Skocz do zawartości

raf1k

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O raf1k

  • Urodziny 23.05.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530d 218KM 2004
  • Lokalizacja
    Bydg/Wawa
  • Zawód
    Technik elektronik

Osiągnięcia raf1k

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Na dekorach od nawiewu tez jest folia, a ma już 3 lata więc troszkę jest zużyta, ale na żywo tego nie widać aż tak. Teraz na nowo będę na nowo oklejał więc jak będzie już wszystko na "gotowo" to wstawię fotkę. Ok, dzięki za podpowiedź.
  2. Troszkę się bałem puszczać pustego mana, że cos przestanie działać, na dniach to przetestuje - Jeszcze pytanie, myślisz że zmienić rocznik auta do kodowania? Czy ten dodatkowy moduł to może: A862 - Centre console switch cluster, control electronics Bo też go posiadam tylko nie zakładałem jak twierdziłem, że wszystko działa prawidłowo
  3. ] Nie, mam sporty pół elektryczne, zastanawiam się czy nie przekodować modułu pustym plikiem .MAN
  4. Ja wybrałem czarne dekory bo cale wnętrze mam na czarno, a wygląda to tak. Został mi tylko do wymiany dekor przy skrzyni biegów pod nbt(cic) bo ten jest z prelci i wycinany i oklejony, już mam kupiony od lci czarny, nie starczyło czasu ale na dniach będzie to dokończone. Czy u mnie jest jakiś ewenement, że to zadziałało? Wszędzie gdzie czytałem zazwyczaj robili te zabiegi od 2005 i opisywane było że w 2004 nie zadziała. Jedyny mankament jaki zauważyłem dzisiaj że SZM daje błąd w Ista 009FEC - Siłownik LSM: Uszkodzony silnik przełączania, wiesz może co to za błąd?
  5. Dzisiaj udało mi się bez problemu uruchomić w 2004 przyciski ogrzewania i pdc oraz dsc LCI, wystarczy do tego moduł: A169 - Centre console switch centre - nr 9183233 Do niego podpiąć: +12v, minus, CAN, sygnał DSC, oraz LIN z nowych przycisków(ja wykorzystałem te sygnały ze starego modułu przycisków) Ogrzewanie siedzeń działa wraz z regulacją mocy, załączanie pdc oraz wyłączanie dsc, oświetlenie przycisków również.
  6. Dwa lata temu robiłem adaptację no nie wydaje mi się żebym to zrobił źle... przewody od niebieskiej kostki są ok od klemy, te w instalacji auta raczej też są ok, bo jednak po wymianie IBS napięcie ładowania wzrosło z 14,1 do 14,5... przejże jeszcze instalacje od tej niebieskiej wtyczki tylko muszę zerknąć w wds jak leci wiązka czy do PM czy gdzieś indziej.
  7. Cześć, Dzisiaj rano podszedłem do auta i myśląc, że po wczorajszym kiepskim odpaleniu i pracy auta przez 10minut nie podładował mi się akumulator, ale dzisiaj bez problemu rano zapalił. Zrobiłem pomiary i troszkę wprowadziłem Was w błąd. Na starym IBS miałem ładowanie 14,1v a w tej chwili ładowanie mam na poziomie 14,5v po obciążeniu alternatora wszystkim co możliwe w aucie ładowanie również miałem 14,5v wiec obstawiam, że regulator jest jak najbardziej ok i sam IBS też daje prawidłowe odczyty. Ale dlaczego brak informacji o słabym akumulatorze na zegarach? Podmienić moduł zarządzania energia? Wstawiam Wam filmik jak zachowuje się napięcie w moim aucie. Napięcie początkowe przy otwarciu auta było 12,3v, zaczęło spadać do 12,13 jak widać na początku filmu po włączeniu stacyjki 11,66, w momencie odpalania 9,77 i wzrost do 14,44v Sam już nie wiem co mam myśleć... Aku Varta Silver 110Ah, kupiony w styczniu 2015... Może dostał po dupie jak się kilkukrotnie rozładował do zera praktycznie jak auto mi się nie usypiało i pobierało 10A po zamknięciu? Ale z kolei na mierniku do akumulatorów po teście był jako dobry...
