Skocz do zawartości

Rajfal

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i

Osiągnięcia Rajfal

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Rajfal

    e39 525i wymiana sondy

    Ja w 523i (przedlift) wymieniłem na oryginalną, ale używaną. Dałem 50zł i wszystko chodzi bez problemu.
  2. Sprawdź miernikiem czy jak wdusisz przycisk do pozycji automatycznej to czy zwiera styki.
  3. To cykanie to ma pewnie z 80% m52.
  4. Trochę późno odpisuje, ale zapomniałem o temacie :mad2:. Sondę ogarnąłem zwykłym kluczem. Wykręcałem ją z kanału, bo tak było po prostu wygodniej. Normalnie się wykręciła bez żadnych niespodzianek. Sprawdziłem ja na kompie i wszystko jest ok. Dzięki bonzo za pomoc :wink:.
  5. Zamówiłem już sondę i niedługo będę ją wymieniał i zastanawia mnie czy można ją odkręcić normalnym kluczem czy potrzebna jest specjalna nakładka na sondy?
  6. Nie o to chodzi Adalbert i nie odbieraj tego jako atak. Widziałem kilka tematów, gdzie dzięki użytkownikom tego forum ktoś uniknął wtopy, przykładowo częściowo spalone e46 itd. Bardziej chodziło mi o to, że każde auto, które nie jest od handlarzy siedzących na forum jest trupem. Ostatnio było e46 od Kamila i było widać, że konkurencja nie śpi. Zenon i kilku innych użytkowników wytykali wszystko co się da, byleby tylko oczernić. Nie mam pojęcia w jakim stanie jest to e46 być może to i jest trup, ale tak się nie powinno robić i tyle. Dział ten powinien służyć do oceniania aut obiektywnie, bez względu na to kto to sprzedaje.
  7. Nie zwracaj dużej uwagi na to co piszą ludzie w tym dziale. Jak kupowałem swoje e39 to też wrzucałem link na forum, oczywiście odpowiedzi jakie dostałem to trup, przebieg skręcony i że się rozpadnie po 50km. Pojechałem zobaczyłem, rewelacji nie było, ale tragedii też nie, więc wziąłem. Szerokości i oby służyła jak najdłużej :wink:.
  8. No i czujnik wymieniony. Pojeździłem z 10km i po zgaszeniu odpala już normalnie. Po podpięciu pod kompa jest już tylko jeden błąd: 203 Fuel trim limit bank 2. Prawdopodobnie sonda z 4, 5 i 6 cylindra.
  9. Dzięki za odpowiedz. Na razie zamówiłem czujnik wału korbowego i go wymienię, a potem zamówię sondę i mam nadzieje, że będzie spokój :wink:.
  10. Jak na moje to na rok/stan/przebieg/wypas to cena jest bardzo dobra. Dowiedz się co trzeba porobić przy aucie.
  11. Total air use of air mass flow meter 13kg/h Air use of the idle control valve 13.25 kg/h tutaj mam wykrzyknik, ale czytałem, że to norma i w każdej e39 tak pokazuje. Czyli najpewniej mam sondę do wymiany :(. Jaki Ci błąd wywaliło przy tym? Jak wymieniałeś to na używaną oryginalną czy nową?
  12. Od czasu kasacji błędów przejechałem około 50km. Dzisiaj podpiąłem się i zobaczyłem co wyskoczy. Wywaliło 3 błędy z czego dwa poprzednie i jeden nowy. Dwa poprzednie to 83 (czujnik położenia wału) i 203 czyli Fuel trim limit bank 2, czyli coś jest nie tak na 4, 5 i 6 cylindrze. Trzeci błąd to air mas flow i coś tam dalej. Wywaliło go przy 288 rpm, więc pewnie się lekko przydusił przy ruszaniu (przyzwyczajenie z diesla :mad2: )i stąd ten błąd. Pomierzyłem engine roughness i 4, 5 i 6 cylinder mają po 0, a 1, 2 i 3 od 500 do 800. Co ciekawe napięcie na sondach z tego co czytałem powinno skakać. U mnie skacze od 0.3 do 4,8 ale tylko na jednej sondzie, druga ma stale 4,83V. Ogrzewanie sond w obu po 72,26%. Dodam, że pomiary wykonywałem na wolnych obrotach i z ledwo co zagrzanym silnikiem do pionu. Co myślicie, sonda do wymiany?
  13. No i przyszedł kabel, zainstalowałem inpę i wyskoczyły mi 4 błędy. Daje ss. Z tego wykazu wnioskuje, że mam uwalone oba czujniki (rozrządu i wału korbowego) i coś z sondami :? http://zapodaj.net/30f3ab41ce96f.jpg.html http://zapodaj.net/d8dc189d80806.jpg.html
  14. Dokładnie, cały ten dział to jakiś żart. Jakiego samochodu tutaj nie wrzucałem do oceny to zawsze komentarze były jednakowe - trup. Pewnego dnia postawiłem pojechać i obejrzeć, jednego z tych trupów, e39 523i. Lakier prawie wszędzie oryginalny, tylko jeden błotnik malowany (wartości na mierniku 180-220um). Ogólnie auto zadbane w środku. Mechanicznie trochę rzeczy jest do porobienia, myślę, że z 1000zł jest do włożenia "od tak". Okazało się, że książka serwisowa jest, ale sprzedawca nic o niej nie napisał w ogłoszeniu. Przebieg 265 000km. Ostatecznie dałem za niego 8 950zł. Zmierzam do tego, że mam wrażenie, że ten dział ma celu promowanie stałych handlarzu, takich jak Zenek. Jak wystawiane jest auto od kogoś innego to od razu lecą teksty, że przebieg to na pewno kręcony, że malowany i tak dalej.
  15. Kurde, pewnie to samo będzie u mnie :|. Jutro zamówie interfejs i pewnie w piątek go podepnę i zobaczymy co wyjdzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.