Skocz do zawartości

Frodoo

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Frodoo

  • Urodziny 17 Kwietnia

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E36 325TD, E46 320i M52, E83 3,0i M54
    Jest F30 328Xi, X3 F25 2.0d
  • Lokalizacja
    Podlaskie

Osiągnięcia Frodoo

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, będę aktualizował mapę next w F25 nbt, w dokumentacji auta posiadam oryginalny kwit BMW na którym widnieje kod FSC przypisany do vin auta, ponadto wykupiłem historię pojazdu gdzie jest wzmianka, że: "kod aktywacyjny ważny w przypadku map nawigacji wydanych do 2021-06-30" oraz "najnowsza mapa nawigacji dostępna w abonamencie - Road Map EUROPE WEST Next2021-1_Road Map EUROPE EAST Next2021-1". Próbowałem w BMW ConnectedDrive dodać vin auta i później pobrać poprzez BMWDownloadManager, ale niestety wyrzuca mój vin i nie da rady pobrać mapy. Czy w związku z tym posiadany przeze mnie kod FSC zadziała z mapą pobraną z pierwszego postu, czy trzeba generować nowy?
  2. Witam, z tego co się orientuję to w każdej naszej navi jest widok 3d! Włączamy zapłon albo w pozycję nr 1, w menu wybieramy ustawienia (koniecznie), jak jesteśmy w ustawieniach przytrzymujemy przycisk menu około 8-10 sekund, pojawia nam się tryb serwisowy albo jak kto woli ukryte menu, przechodzimy do pozycji perspektywa, wchodzimy do niej, odznaczamy "on" i tyle, mamy widok 3d!!! Pozdr :D :D :D
  3. <"tymoniasty" Co do nagrzewnicy w e83 - ktos ja demontowal? Jak sprawa wyglada z dojsciem? > Witam, właśnie jestem po wymianie nagrzewnicy ale w benzynie 3.0i, co prawda nagrzewnica jest taka sama jak w dieslu, przy wymianie trochę jest kręcenia śrubek, nakrętek itp., ale nic strasznego, warto samemu to zrobić gdyż żaden mechanior nie poskłada tego tak dokładnie jak byśmy to sami zrobili, tu masz link na youtube do filmiku z demontażu: To tylko tak groźnie wygląda ale to prosta sprawa, demontaż zajął mi około 3 godzin, natomiast poskładanie to już chyba 6 godzin, sam to robiłem i nikt mi nie pomagał. Ja u siebie z ogrzewaniem walczyłem dwa sezony zimowe, auto odwiedziło kilku mechaników i nic, jeden to nawet wymienił nagrzewnicę bez demontażu deski, i potwierdzam da się, tylko jest problem z właściwym poskładaniem, jest bardzo mało miejsca i ciężko zapiąć właściwie spinki na nagrzewnicy z przewodami aluminiowymi, u mnie mechanior robił to na siłę wszystko powyginał, dobrze się nie wpięły oraz uszkodził uszczelkę gumową, czego efektem był wyciek płynu. Powiedziałem dosyć i sam się za to zabrałem. Zacząłem od odessania czynnika z klimy a dalej to jak na filmiku. U mnie powodem słabego ogrzewania był zasyfiony parownik klimatyzacji, była na nim warstwa kurzu i innego syfu co ograniczało przepływ powietrza, gdyż zasysane powietrze z zewnątrz przepływa przez filtr, wentylator, parownik klimatyzacji a dopiero na końcu nagrzewnicę no i trafia do wnętrza. Wcześniej to wymieniłem pompę wody, termostat, elektrozawór, przewody gumowe, zbiornik wyrównawczy, termostat ten przy chłodnicy który występuję przy automatycznych skrzyniach biegów, czyszczony był cały układ różnymi preparatami, odpowietrzany na milion sposobów i nic, a tu okazała się taka bzdura. Jeżeli to wina zasyfionego parownika klimy to można to wyczyścić bez demontażu deski, wystarczy wyjąć filtr przeciwpyłkowy, zdemontować jego podstawę, odkręcić pod nim taką małą ściankę grodziową odkręcić wentylator i mamy parownik, jak jest zaklejony kurzem, brudem itp to zwilżyć, jakąś cienką rurkę lub przewód gumowy dokleić taśmą do węża odkurzacza, i po prostu odkurzyć ten parownik :D Przy okazji demontażu całej deski itp. wymieniłem zawór rozprężny od klimy (100zł), i oczywiście nagrzewnicę (140zł) na nową. Natomiast w dieslu żeby sprawdzić pompkę i zawór to nie trzeba ich demontować, wystarczy odpiąć zasilanie zawór będzie wówczas cały czas otwarty i będzie przepływ płynu, a przy rozgrzanym silniku główna pompa wody powinna sobie poradzić z ogrzewaniem.
  4. Frodoo

