Skocz do zawartości

BoskiCoolo

Zarejestrowani
  • Postów

    217
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BoskiCoolo

  • Urodziny 06.10.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316i 116 KM (1.8 Benzyna) - 2004 r. silnik - N46B18

Osiągnięcia BoskiCoolo

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Czyli jednak czujnik. Dzisiaj kolejny błąd 2A88 - P0014 czyli vanos wydechowy, podmieniłem elektrozawór i dalej gaśnie. Teraz nie wiem co dalej. Podmienić czujnik wałka rozrządu czy wymieniać w ciemno czujnik wału korbowego. Ostatecznie sam vanos do wymiany :(
  2. Pewnie uszczelniacze do wymiany taki standard w tych silnikach plus ewentualnie uszczelka pod pokrywę zaworów. Robocizna nie wiem to zależy od mechanika a Ci są coraz drożsi :D
  3. Panowie mam problem od wczoraj auto po osiągnięciu temperatury gdy wrzuci się luz - spadają obroty i gaśnie, z ponownym odpaleniem nie ma problemu. Błędów czujnika położenia wału brak, nie świecą się żadne kontrolki, no może oprócz akumulatora i oleju ale to już znak że trzeba go ponownie odpalić. Druga sprawa pojawił się błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego (0x2EEO CDKTM), wskazówka temperatury potrafi podczas jazdy wskoczyć nagle na czerwone pole, po ustawieniu w kabinie temperatury na maxa wraca do normalnego poziomu (dwukrotnie dzisiaj) - termostat wykluczam. Tylko który to czujnik bo są dwa, ten w bloku silnika czy ten bardziej przy chłodnicy?
  4. Czujnik wymieniłem (niestety zamiennik) ale póki co działa jak powinien, czujnik nr 4 nie wykazuje dalej reakcji na przeszkodę, błędów w Inpie jego brak. Zrobiłem test z ich działania, wszystkie oprócz tego nr 4 pokazują zmiany w teście. Problem jest taki że po smyraniu go palcem, niby piszczy ale w Inpie dalej pokazuje parametr 255. Rozumiem, że bez jego wymiany się nie obejdzie?
  5. Ogólnie zamontowałem zamiennik, wszystko funkcjonowało do pewnego czasu. Jakiś czas temu zauważyłem, że nie działa prawa strona PDC. Licząc od strony kierowcy: czujnik nr 1 (oryginał) działa, nr 2 (zamiennik) działa, nr 3 (oryginał) cyka, piszczy dopiero po przejechaniu po nim palcem, nr 4 (oryginał) cyka - brak reakcji. Oba czujniki nr 3 i 4 nie reagują na przeszkodę. Dzisiaj podłączyłem pod czujnik nr 3 stary czujnik - efekt stały sygnał. Podłączyłem Inpę i tak: 1 błąd: 19 Wandler hinten Mitte rechts kod: 253, 2 błąd: 19 Wandler hinten Mitte rechts kod: 110, 3 błąd: 19 Wandler hinten Mitte rechts kod: 255. Ruszanie wiązką nic nie dało. Czyli co czujnik prawy środkowy teraz padł?
  6. Wymieniłeś odmę a przewody od odmy? Ogólnie to jak odma jest beeeeee to po odkręceniu korka oleju nie widać żadnej różnicy, jeśli odma jest ok to jest reakcja silnika, jak czegoś nie pokręciłem to tak było u mnie... starość nie radość :lol: Dwa że pod korkiem idzie łańcuch więc olej w jakimś tam stopniu będzie tryskał. Spalanie oleju nie ma nic do odmy, uszczelniacze w oryginale po pewnym czasie twardnieją i przepuszczają olej, tylko wymiana.
  7. Albo pompa vacum, a raczej jej uszczelnienie (https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3178-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/i47600#part21) albo uszczelka pokrywy zaworów, zobacz czy nie masz oleju z tyłu silnika lub nie czuć spalonego oleju w kabinie.
