Skocz do zawartości

roney

Zarejestrowani
  • Postów

    116
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    PL

Osiągnięcia roney

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam, ostatnio padła mi pompa abs w e70. nie podawała płynu na jedno z tylnych kół. Koło zupełnie nie hamowało. Zamówiłem więc używkę jak się później okazało z anglika za 200zł. Regeneracja miałaby kosztować 300zł więc nie było warto. Kupiłem pompę o tych samych numerach ponieważ nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji czy np. te z młodszych aut będą pasować. Wymiana jest prosta ponieważ abs w e70 jest można powiedzieć na wierzchu. Jednak po zmianie okazało się, że wprawdzie wszystko działa ale mam tempomat w milach. Zabrałem się więc za kodowanie. W NCS jednak ku mojemu zdziwieniu nie pokazał mi się na liście sterowników DXC czy DSC. Przeszukałem różne fora i nic, nie wiadomo dlaczego np. inpa czy Dr Gini widzą sterownik DSC a NCS go nie widzi. Na jednym z chińskich forów doczytałem, że w takim przypadku trzeba przeprowadzić kodowanie ale sterownika, który NCS wyświetlany jest jako EHB3. I faktycznie odczytanie tego sterownika i następnie zakodowanie bez zmieniania czegokolwiek poskutkowało. W zamienionym sterowniku dopisany został VIN mojego auta i na tempomacie pojawiły się km/h zamiast mil. Wszystko ładnie działa. Mam nadzieje, że komuś ten post pomoże w przyszłości, w podobnym przypadku. Nie twierdzę, że nie ma jakiegoś innego sposobu na zaadoptowanie pompy abs z innego auta ale ten jaki podałem sprawdziłem na własnym aucie i działa. Pozdrawiam.
  2. Wreszcie się wyjaśniło. Taśma była dobra. Kupowałem ten zestaw to jest pająk wraz z taśmą. Teraz dopiero odkryłem, że taśma jest z multifunkcją a pająk bez. Handlarz złożył sobie "komplet" od dwóch różnych aut. A ja się dziwiłem czemu na pająku numer jest rozmazany. Pozdrawiam.
  3. Problem nadal nierozwiązany. Zastanawiam się czy może taśma nie jest uszkodzona, tyle że poduszka w kierownicy nie zgłasza błędów. Podmienię taśmę jeszcze i dam znać.
  4. Witam Mam pytanie do znawców tematu odnośnie kodowania. W aucie (e87 118d po lifcie) dołożyłem multifunkcję. Tzn. wymieniłem tzw. taśma na tą z dwoma kostkami, kierownicę na sportową skórzana z mulifunkcją no i oczywiście nowy airbag. Tempomat był fabrycznie. Kodowanie robione było ista-p przez doposażenie. Dodał opcję $249 i $255. Wszystko bez problemów i bez błędów. Wszystko dobrze a mulifunkcja nie działa ?! Wykrywa ją w opcjach wyposażenia. Ma ktoś pomysł? Pozdrawiam.
  5. CAFD wybrałem ostatni z listy I-levela. Tak zupełnie teoretycznie zapytam czy nie można w takiej sytuacji zaktualizować Order list? Aha auto jeździ prosto:)
  6. Dziękuję za odpowiedź, Sądziłem, że zamontowany EPS jest modelowo z takiego samego auta. Czy można go dokodować w tej sytuacji? Pozdrawiam.
  7. Witam, wymieniłem maglownicę w aucie f10. Stara uszkodzona wraz ze sterownikiem. Zrobiłem kodowanie esys (czyli Read Vehicle Order,Activate FA, Read VCM, wybieram EPS, nie było w nim CAFD wiec Detect CAFD for SWE, później Code) Kodowanie przeszło bez błędów. Maglownica działa. Niestety w ISTA-P wyrzuca mi ten sterownik nadal jako Replace, czyli rozpoznaje go jako wymieniony, nie mogę go tam kodować. Co pominąłem przy kodowaniu? Aha użyłem esys 3.27.1 + launcher premium + najnowsze spdzdata pozdrawiam.
  8. Dzięki za pomoc. Sprawdziłem jeszcze dokładnie ciśnienie w oponach i z tyłu było za wysokie. Wyrównałem je i jest sporo lepiej. Opisane na wstępie objawy pojawiają się tylko na wolniejszych obrotach kiedy puszczam gaz z 3 biegu. Faktycznie z przodu mam słabszy bieżnik na oponach. Po dwóch dniach jazdy i "zabawy" z autem mam dość uzasadnione podejrzenia uszkodzenia pamięci w sterowniku DSC. Żeby być prawie pewnym może mi ktoś potwierdzić następującą rzecz? Czy po odpięciu klemy powinna zapalać się w e53 lampka 4x4 na liczniku i w odczycie DSC pojawiać się błąd dotyczący czujnika kąta skrętu? Edytuję post żeby nie pisać jednego pod drugim. Zatem doczytałem, że po odpięciu akumulatora albo jego rozładowaniu się w e53 (zresztą nie tylko) zapala się 4x4 i wtedy po uruchomieniu silnika trzeba pokręcić kierownicą do końca w lewo i później do końca w prawo i lampka ta gaśnie. Po jakimś czasie znów edycja posta.... Tak więc sterownik dsc zaktualizowany najnowszym softem, to samo sterownik skrzynki rozdzielczej. Oba w pełni sprawne, (ten drugi po programowaniu wymaga przekodowania) Jednakże to zmiana opon na jednakowe na każdej osi rozwiązała problem. pzdr.