  8. Jeśli masz bluetooth mulfa, to załóż sobie mulfa 2 z USB, przy instalacji mulf jest to prosty zabieg, koszt różnie zależy jak kupisz klamoty. U mnie mulf 2 kosztowal 450zl do tego gniazdo AUX/USB z przewodem żeby połączyć całość 300zl, kodowania we własnym zakresie. Wg mnie chyba najlepsze rozwiazanie. Bez problemu obsługuje pendrive 16GB i wszystko ładnie działa. dodatkowo będziesz mógł podłączyć sobie AUX i z jacka odtwarzać muzykę z tel. Możesz też sobie odblokować mp3 w CCC, o ile masz professionala lub business z navi, oczywiście pewne warunki też muszą być spełnione.
  9. Założyłem używkę bo kosztowała tylko 100zl. Skoro takie ładowanie Ty też masz no to ja też powonieniem mieć, więc jutro sprawdzę ładowanie u kolegi, jeśli będzie mieć 14,7 to podmieniam IBSa do siebie i testuje jak będzie u mnie.
  10. Tylko, że ja już uporałem się z poborem prądu, uśpienie auta jest już prawidłowe po 30 minutach gdy auto całkowicie zaśnie mam 25mA poboru wiec prawidłowo. PM jest w idealnym stanie zewnętrznym, często zaglądam pod koło bo schowałem tam wzmacniacze od audio. Czytałem w sąsiednim poście, że ładowanie powinno być około 14,7v. Fakt jak kiedyś mierzyłem f10 to właśnie miała około 15v ładowania więc możliwe, że e60 będą mieć te 14,7v. Jutro sprawdzę u kolegi jakie ma ładowanie i ewentualnie podmienię jeszcze IBSa i zobaczę czy coś się zmieni.
  11. IBS założony, błędów w inpie nie sypie, a gdy auto mi się usypia to pobór spada do 25mA przy starym IBS miałem 110mA. Dzisiaj już mi ledwo zakręcił rozrusznik i zegary się zresetowały więc zdecydowanie za niskie napięcie miałem na aku. Bateria kodowałem 2 lata temu do FA na 110ah i w impie rejestrowałem. Błędy w aucie mam ale nie związane z tym, mianowicie w: DDE błąd aktywnego zawieszenia błąd aktywnego wspomagania (fizycznie nie mam tego w aucie i nie mogę ogarnąć jak to wy kodować - czy ktoś założył inne DDE czy kombinował w programie nie wiem, miałem też błąd aktywnego tempomatu przez co nie działał mi zwykły tempomat, ale w końcu przez aktualizacje softu ten błąd zniknął i tempomat zaczął działać) KLIMA błąd czujnika AUC błąd czujnika zaparwoania Może faktycznie mam problem z PM? Słyszałem o problemach z nimi, mojemu koledze prawie spalił auto bo zaczął się kopcić i ledwo zdążył odłączyć kleme. W sumie IBS mogę podmienić od kolegi u niego jest na pewno sprawny. W sąsiednim temacie przeczytałem że jeśli ładowanie mam 14,1v(a takie mam) to IBS może być uszkodzony? Alternator regenerowałem 2 lata temu bo sypał błąd w DDE.
  12. Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z rozładowywaniem akumulatora. Okazało się, że winowajcą był licznik i nie usypiał mi auta, oraz IBS który po całkowitym uśpieniu auta pobierał 90mA. Z tematem się uporałem jednak akumulator i tak wystarcza mi na około tydzień przejazdów wokół domu... Mam Varte 110ah i ma ona trochę ponad 2 lata. Wydaje mi się, że jest już po prostu za słaby ponieważ napięcie na nim przy otwarciu auta spada do około 10,5v, a gdzie tu jeszcze energia na rozrusznik... Wyczytałem kiedyś, że podobno w e60 akumulatory wytrzymuja około 2 lat czy to prawda? Dodam jeszcze że byłem na sprawdzeniu akumulatora i stan akumulatora miernik ocenił na dobry i żeby doładować. Fakt, że moje pytanie dotyczy czegoś innego... Gdy mam niski stan akumulatora po włączeniu stacyjni nie wyświetla mi się na żółto ikonka na zegarach o słabym akumulatorze, mój kolega ma e60 i u niego taka ikonka się pokazuje, moje pytanie czy to kwestia kodowania czy jakiś inny problem?