    Adaptacja Gm 5L40E

    Witam, by nie tworzyć kolejnego wątku mam pytanie do znawców tematu, a chodzi o aktualizację sterownika automatycznej skrzyni biegów GM w bmw e83 3.0i 2004r. Czy soft w mojej skrzyni był kiedykolwiek aktualizowany? Po odczytaniu danych z inpa mam taki oto zapis: Coding Data VIN : WBA....... Date of manufacture : 18.04.04 Revision index : DA Software number : 7542029 Official number : 1000000 Assembly Number : 7542028 Base Address : 0x0008f000
  5. "e39 tds" proszę o info jaką dokładnie pompę kupić, w którym miejscu ją wpiąć i jak podłączyć? http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PB51-EUR-06-2004-E83-BMW-X3_30d&diagId=64_1404 Może taką jak ta z powyższego linku (nr 5), która pochodzi z x3 ale diesla, czy może inną. Co prawda poprzedniej zimy przymierzałem się do włożenia pompki wspomagającej, nawet załatwiłem sobie taką pochodzącą ze starego audi, ale zima była słaba i odłożyłem ten pomysł. Dobrze by było tak podłączyć, aby automatycznie się włączało, bo jak na ukryty włącznik to jak moja kobieta włączy to na pewno zapomni wyłączyć i wiadomo co stanie się z akumulatorem :) Kupiłem nawet używany moduł klimatronica, ale to nie pomogło, wręcz było jeszcze gorzej, w ogóle nie sterował klapkami, zero reakcji przy przełączaniu na nogi, szybę czy środek, dmuchało tylko z środkowych nawiewów, myślałem że trzeba zrobić jakąś adaptację czy rejestrację, ale przez inpę nie mogłem się połączyć, wywalało błąd, wiec wsadziłam swój stary panel klimatronica. A co do lpg to musiałem parownik podpiąć pod przewód powrotny ze zbiorniczka wyrównawczego do silnika, gdyż jak podpięty był pod przewody co idą do nagrzewnicy, cały czas był niedogrzany, czasami z powodu niskiej temperatury przełączało samo na benzynę.
  6. No i wymieniłem, powodem twardego pedału sprzęgła był wysprzęglik a mianowicie jego trzpień, który zrobił dziurę w łapie sprzęgła i się zaklinował, niestety ale po tylu latach użytkowania miało prawo. Przy okazji wymieniłem sprzęgło, docisk i łożysko i inną galanterię typu uszczelniacz wału. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam. :)
  7. Na dniach zabiorę się za jeża, spróbuję go przelutować, jak to nie pomoże to kupię używkę modułu klimatronica. A gdzie dokładnie znajduje się jeź w x3? Czy w tym samym miejscu co w e46, tzn z prawej strony tunelu środkowego pod schowkiem? Może ktoś udzieli wskazówek co do jego demontażu, na co zwrócić uwagę?
  8. Witam wszystkich. Mam dosyć duży problem z ogrzewaniem a w zasadzie to jego brak. Otóż na wolnych obrotach całkowicie leci zimne powietrze, dopiero jak zwiększę obroty tak do co najmniej 2500 o/min zaczyna lecieć ciepłe powietrze ale i tak słabo. Na szybę i na nogi praktycznie w ogóle nie leci, ledwo ledwo coś tam dmucha, z środkowych kratek jest trochę lepiej, da się wyczuć ciepłe powietrze, ale głowy nie urywa. Z prawej strony na szybę i nogi delikatnie czuć jak by trochę cieplejsze powietrze leciało. Jak zwiększam siłę nadmuchu to słychać że wiatrak zwiększa obroty ale bardzo słabo czuć różnicę w nadmuchu. Natomiast jak pokrętłem w środkowej konsoli przekręcę z ciepłego na zimne od razu zaczyna dużo mocniej dmuchać. Nadmienię, że pompa wody i termostat są nowe, układ odpowietrzany z milion razy, elektrozawór wody wymieniony (używka), przewód wodny za elektrozaworem na wolnych obrotach gorący, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy, test CO2 robiony, układ chłodzenia płukany, nagrzewnica płukana nawet jakąś miksturą z octem, i nic, jak nie było ogrzewania tak dalej nie ma. Dzisiaj wracając z pracy na odcinku ok 40 km przy temperaturze -9, szyba przednia nie rozmarzła do końca, a w nogi to przemarzłem okrutnie. W panelu klimatronika jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to strasznie zakłóca radio, nic nie słychać tylko szum, może to właśnie wina tego panela, jakieś zwarcie itp? A może to wina tzw. jeża albo klapek na nagrzewnicy? Jeżeli ktoś miał podobny problem i to rozwiązał, to proszę wszelkie sugestie i rady jak reanimować te nieszczęsne ogrzewanie.
  9. Sprzęgła nigdy nie wymieniałem, auto ma teraz 320 tkm, z tego ja zrobiłem 200 tkm. Pewnie siedzi jeszcze oryginalna tarcza a po takim przebiegu to i tarcza i inne graty będą do wymiany. Oby tylko była to wina łożyska.
  10. Witam, mam taki problem ze sprzęgłem w swoim aucie a mianowicie podczas jazdy przy zmianie biegu nie dało się wcisnąć sprzęgła, pedał zrobił się praktycznie jak kamień. Auto pali, silnik normalnie pracuje, na postoju przy zgaszonym silniku biegi normalnie się wrzucają, natomiast gdy odpalony nie mam możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu, przy próbie bardzo silnego wciśnięcia pedału sprzęgła na głębokość kilku cm, słychać obcieranie jakiś elementów (tak jakby zębatka tarła o coś). Natomiast gdy wrzucę np dwójkę na postoju bez sprzęgła i tak odpalę, auto zaczyna jechać, czyli jak domniemam dwumasa, tarcza i docisk chyba ok, wcześniej żadnych sygnałów zużycia ani ślizgania się nie było może łożysko oporowe się zapiekło? Ponadto zapaliła się kontrolka zużytych klocków, żółte kółko bez wykrzyknika, może zbieg okoliczności i klocki na tyle się skończyły bo z przodu są nowe albo coś z wysprzęglikiem bo chyba to działa na tym samym płynie hamulcowym i ma jakiś ze sobą związek? Może ktoś miał już taki przypadek, prosiłbym o porady i sugestie co do przyczyn awarii.
  11. Frodoo

