Skocz do zawartości

ksal29

Zarejestrowani
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F25 35i 2015

Osiągnięcia ksal29

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. ksal29

    Jakie opony na 20 cali

    Planuje też założenie do swojego F25 felgi 20", pytanie jak po kilku miesiącach użytkowania z tym nieco większym ogumieniem u Ciebie, nie ma problemów?
  2. ksal29

    Wyciszenie x3

    Jest cicho do prędkości 150 km/h (wersja 35i), potem szum wiatru zaczyna doskwierać, choć i tak jest to nadal poezja w porównaniu do Mustanga GT z wydechem Magnaflow :D
  3. Ktoś to robił samodzielnie kiedyś czy da się ogarnąć na bazie dokumentacji serwisowej z internetu i bez tych dedykowanych "bmw tools" od odkręcania pompy paliwowej? (mam namyśli odkręcenie pierścienia pod tylnim siedzieniem, odłączenie kostek i wężyków z paliwem (zebranie paliwa które wycieknie) itp)? A potem wyjęcie pompy, wymiana czujnika i włożenie z powrotem i poskładani wszystkiego. Dzięki z góry za wszelkie info.
  4. ksal29

    hak f25

    Hak możesz kupić dowolny, dedykowany do X3 F25, wg mnie wypinany od dołu zupełnie wystarcza, elektryczny to fajny gadżet, ale nie wydaje mi się aby to był deal-breaker. Ja kupiłem hak Steinhof plus wiązka dedykowana do F25 Westfalia, która jest oryginalnie montowana przez BMW - całość z montażem to 2450 zł. W ASO BMW za hak elektryczny z montażem i kodowaniem mi krzyknęli 8.000 zł (samo kodowanie 1000 zł, jak się później okazało to nie jest niezbędne) Jeśli masz mniejszą chłodnicę (400W) to trzeba ją wymienić na większą (600 W) u mnie w wersji 35i była fabrycznie ta większa, więc to mi odpadło. Kodowanie zrobiłem sam za free (nie licząc kabla ENET za 42 zł z allegro) - nakręce niedługo film na youtube jak to ogarnąć. Ale co ważne kodowanie nie jest potrzebne, a jedynie Zoom na hak chciałem sobie włączyć, stąd kodowanie. Można się bez tego obejść.
  5. Cześć, a czy orientujesz się w nieco innej sprawie, ale związanej z kamerą cofania - co jest potrzebne, aby mieć widok na hak w kamerze (ostatnio dołożyłem hak do swojego X3 z dedykowaną wiązką 13-pin westfalia), ale nie mam takiego widoku z kamery na hak, jak widziałem w w niektórych BMW podczas cofania z przyczepą.
  6. ksal29

    Hak do x3

    Tu nie chodzi o to żeby ktoś mi zdradzał tajniki fachu na którym zarabia, mogę zapłacić, tylko nie chce płacić 7 kPLN w ASO za haz z wiązką i montażem - to jest przesada. Finalnie wolę to zlecić komuś, pytanie tylko mam czy poza ASO sobie poradzi ktoś - wiązka dedykowana WESTFALI chyba wymaga aby potem zakodować to w samochodzie/komputerze, choć nie wiem dokładnie czy jest to wymagane i jakie konkretne features daje (oprócz wyłączenia czujników parkowania). Ktoś wie jakie są różnice między wiązką dedykowaną z modułem a uniwersalną (równolegle instalowany moduł poza szyną CAN)?
  7. ksal29

    Spalanie BMW X3 F25

    Potwierdzam mam F25 z 2015 z tym silnikiem (3.0 benzyna, 306 KM), średnie spalanie (większość miasto) to 12.5 l/100, wyjazdy w góry to mam około 9 l/100, w trasie 160 km/h około 14 l/100
  8. ksal29

