Skocz do zawartości

Tefugioss

Zarejestrowani
  • Postów

    162
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 323ci M52TU
  • Lokalizacja
    Włocławek

Osiągnięcia Tefugioss

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Kolega chyba nie odnosił się do wcześniejszej odwiedzi takie odnoszę wrażenie. Polecam pojeździć zdrowym m52tu i m54 w pojemności 2.5 potem się wypowiadać. W mojej opinii M54 często już jak wyjeżdżały z fabryki nie trzymały deklarowanej mocy... i to zależy jak trafisz. Owszem jest rożnica w mocy na + w m54 ale ja podziękuje za dolewanie litra oleju na 1000km w zamian za pare koni więcej. Nie będę wchodził w dyskusje bo widać każdy ma swoja racje i swoje priorytety co do auta. Według mnie wniosek jest prosty starsza konstrukcja jest mniej wadliwa ale ma pare koni mniej i tyle. Co do elastyczności M54 jak i M52tu w pojemności 2.5 mają tyle samo Nm więc argument z dupy jak dla mnie.
  2. U mnie przy poprzedniej e46 z silnikiem 1.9 m43 również występowały problemy z uk. chłodzenia po założeniu gazu, co prawda popadały prawie wszystkie elementy, lecz nie wiem czy to z winy gazownika czy z winy elementów które z uwagi na wiek się po prostu popsuły gdy warunki ich pracy uległy małej zmianie. Wiem jedynie to że założenie lpg miało jakiś realny wpływ na to co się później stało.. choć jeśli chłodnica wygina się w banan to nie jest to raczej normalne. Dlatego po czasie stwierdzam że popełniłem jeden kategoryczny błąd..oddałem jakiemuś zdziśkowi na zadupiu by mi gaz założył, mimo że ludzie polecali tego lokalnego speca. Drugą swoją sztukę zagazowałem już w ogarniętym renomowanym serwisie polecanym przez ludzi na forach i nie żałuje, lepiej dopłacić i mieć spokojną głowę :cool2: To tyle w kwestii gazu. Nie rozumiem tylko jednego autor posiada dwa auta czy jedno? Bo jeśli dwie sztuki poszly do tego partacza to i stało sie to samo to bym łeb przy samej dupie ukręcił :mad2:
  3. Tefugioss