  8. Ok namierzyłem błąd: 18 Wamdler hinten Mitte links czyli lewy środkowy teraz pytanie wg katalogu bmw czujnik ma numer 66202180145 jaki zamiennik z allegro bo numerów jest pełno i zgłupieć idzie. Podają że niby do mojego modelu ale po weryfikacji to się okazuje że pasuje do serii 5. Nic tylko walnąć sobie w łeb :)
  9. Znaczy cały moduł jest podłączony bo po wrzuceniu wstecznego jest kilku sekundowy ciągły sygnał. Więc na bank któryś z czujników szwankuje, zanim się za to zabiorę chciałbym wiedzieć dokładnie który. Jak będzie lepsza pogoda to zabiorę się za przeczyszczenie tego od wewnątrz, ale obawiam się że to nie zda egzaminu.
  10. Mam pytanie gdzie w inpie znajdę coś takiego jak błędy, testy czujników cofania. Wersję mam niestety deutschland. Za jakiś tutorial będę wdzięczny :D
  11. Podepnę się pod temat, aby nie zakładać nowego otóż wczoraj przy cofaniu pomimo dalekiej odległości od przeszkody pojawił się ciągły dźwięk po wrzuceniu wstecznego, który po paru sekundach umilkł, za każdym włączeniem zapłonu i wrzuceniu wstecznego to samo. Dziś zrobiłem test na szybkiego i tak skrajny czujnik od strony kierowcy po smyraniu go paluchem słychać jakby jego cykanie, drugi natomiast po przejechaniu paluchem załącza ciągły dźwięk, dwa pozostałe zero reakcji. Czy padły nagle dwa czujniki jeśli tak to które? Czy raczej moduł? Może to przez pogodę bo wcześniej jakoś to to wszystko działało bez problemu.
  12. No kolego szacun za wyrozumiałość do "dzbanów" którzy projektowali ten silnik. Ja po zrobieniu uszczelniaczy, odmy, wycieków, rozrządu i systemu vvt myślałem że będzie spokój a tu po roku znowu wyszła lipa. Jeden spec też mi coś mówił o ciśnieniu oleju ale po odpięciu siłownika vvt auto chodzi idealnie, więc jego teza jakaś taka podejrzana mi się wydaje. Tylko co ma ciśnienie oleju do wypadania zapłonu? Dziwne że aż 3 razy ten wałek był wymieniany i odpięcie wtyczki nie daje poprawy. Może ktoś go katował na półsyntetyku? Tutaj masz filmik jak ktoś miał uszkodzoną pompę: https://www.youtube.com/watch?v=9VRdO9eZJ18. U mnie jest podobne grzechotanie, ale test z obrotami nie przynosi zamierzonych efektów więc czeka mnie albo wymiana koła zębatego (vanos) albo będę musiał przeczekać do momentu, aż silnik sam odmówi posłuszeństwa i wtedy kierunek szrot :D
  13. Jeżeli masz wypadanie zapłonów na 2 cylindrach i po zamianie cewek jest bez zmian to można obstawiać wałek mimośrodowy, częsta usterka. U mnie po odpięciu całego systemu silnik chodzi idealnie.
  14. U mnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze skończyło się remontem całego systemu valvetronic, za to jakiś czas po naprawie zaczęło się odzywać jedno z kół zębatych. W ostateczności odepnę system. Błędy w inpie sprawdzałeś?
  15. BoskiCoolo

    Polecane opony na zimę?

    Ja mam Barum Polaris 3 od 2015 i jakoś nadmiernego zużycia nie widać a mam 205/55/R16. Wiem że są też Micheliny CrossClimate całosezonowe ale ich cena za komplet to pow. 1200 zł. Nie wiem na ile są one trwałe, ale w testach w zimę dają radę :D Letnie mam Dunlop SP Bluresponse od 2016 i jest ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.