Skocz do zawartości

michalpl7

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 320dA PPK 2012

Osiągnięcia michalpl7

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Taki mały update po dłuższym czasie. Byłem wtedy w ASO 3 razy i domagałem się sprawdzenia skrzyni. Po 3 wizycie stwierdzili, że nic nie zrobili poza sprawdzeniem szybkości zmian biegów, które wyszły dobrze. Najlepsze jest to, że po tej wizycie skrzynia zaczęła działać jak nowa i tak jest do dziś, zero szarpania/przeciągania - działa super. Obecnie przebieg mam już ponad 255 tyś km. Nie robiłem wymiany oleju, odradził mi to znajomy mechanik - jego klientowi w 3jce ( zdaje się E90 )ktoś wymieniał olej i po kilku dniach skrzynia się rozleciała.
  2. Ja to wyłączyłem poprzez zgaszenie klimy przyciskiem * i wyłączenie trybu AUTO.
  3. Cześć, miałem dzisiaj dość dziwną sytuację, odtwarzałem MP3 z pendrive ( co robiłem wielokrotnie już przez kilka lat bez problemów ) i nagle radio przestało grać a dodatkowo zgasł ekran informacyjny. Co ciekawe samochód ( silnik, swiatła, deska rozdzielcza etc. ) działał dalej, po jakieś dłuższej chwili ekran się ponownie zapalił z napisem "BMW" i radio zaczeło grać dalej. Z dodatkowych informacji dziś trochę padało i auto stało na zewnątrz. Trochę mnie to zaniepokoiło ( problemy z elektryką miałem dość duże ostatnio w Renault Clio... ). Czy ktoś miał podobną sytuację i może poradzić co powinienem z tym zrobić? Pozdrawiam i dziękuję,
  4. Rozumiem, że nie skorzystałeś z tej super oferty? ;) Nie no zamierzam go przepalić za trochę mniejszą stawkę.
  5. Cześć, byłem na przeglądzie ( nie ASO ) i na komputerze w programie diagnostycznym ( bodajże Delphi? ) wyskoczyło mi, że mam taki błąd: Skasowanie tego błędu nie pomogło i w dalszym ciągu występuje. Model auta: 320d F30 2012r. automat z fabrycznym Power Kitem - obecny przebieg 214'000 km Jeżdżę głównie w trasie 40 km dziennie w jedną stronę ( ok 80-100km dziennie ), może bez szaleństwa ale raczej go nie zamulam. Ostatnio trafiły się nawet przeloty autostradami gdzie na pewno miał dogodne warunki do przepalania. Auto rzadko jeździ w korkach. Nie pojawiały mi się żadne kontrolki informujące o problemie z DPF natomiast wydaje mi się, że zaczął mi minimalnie więcej palić ( szczególnie podczas bardziej dynamicznej jazdy ). Pytanie co najlepiej zrobić? 1. Czy wystarczy zmienić styl jazdy na bardziej dynamiczny lub też trzymać obroty >2-3 tyś jadąc ze stałą prędkością >50-60 km/h. Chyba, że to w ogóle nie ma sensu? 2. Może jednak lepiej dać auto do przepalenia tego filtra? 3. Demontaż i czyszczenie chemiczne? Ktoś mi także sugerował, że problem może mieć głębsze podłoże ( EGR, przepustnica, etc... ) Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)
  6. Nie wiem jak to jest konkretnie w moim obecnym aucie, ale w A4 2.0 TDI B8 143KM włączenie/wyłączenie klimy dawało ogromną ( w pełni odczuwalną ) różnicę w przyśpieszaniu. Spalanie tak samo, też niższe. Po co ma mi chodzić klima skoro jej nie potrzebuję? Co innego w upały kiedy faktycznie potrzeba i nie wyprzedzam ostro. Natomiast Panowie trochę zmieniliście temat, bo tu nie chodzi teraz o to czy z nią jeździć czy też nie, tylko dlaczego tak wariuje. Tylko nie piszcie mi proszę, że świruje przez to wyłączanie ;) haha
  7. Też o tym myślałem, tylko że coś jest nie tak, bo jest zimno a on mi jeszcze chłodzi.
  8. Zgodziłbym się z Tobą gdyby zawsze było źle, natomiast jeżdżę tym autem już parę lat i dopiero teraz zrobił się z tym problem. Klimatyzacja automatyczna nie jest mi potrzebna i chcę mieć nad nią kontrolę. Używam wtedy kiedy chcę a nie wtedy kiedy chce auto.
  9. Cześć, mam dziwny problem z F30 '2012 - posiadam klimatyzację automatyczną i ostatnimi czasy zaczyna mi ona zdrowo wariować. Jak pada i jest w trybie AUTO to załącza się klima i dość odczuwalnie chłodzi samochód ( pomimo tego, że "śnieżynka" jest wyłączona i na zewnątrz wcale nie jest ciepło np. 15 C - ale np. świeci słońce co może też ma znaczenie ). Sytuację w tym momencie ratuje tylko wyłączenie AUTO, przełączenie nawiewu na szybę przednią oraz podkręcenie temperatury do 24.5 C ( poniżej tej temperatury w ogóle nie grzeje ). Ostatnio jechałem po autostradzie ok 140 km/h i nawet w trybie manualnym mogłem mieć takie ustawienia ( na zewnątrz ok 15 C): - 16.5 C grzeje, że ciężko wytrzymać - 16.0 C chłodzi, że robi się serio zimno Dodam, że zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie działa - tzn. jak ustawię to robi się zimno albo gorąco, natomiast nie może być tak jak należy. Pytanie czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami, co może być przyczyną takich problemów i gdzie to najlepiej naprawić [ poza ASO :), auto już po gwarancji ]. Z góry dziękuję i pozdrawiam,
  10. michalpl7