    jaki olej w rozdzielaczu?

    14 mm, ciężko znaleźć taki inbus, ja u siebie wygrzebałem śrubę z główką o takim rozmiarze zaspawałem nakrętkę i zwykłym kluczem nasadowym odkręcałem.
  12. Odgrzeje kotleta. Posiadam co prawda 3.0i ale skrzynia ta sama czyli GM A5S390R, czy sposobem z poniższego linka w naszych x3 jest możliwość wymiany prawie całego oleju w ASB domowym sposobem? Opisany sposób dotyczy e46 ale skrzynia też GM http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=122945
  13. Frodoo

    3.0i praca wentylatora

    W mojej Buni jakoś nadmiernie to nie bucha gorącym powietrzem, wskazówka stoi jak zaczarowana centralnie wskaźnika. Może ktoś podpowie gdzie sprawdzić w ukrytym menu temperaturę cieczy chłodzącej? A co do spalania to moja 3.0i 231 KM na lpg pali średnio 14 ltr, na zbiorniku 50 ltr (wchodzi 40) robię po mieście ok 220 km, natomiast jazda mieszana z przewagą na trasie około 290 km, sterownik lpg stag a wtryski hana.
  14. Frodoo

    3.0i praca wentylatora

    Witam, również jestem posiadaczem e83 3.0i z lpg i u mnie też bardzo często włącza się wentylator, przy takiej pogodzie jak dzisiaj czyli ok +25, wentylator pracuję praktycznie non stop, oczywiście przy miejskiej jeździe, na klimie to chyba faktycznie pracuje cały czas, dziwna jest sprawa bo po wyłączeniu silnika automatycznie wyłącza się też wentylator, np. w e46 320i wentylator jak się włączy to po wyłączeniu zapłonu potrafi dalej pracować do czasu aż schłodzi płyn w chłodnicy, Może ten model tak ma!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.