  9. Dopiero dziś miałem trochę czasu żeby sprawdzić prędkości obrotowe kół no i jest różnica przód tył. Czyli to może być przyczyna takiego zachowania się auta? http://zapodaj.net/02da00b58df1e.jpg.html http://fotoo.pl//out.php?i=777754_dxc8.jpg
  10. To cena bez wysyłki ale mam kogoś w stanach kto tam kupi i mi prześle sporo taniej. http://cobratransmission.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3_2229&products_id=55153006&zenid=840e96d6023c45f4ce27e4ee183c4757 Opony to goodyear letnie, chyba standardowy rozmiar tego modelu bo 235/65/R17. Zastanawia mnie jeszcze czy możne silniczek dział np zbyt wolno albo jest za słaby, przytarty i to z tego powodu takie objawy? No i co to za błąd ten 55D0? Auto też dość długo stało niejeżdżone.
  11. Witam Przejrzałem tematy na forum dotyczące skrzyni rozdzielacza w x5 e53, DSC itp jednak nie znalazłem odpowiedzi, która pozwoliłaby mi w pełni usprawnić auto. Chodzi o E53 z 2004r. czyli poliftowa, niewielki jak na ten rok przebieg 124 tys km. (pewny - tylko proszę nie pytajcie skąd wiem, że pewny). Żeby było ciekawiej auto ma manualną skrzynię biegów. Problem polega na tym, że dość często skrzynia rozdzielacza tak jakby za późno przełączała napędy. Trudno to tak opisać ale najczęściej efekt ten występuje przy puszczeniu gazu lub wrzuceniu na luz wówczas słychać ciche huczenie i jakby delikatne hamowanie auta i po ok 1 sekundzie ustępuje jedno i drugie i auto dalej ładnie się toczy. Przy przyspieszaniu efekt ten jest rzadziej i pojawia się najczęściej pomiędzy biegiem 2 i 3, tyle że wtedy z opóźnieniem reaguje na wciśniecie pedału gazu. Oczywiście auto poddałem diagnozie. Początkowo odczytał mi błąd o niewiarygodnych odczytach danych z czujnika kąta skrętu. Wyjąłem go, rozkręciłem i podgiąłem znajdujące się w nim blaszki. Niestety nie pomogło, błąd ten pojawił się ponownie za jakiś czas. Wymieniłem zatem czujnik na inny. Wykonałem jego kalibrację. Błąd ten puki co zniknął. Niestety praca skrzyni rozdzielczej nie poprawiła się. Wykręciłem zatem silnik ze skrzyni i pomimo, że opisywana w innych postach zębatka nie była zbytnio wyrobiona i tak ją przełożyłem. Nic to nie zmieniło. Wobec tego wymieniłem w skrzyni rozdzielacza olej. Disem przeprowadziłem wszystkie regulacje jakie ma przewidziane dla skrzyni (po kolei, po jednej i później próby podczas jazy). Bez zmian. Dodam, że nie świecą się żadne błędy na liczniku. Podczas kolejnych skanować błędów raz czy dwa pojawił mi się błąd numer 55D0. Udało mi się ustalić, że to błąd związany właśnie ze skrzynią rozdzielczą ale żadnych szczegółów więcej nie znalazłem. Zgłębiając temat wyczytałem, że skrzynie te czyli model ATC-500 mają problemy z łańcuchem, który w nich występuje oraz z łożyskami igiełkowymi. Podobno wyciągnięty łańcuch objawia się szarpaniem podczas przyspieszania jednak u mnie to nie występuje. Macie jakieś pomysły? Zastanawiałem się nawet nad wymianą tego łańcucha i łożysk. Można go kupić za niecałe 100$ a łożyska po ok. 20$ i mam kolesia który mógłby to zrobić tylko czy to na pewno to? BMW nie jest mi obce jednak tu zacząłem rozkładać ręce. Pozdrawiam. PS. Dodam tylko, że jak wypnę wtyczkę ze skrzynki to działa idealnie (cóż jak tylko napęd na tył wówczas działa).
  12. Te pierwsze działały na rezystorach,a w tych nowszych po lifcie sterowanie obrotami odbywało się z ECU mniej więcej tak |_|'''''|_|""|_| :) Pozdrawiam.
  13. Wiem jak je testować :) Zapewniam Cie. Wiele czasu spędziłem przy tym wentylatorze klimy, poznałem doskonale zasadę jego działania w teorii po analizie schematów jak i w praktyce :). Niestety jest to element w e39 po lifcie, który często pada i tyle. Dodam tylko, że kabelek ten sygnałowy miałem też przerwany ale to wyłapałem zaraz na początku miernikiem, zwyczajnie się utlenił w miejscu gdzie był zagięty, po jego naprawie stary wiatrak zadziałał i kręcił dokładnie jeden dzień aż się spalił :) później próby z używkami i wreszcie zakup oryginału w ASO. Pozdrawiam.
  14. Witaj Udało się, kupiłem oryginał w ASO za 1200PLN po tym jak testowałem wcześniej 3 używki i tylko koszty przesyłek poniosłem (odsyłałem do sprzedawców) bo był to złom, a zamienników nie ma:) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.