    Hak do x3

    Wspominaliście o potrzebie kodowania, co dokładnie trzeba zakododować i czy można to samemu zrobić. Mam zamiar kupić hak THULE (na ehaki.pl) i wiązkę dedykowana 13-PIN do X3. Całość montażu powinienem dać rady, ale pytanie co z tym kodowaniem, ktoś wie? https://www.ehaki.pl/brink-hak-holowniczy-bmw-x3-f25-2010-2017,sp,6,498 https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-bmw-x3-f25,sp,38,4828
  9. W trybie sport rowniez układ kierowniczy inaczej pracuje, jest twardszy, bardziej sportowy, choć samo przełożenie sie nie zmienia, jeśli nie ma opcji układu progresywnego. Pozdrawiam
  10. No nie brałbym do Mazdy diesla, tylko wolnossącą benzyne 2.5l :)
  11. Jeśli koszty utrzymania (spalanie, serwis) to klcuzowy lelement do podjęcia decyzji a przy okazji chcesz fajnie wyglądającego samochodu, to bym odradzał markę premium a poszedł w auto z trochę niższej półki cenowej ale nowe i stosunkowo nie naszpikowane bajerami, z prostym silniekiem, itd. np b.ładnie wygląda mazda 6, również w wersji kombi. Też lata jeździłem kombiakami i naszło mnie 2 lata temu aby teraz sprawić sobie SUVa, na początku było Q5 i Volvo XC60. Q5 odpadło ze względu na trochę toporny środek, Volvo mi się bardzo podobało ale też już trąciło myszką w środku (nawigacja plus kiepski automat, plus dołaczany napęd na tylną oś) i po 3 miesiącach zastanawiania się i przejechania po 2 razy każdym z tych samochódów zdecydowałem się na X3. To prawda, jest frajda z jazdy, czuć wyraźnie preferencje napędu tylnej osi. Dla mnie w grę wchodzi tylko benzyna, ale koszty paliwa są niewiele wyższe niż przy dieslu (dla mnie to nie jest główne kryterium, dźwięk silnika to rekompensuje) pozostałe koszty ważą i tak o wiele więcej niż różnica w kosztach paliwa. Dlatego warto mieć jak najlepszy pakiet gwaranycjny i jak najdłuższy. Denerwuje mnie X3 (ale też innych SUVach) hałas/szum przy wyższych prędkościach, tego w kombi tak nie było slychać w żadnym, ale nie były tak podatne na boczny wiatr. Następny samochód to raczej kombi, pewnie bmw choć równie dobrze może być audi. Amerykańskie samochody w porównaniu do niemieckiej trójcy maja znacznie więcej twardego plastiku w środku, widzę że zwracasz na to uwagę, może być więcej trzeszczenia i ogólne wrażenia estetyczne trochę słabsze. Jednak mają swój urok.
  12. ksal29

    X6 F16 opinie.

    Sławomir ma 100% racji odnośnie diesli i wskazanych artykułów - generują znacznie więcej trujących związków niż benzyna, są zdecydowanie bardziej szkodliwe dla środowiska i człowieka prawie pod każdym względem, jedynie CO2 generują mniej, dlatego że to pochodna spalania bezpośrednio, w dieslu mniejsze spalanie to mniej CO2. Jednak to nie CO2 zabija człowieka, stąd przeróżne filtry i skomplikowana technika przy dieslu, aby ograniczyć emisję trucizn, czasem producenci posuwają się do oszustw, ala VW. Niektóre firmy już zapowiedziały rezygnację z dalszego rozwoju silników diesla (bodajże PSA lub Renalut) na rzecz dalszej optymalizacji turbodoładowanych niedużych silników benzynowych a w przyszłości hybryd i samochodów elektrycznych. W części miast europejskich obowiązują zakazy wjazdu do centrum aut z silnikami diesla wprowadzane w przypadku przekroczenia określonego poziomu zanieczyszczenia powietrza. Dyskusja powyżej nie jest o tym czy silnik diesla ma sens czy nie (każdy ma tutaj swoje zdanie i swój wybór), a raczej o tym aby się zgodzić co do faktu która technologia mniej lub bardziej sprzyja ochronie środowiska i zdrowia człowieka.
  13. ksal29

    X4 opinie i uwagi

    X3 vs X4 zawsze będzie bardziej praktyczne, podobnie X5 vs X6, połączenie SUV i coupe jest nieco karkołomne, nigdy SUV nie będzie się prowadził jak auto sportowe (choć w przypadku X3/X4 jest znacznie lepiej niż X5/X6), a od SUVa oczekuje się większej przestrzeni i uniwersalności. Jednak wyniki sprzedaży X6 mówią coś innego, zewnętrzny wygląd zdaje się przeważać nad zdrowym rozsądkiem :) Ostatnio czytałem że audi planuje wypuścić RS6 allroad :)
  14. ksal29

    Moje X5 F15

    Aktualizacja map jest dostepna przez 3 lata jeśli kupisz pakiet connected drive, to jego składowa. Potem można przedłużać abonament.
  15. ksal29

    X4 opinie i uwagi

    Apropos czarnej podsufitki z pierwszego posta - sam nie wybrałbym innej jak antracytowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.