Skocz do zawartości

Damian.L

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Damian.L

  • Urodziny 26.04.1995

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i 1998r.

Osiągnięcia Damian.L

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Jestem tutaj nowy. Swoje BMW E46 posiadam od roku więc jestem zielony co do diagnozy. Mam problem z delikatnym stukaniem w silniku. Mianowicie przy pracy silnika na wolnych obrotach słychać stukanie które nie jest ciągłe lecz powtarza się mniej więcej cyklicznie. Opiszę teraz kilka spraw które mnie niepokoją: Rzecz pierwsza. Od jakiegoś miesiąca sukcesywnie dolewam płyn chłodniczy ponieważ gdzieś ucieka (nie sprawdziłem z którego miejsca ponieważ brakuje mi czasu). Raz próbowałem odpowietrzyć układ a mianowicie odpaliłem silnik żeby go rozgrzać. Wskaźnik poziomu płynu był na samym dnie więc dolałem około 200ml. Po 10-15 minutach wody w układzie było aż za dużo ponieważ uniosła mi się pod sam korek. 2 tyg. później dolałem kolejne 300ml. i zaczyna chyba coraz szybciej uciekać płyn. Dodam że jeżdżę autem rzadko ponieważ studiuje i nie potrzebuje auta w tygodniu. Kolejna wątpliwość co do układu chłodzenia to ogrzewanie które nie pracuje równo od 2 miesięcy. Raz daje ciepłe powietrze a raz zimne. Moje pytanie czy może to być pompa wodna ? I czy może ona powodować taki delikatny stukot np przez zużycie się łożyska lub jakiegoś simeringu czy oringu ? Kolejna rzecz to układ wspomagania kierownicy. Przed zimą przy dłuższym postoju na parkingu wkład nie pracował jak się należy. Po odpaleniu silnika i przy kilku pierwszych skrętach kierownicą układ jak gdyby przerywał i kierownica pracowała tak jak bez wspomagania. Więc kupiłem olej do wspomagania (kolor czerwony taki jak ten który posiadam w samochodzie) i dolałem około 300ml. Odpowietrzyłem go na miejscu i układ pracował prawidłowo przez jakieś 2 miesiące. Wczoraj przy wyjeździe z parkingu kierownica zablokowała mi się tak jakbym założył blokadę kierownicy lecz szarpnąłem ją trochę mocniej i puściło. Pytanie czy ten cykliczny stukot może powodować pompa wspomagania ? I ostatnia sprawa to wypadanie zapłonu który już został naprawiony. 2 tyg. temu silnik zaczął źle pracować. Mianowicie przestał chodzić na jeden cylinder. Od 1500 obrotów do 2200 szarpało autem jak alkoholika po dniu nie picia. Pojechałem pod komputer i okazało się że do wymiany są świece więc je wymieniłem. Problem został zalatwiony lecz czy to szarpanie nie miało wpływy na stukotanie ? Staram się opisać jasno sprawę. Jeśli bedzie potrzeba innych wskazówek to wrzucę jakiś filmik lub opiszę jaśniej którąś sprawę. Liczę na pomoc z waszej strony :) Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.