klucz 10. Jedna sruba pod plastikiem, trzeba wyjąć zaślepkę. 2. po prawej stronie aku jest śruba mocująca aku do spodu kufra - klucz 10 lub krzyżak. 3. odkręcić śrubę mocującą (-) - klucz 10 4. wypiąć złącza (wcisnąć i wyciągnąć wtyczkę - ciągnąć oczywiście za wtyczkę a nie za kabel heheh) - to niekoniecznie, ale jest wygodniej przy wyjmowaniu i wkładaniu aku jak nie ma kogoś do pomocy zeby przytrzymał. 5. odkręcić i zdjąć rozdzielacz prądu - klucz 13 6. odłączyć klemę (+) - klucz 10. Złożyć w odwrotnej kolejności. Po włożeniu nowego aku (odczekałem kila minut) - należy wpisać godzinę i datę. I to wszystko. Oczywiście jak aku o tych samych parametrach. Aku warto naładować "do pełna", bo wartość startowa fabryczna to 80%. Zalecenia Varty: Aby akumulator mógł dostarczyć znamionową moc rozruchową, musi być w pełni naładowany. Zalecana wartość prądu ładowania wynosi 10% pojemności znamionowej wyrażonej w amperogodzinach (np. akumulator o pojemności 4 Ah ładowany jest prądem o natężeniu 0,4 A [ampera]). Przed zamontowaniem akumulatora należy upewnić się, że jest on w pełni naładowany, co stanowi gwarancję jego dłuższej żywotności. Nowy akumulator po aktywacji jest naładowany w około 80 %. Zalecane jest jego doładowanie. Nigdy nie należy przeprowadzać szybkiego ładowania.
  11. Zamontowane dobrze. Odwrotnie nie wchodzą ze wzgledu na nacięcia i by wchodziły aż na drzwi. Muszę poszukać zamienników dymionych a la oryginały.
  12. Widziałem czarną jedynkę tutaj z podobnym wzorem felg, ale w kolorze hyper black. Takie zestawienie jest idealne. Spójrz tutaj: viewtopic.php?f=112&t=289587&start=150
  13. Dzięki dzięki. Ten koleś z filmiku wprowadził mnie w błąd. Mówił, że filtr jest po lewej stronie patrząc od przodu auta. Odkręciłem lewą osłonę i za ch... nie było tam filtrów, a 2 pomarańczowe przewody. Jeden gruby a drugi cieńszy. Raczej niemożliwe, żeby nie było filtra. Luknąłem na YT inny manual z Włoch. I tam jest inaczej, bo nie po lewej stronie (patrząc od przodu), a bardziej na środku pojazdu coś w okolicy początku siedzenia kierowcy i hamulca ręcznego. Odkręcić trzeba nie lewą osłonę, a środkową. Kilka śrubek 8, sama wymiana 10 minut. Dzieki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.