    F31 automat

    Dodam Ci, że byłem dziś w ASO i 2 doradców powiedziało mi jasno, że wymienić to mogą mi wymienić jeśli się upieram... ale Importer w razie jakichkolwiek kłopotów zakwestionuje pokrycie tej naprawy z gwarancji ( nawet jeśli zrobię to w ASO ), bo oni się słuchają nie producenta skrzyni tylko producenta auta.
  11. Podpinam się pod to samo pytanie. Czy na BRI jest to w inny sposób rozpatrywane i czy ktoś z Was faktycznie już wymieniał sobie samemu klocki + tarcze i potem nie miał problemu przy kolejnych przeglądach / naprawach, bo ślad w komputerze na 100% pozostaje?
  12. michalpl7

    F31 automat

    Ma 8 biegów tak samo jak 320d, a co do oleju to wcale nie jest tak oczywiste jak napisałeś. ASO "zaleca" nie wymieniać, z kolei ZF producent twierdzi, że koniecznie wymieniać po 80-120 tyś km ( albo 7 lat ) - ty masz więcej na ten temat viewtopic.php?f=163&t=268414&start=30
  13. michalpl7

    spalanie

    Hej, 320d ppk bez problemu okolica 1000 km, no chyba że zacznę ostro cisnąć to spada do ok 900 km :). Jak jadę bardzo spokojnie to spalanie wychodzi ok 4.3 l ( ale nie po to jest 200 kucy, żeby się tak toczyć ) teoretycznie jakbym się tak turlał to i 1200 km się zrobi, ale to chyba nie na moje nerwy :). W każdym razie po przesiadce z a4 2.0tdi 143km jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
  14. Niby przepisy przepisami, a wiesz potem jak jest coś się spierniczy to się wypną na mnie, bo nie serwisowałem w ASO :) i bujanie się po sądach przez 5 lat.
  15. Powiedzcie mi jak mam auto jeszcze na gwarancji i będę miał tzw. "potrzebę serwisową" wymiana klocków to mogę sobie kupić sam/przez znajomego mechanika jakieś markowe np. ATE i wymienić poza ASO bez utraty gwarancji? Kolejna sprawa czy jeśli pojadę na przegląd do ASO to czy oni zmieniają klocki najpierw mnie pytając o zgodę czy robią sobie to ot tak i wystawiają fv na 3 tysie? Chodzi mi o to, że zbliża mi się termin wymiany i wolę to zrobić za normalne pieniądze, najlepiej poza ASO ale nie chcę stracić gwarancji ( jeszcze 1.5 roku ).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.