  13. Moja upartosc w dazeniu do celu i tym razem nie zawiodla :) Tempomat dziala :) Najwazniejsze to pozbylem sie bledu 45F8 -ACC. W sumie sposob bardzo prosty... Zrobilem kolejna aktualizacje DDE przez WinKFP ale tym razem nie podawalem mu numeru softu tylko zrobilem automatyczny update wybralem tylko grupe dde509(do niej nalezy moj silnik) zrobilo update na poczatku sypnelo bledem skrzyni i dsc czego wczesniej nie bylo, blad skrzyni sniknal po kasowaniu inpa przy okazji zrobilem adaptacje skrzyni a blad dsc zniknal po adaptacji kata skretu. Wyjechalem na droge wcisnalem tempomat iiii :) pileczka wskoczyla na predkosc i pokazala sie predkosc zadana na BC :) Temat mozna zamknac.
  14. Witam, Zaczynajac od poczatku, jak juz kupilem auto tempomat nie dzialal. Po podlaczeniu Inpy wyskakiwal blad aktywnego tempomatu mimo posiadania zwyklego. Ponad rok temu bawilem sie troche w tym temacie robilem aktualizacje softow jedyne co uzyskalem to znikl blad aktywnego tempomatu ale z braku czasu temat umarl. Poztanowilem do niego powrocic teraz. Kroki jakie poczynilem na ten moment to: -Aktualizacja DDE przez WinKFP nr sterownika 7795553 soft byl wgrany 7800805, a zostal wgrany 7802544, myslalem ze moze ktos grzebal przy aucie jakis chip lub cos innego jednak to nie dalo rezultatow. -w FA wpisane $540 do CAS i LM(posiadam LM2 dokladalem lampy LCI), przekodowalem pustym plikiem *.man - CAS, LM oraz KOMBI. -w Tool32 w DSC uruchomilem funkcje zerowania kierownicy(offsetwerte_dsc_sensoren_null)- chyba ze zle robie ta czynnosc. -w Ipnpie manetka na podgladzie dziala prawidlowo, kazdy sygnal jest odczytywany. Na ta chwile nie mam wiecej pomyslow i nie moge nic wyczytac po forach... moze ktos podpowie cos jeszcze? Wyczytalem jeszcze gdzies tu na forum ze kolega podmienil DDE oraz CAS i tempomat zaczal dzialac. Ja chcialbym sprobowac narazie bez takich zabiegow. Ewentualnie moze ktos z Bydgoszczy lub Warszawy moglbym podjechac zeby zerknac na to. Oczywiscie skrzynie mam Automatyczna, jednak dzisiaj zauwazylem dziwna rzecz, wpisujac moj vin na bmwstore wyskakuje skrzynia neutralna to znaczy ze jest to automatyczna? centrum sterownia kolumny kierownicy mam o numerze 6 950 518, w bmwstore nie widnieje taki numer... w googlach znajduje taki numer ale zadnych konkretow moze w tym jest problem?? ale z kolei inpa czyta bez problemu sygnaly manetki wiec?? Mam tez 3 bledy w dde i nie moge ich rozszyfrowac... w sasiednim temacie odczytalem ze jeden dotyczy ACC czyli aktywnego tempomatu?? http://i.imgur.com/xEq280l.jpg http://i.imgur.com/J2R3vbj.jpg http://i.imgur.com/dMqlECk.jpg
  15. W zeszlym tygodniu dolozylem fabryczne USB, koszta Mulf 2 Hi 450zl, gniazdo USB/AUX + przewod do polaczenia z Mulf 300zl, kodowania we wlasnym zakresie wiec calosc 750zl.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.