    e46 / Dewastacje BMW

    Witam, czy istnieje jakis sposob na pozbycie sie rysy.. niestety pojechałem w odwiedziny do rodziny do Niemiec, i niestety jakis ciapaty zrobił mi to :cry: niestety nikt nie widzial jak to zrobil i kto to zrobił ale obstawiam jakiegoś brudasa, a bylem w dzielnicy gdzie mieszkaja wlasnie same te brudasy i tam to sie stalo. Zostało to zrobione specialnie w nocy, a sądząc po ranie przejechane to zostało gwoździem albo innym ostrym narzędziem, bo rana sięga podkładu. Przestrzegam was, jesli jezdzi ktos do niemiec to lepiej nie zostawiac auta na pastwe losu tej dziczy, multikulti pełną parą. http://images77.fotosik.pl/759/f5e64df516876e4cmed.jpg http://images75.fotosik.pl/758/ab3675110a5c96d1med.jpg http://images77.fotosik.pl/759/c17a0660291a45e6med.jpg niestety rysa ciagnie sie od zderzaka do zderzaka po jednej i drugiej stronie auta na całej jego długości :/ autko posiadalo idealna powlokę lakiernicza jeszcze fabryczna :| istnieje jakis ratunek czy tylko powtórne lakierowanie które wyniesie mnie zapewne fortune...
  4. Tak tak bo ty mnie znasz i znasz mój cały samochód i wiesz ze jeżdżę na ubogiej mieszance :lol: niestety muszę cie rozczarować ale na instalke lpg wydałem bez mała 4,5k w renomowanej firmie staga oraz polecanej na lpg forum na całe kujawsko pomorskie..po kilku dokładnych korektach ale tak jeżdżę na ubogiej mieszance. Jeśli mam na kompie spalanie 8,5-9l co w przeliczeniu daje 11l gazu, czyli 20% więcej bezpiecznej dawki jaka jest zalecana.. auto sprawdzane było kilka razy dla spokoju ducha, oraz hamowane pod względem pracy na lpg i benzynie przed założeniem i po założeniu instalacji ale taaak ty wiesz lepiej :wink: poza tym robię trasy 30% miasto/70% trasa..i to też nie jakas warszawa tylko zwykły włocławek gdzie korków przeważnie brak, wiem, że w mieście spalanie idzie gwałtownie w górę dlatego i 15l jest na akceptowalnym poziomie choć mi sie tego nie udało osiągnąć.. ale nigdy też nie miałem przebiegu 100% miasto by porównać ile mi spali a pewnie 15 i więcej udałoby się osiągnąć. Wydaje mi sie że to zależy dużo od stylu jazdy,oraz lokalizacji gdzie sie znajduje, a ja robię przeważnie same trasy lokalne, bez autostrad i mieszkam zaraz na wylocie z miasta ;) staram sie również szanować swoje auto i jego serducho :wink: zresztą nie muszę sie nikomu tłumaczyć mi akurat pali tyle a jeśli ktoś ma z tym problem to jego sprawa ;) 11l to minimalna stawka jaka udaje mi sie osiągnąć ale czasami jest więcej czasami nie, zależy od dnia więc nie wiem w czym problem.
  5. bary a czy jest jakas roznica w spalaniu miedzy m52tub25 a m54b25? Bo u mnie mam podobne spalanie co artur tyle o ile jeżdżę na lpg i wychodzi przeważnie 11l w cyklu mieszanym do maksymalnie 13l w cyklu przeważającym miasto przy jeździe mieszanej(choć włocławek to nie warszawa a to tez ma znaczenie), no i w trasie toczę sie przewaznie z innymi to czasami zakręcę sobie do odcinki. Przedkładając to na prostą matematykę spalanie wychodzi podobne jak u kolegi artura a nawet i czasami mniejsze. Być może zalezy co dla kogo jest jazdą spokojną a dynamiczną.. dlatego takie spalanie. Niemniej jednak nie ma sie raczej o co spierać :wink: Od siebie dodam że jesli te silniki palą podobnie to muszę sie z tobą zgodzić. edit. jeżdżę na 8 calowych 17natkach 225/45 bo to tez ma znaczenie
  6. Loteria nie loteria, wystarczy dobrze poszukać i nie napalać sie na pierwsza lepsza a znajdziesz..a nawet tanio fajne auto wyrwiesz. Dla przykładu mam tak samo jak kolega artur03061982 z ta różnica że -150tkm i - 9k z ceny za 323ci lekko starsze bo o 1,5 roku bez bolączek typu dyfer, odma inne pierdoły choc finalnie cenowo wyszło mnie 18k z wszystkimi sprawami administracyjnymi, założeniem lpg i zrobieniem pewnych rzeczy bo auto zostało porzucone przez niemca z powodu pierdoły.. wystarczy poszukać i poświęć na to troche czasu a znajdziesz, ja na swoją czekałem 4 miesiące :) ale tak czy tak kase będziesz musiał wydać w dobra oliwe i inny elementy eksploatacyjne nawet jeśli będzie w idealnym stanie to i tak tego nie unikniesz. Jak to kiedyś ktoś na tym forum powiedział i chyba miał racje licz koszta na zasadzie 2X taki VW Golf u mnie oc za 2,5l 580 zł przy full zniżkach
  7. Niby wstawił jakies papierki w galerie allegro od Tolkinskiego ze sprawdzenia auta ale czy prawdziwe to tego juz nikt nie wie :wink:
  8. to przypadłość m54 czy m52tu też to dotyczy? ciekaw jestem czy jest to dość częsty przypadek bo raczej rzadko sie słyszy o tym ze cos sie urawło i wpadło do srodka przy tych silnikach?
  9. i jak wrażenia z jazdy :wink: ile wyniosł cie taki swap?
  10. Miedzy maxem na zimnym a maxem na cieplym jest mniej wiecej 1 mm roznicy..ale jednak jest dlatego o tym wspomniałem..nie wiem czy ma to coś do rzeczy. A co do uszczelnień zaworowych na bank są zdrowe.. auto nie pobiera ani grama oleju, nie pusci najmniejszego dymka nawet przy maksymalnym obciążeniu.. ja sie chciałem dowiedzieć czy jest jakiś złoty środek na te wskazania oleju?
  11. zapytaj się jeszcze o te dokładane światła tylnie :) może własciciel miał taki kaprys by dołożyć sobie mpaka i inne ficzery,albo auto było bite z przodu i tyłu, nie przekonasz sie jak nie zobaczysz na żywo. Dużo pomoże ci również historia auta, nawet ta darmowa polska.. jeśli auto co chwila zmienia właściciela to nie licz na coś cudownego
  12. a więc jaki zalecasz złoty środek na to? Ja mam zalane 6l i mam juz ponad stan na zimnym.. dopiero po rozgrzaniu i kontroli 5 min po zgaszeniu jest jako tako prawidłowo czyli na max
  13. Tefugioss

    e46 / Dewastacje BMW

    ja bym takich delikwentów złapał na gorącym uczynku po czym zadzwonił na policje.. uj ze to będzie mala szkodliwość czynu ale uwierz mi ludzie o gorsze glupoty sie kłócą. Polecą im z ubezpieczenia i sie zabawa skonczy.. nawet jak za taką drobnostke. Sory ale w tym momencie to ty jesteś stratny i to ty bedziesz musial albo to zrobić albo odliczyć od ceny samochodu te wgniotki.
  14. To nieźle ciśniesz :D jakie masz spalanie na kompie? mi wychodzi jakies 8,5l ben co w przeliczeniu wychodzi 10,5l gazu, na butli 48l(realnie 38,5l gazu)robie na oko 350-380km. Ty masz M54 czy M52? Aha ta butla nie wystaje ci lekko ponad wnękę? Ja wybrałem tą mniejszą bo ta większa mi własnie wystawała :/
  15. Tefugioss

    E46 wymiana silnika.

    znam przypadek goscia co chciał sprzedać swapowane 318ci na 328ci.. wyobraź sobie że był to jeszcze przekładany anglik :lol: auto stało chyba z 8 miesiecy na internetach i nikt tego nie chciał.. aż sprzedawca sprzedał za polowe ceny :? Swap może być dobrze zrobiony ale trudniej jest coś takiego sprzedać. Sam chciałem wiecej mocy w mojej e46 ale nie swapowałem tylko kupiłem fabryczne r6. Chyba że masz dobre graty w atrakcyjnej cenie i znasz jakieś osoby którzy znają się na robocie możesz sie w to bawić.. być może ci sie to opłaci. Ale pamiętaj jak swapujesz to ze wszystkim.. żadnego rzeźbiarstwa. Oczywiście jeśli masz zadbaną i fajną baze pod takiego typu zabawy. Tylko pamiętaj że potem jest to trudniej sprzedać. Z drugiej zaś strony kupić fajne zadbane niekatowane i przede wszystkim nie bite 328/330 kosztuje nie mało. Pewnie nie pomogłem ale przynajmniej pomogę ci rozważyć za i przeciw :) Pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.