Skocz do zawartości

prz3m

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex - e46 touring 316i 2002 r. / jest - e91 320d 177 km 2008 r.

Osiągnięcia prz3m

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki. Wczoraj leciałem obwodnicą i przy mocniejszym depcnięciu usłyszałem syk powietrza. Trzeba szukać nieszczelności.
  2. Mnie w sumie irytują opinie o tym silniku. Ja swoją e91 z n47 177km kupiłem z przebiegiem 190kkm i po ok. 10 tys rozrząd zaczął hałasować, było to słychać podczas wjazdu do tunelu czy garażu. Wymieniłem komplet za 2500zł i do dziś (50kkm) mam spokój, a silnik chodzi równo i aksamitnie. Ma fajną moc, nie pali wiele i moim zdaniem jest bardzo dobry.
  3. Witajcie Mam problem z moim N47 177km 2008r automat. Od pewnego czasu ma problem z porannym odpaleniem. Jak by za krótko kręcił, kilka x po kilka obrotów rozrusznika i odpuszcza, dopiero za którymś (np. za 8-10x) odpala. Start wciskam mocno, pedał sprzęgła również wciśnięty. Dodatkowo mam wrażenie, że pali więcej niż do tej pory (w trasie bez zmian - 5/6 l, ale w mieście nie mieszczę się w 9l, wcześniej było ok. 1l mniej). No i ostatni objaw - buczenie podczas jazdy dochodzące z okolic przedniego prawego boku - buczenie ma charakter "elektryczny" jak by jakiś transformator i słychać to tylko podczas mocniejszego depnięcia w trasie. Pomoże ktoś rozszyfrować mi błędy z INPY ? 0x4A07 4A07 Generator (Layer_BSD) 0x4A10 4A10 Bitserielle Datenschnittstelle BSD 0x4B37 4B37 Ölzustandssensor (Layer_QLT) 0x4A27 4A27 Intelligenter Batterie Sensor (Layer_DIBS1) 0x4B1C 4B1C Kraftstofffilterheizung, Ansteuerung 0x3FF1 3FF1 Luftmassenmesser 0x4530 4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung Czujnik oleju nie działa od dłuższego czasu. Z 3 lata temu wymieniałem miskę olejową i od tamtego czasu jest jak jest. W razie czego, załączam link do zrzutu z INPY: https://www.easypaste.org/file/jye8hbuf/bledy2.xps?lang=pl
  4. Witam Szkoda jak na zdjęciach. Niby nie wygląda to aż tak źle, ale na żywo zapewniam, że znacznie gorzej. Prędkość autostradowa, noc, najechanie na oponę od ciężarówki leżącą na pasie ruchu (po mnie najechały na nią jeszcze 3 inne auta). Skutek: uszkodzony zderzak, połamana lampa przeciwmgielna, uszkodzone plastiki pod autem (osłony podwozia) - pourywane mocowania śrub trzymających, coś mocno trzęsie przy hamowaniu z większej prędkośći... opona na pierwszy rzut oka ok, ale czy na pewno nie dostała - nie wiem. Jak sądzicie jakie koszty naprawy ? Pod pojęciem naprawy rozumiem wymianę zderzaka, osłon pod autem, wymiana lampy przeciwmgielnej no i diagnozę problemów z drganiami podczas hamowania. Mam AC, ale jest szansa na naprawę z OC sprawcy, niby policja go zidentyfikowała (kamery na jakimś MOPie).
  5. Mówisz o głównym termosie? Bo jest w moim aucie chyba jeszcze termos od egr co nie? Ale egr mam pominięty.
  6. Panowie, mam problem. Usłyszałem wczoraj wentylator chłodnicy. Wjeżdżając do garażu wył niemiłosiernie. Dziś byłem w trasie ok. 300 km - po drodze na wolniejszych odcinkach również się załączał + raz wywaliło ostrzeżenie o za wysokiej temperaturze. Stan płynu jest ok, płyn jest czysty i nie widać żadnych niepokojących osadów. Włączyłem wskaźnik temp w ukrytym menu i widzę, że jadąc temp. utrzymuje się w zakresie 85-90 stopni, ale za to stojąc w korku wzrasta do około 100 stopni, a pewnie i nawet wyżej ale nie miałem okazji sprawdzić. Co to może być ? Czujnik temp, termostat, zapowietrzenie ? Jakieś pomysły ? Auto to e91, 177km n47 z 2008 r.
  7. Mam DISa i Inpe na virtualnych maszynach. Wszystko poustawiane zgodnie z instrukcją z http://chomikuj.pl/trandolf/DIS+pod+WIN7 Ale nie wykrywa mi w Disie głowicy, aktywny mam tylko ten "dolny pasek" na górze, gdzie znak głowicy jest pusto. Ktoś coś ?
  8. Ręce mi już opadają - nie mogę uruchomić żadnego modułu Inpy. Testowane na 3 różnych kablach (k+dcan), dwóch różnych laptopach. Instalowałem chyba z 10 różnych wersji inpy i ciągle przy próbie połączenia gaśnie mi dioda na interfejsie i wywala błąd IFH 0009 - czyli brak połączenia z "control unit". Kabel ustawiony jest dobrze, comy w menadżerze i obd.ini również. Zacząłem grzebać w aucie bo wydawało mi się to dziwne, i okazało się, że w puszcze z bezpiecznikami w slocie 02 (na rozpisce oznaczonym jest jako OBD) nie ma żadnego bezpiecznika. Wsadziłem 5A... ale nadal to samo. Jakieś pomysły ? Auto to e91 n47 177ps, oba laptopy na win7 (32 i 64bit).
  9. Oj teraz to ja już nie pamiętam nic poza nazwą Landi Renzo, bo auto dłuższy czas temu sprzedałem.
  10. Witam Nie mogę się połączyć z żadnym modułem w inpie. Próbowałem na 3 kablach, 3 laptopach, kilku inpach i ZAWSZE ten sam błąd - IFH 0009. Zajrzałem do bezpieczników i widzę, że w slocie opisanym jako OBD jest pusto... ? Czy to przez to ? Wsadziłem bezpiecznik 5A ale mimo wszystko nadal nie działa. Czy są gdzieś jeszcze w e90 320d 177ps z 2008r jeszcze jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za komunikację ? Nie wiem już co mam robić.
  11. Ja ze swojej strony mogę polecić Jakart na ul. Legnickiej 52a (wjazd od parkingu Magnolii). Pracuje tam user z forum maxbimmer. Zakładałem u nich ok. 2 lata temu gaz do e46 n42b18 i do dziś z tą instalacją nie ma żadnych problemów. Założona schludnie, szybko i dobrze wystrojona - bez różnicy w pracy na benzynie i gazie. Auta już nie mam, kupił ode mnie kolega więc wiem, że nadal z gazem wszystko ok.
  12. Witaj. Mam dokładnie ten sam problem i tracę już pomału cierpliwość. Mam e91 2008 r (kwiecień) 177 ps. Masz jakiś pomysł ?
  13. THX Din, kupiłem dziś kabel K+DCAN jednak nic się nie zmieniło. Mam INPE FXX, mam 3 pliki ipo w SGDAT, mam sugerowane wpisy w e90.eng i ger i nadal to samo - brak odpowiedzi :/ Jakieś pomysły ? Zainstalowałem INPA_EA-90x i teraz dostaję komunikat: ifh-0006 command not accepted Edit: Kupiłem ten kabel, dziś go odebrałem: http://allegro.pl/bmw-k-dcan-inpa-ediabas-can-obdii-adapter-i6573495939.html Zainstalowałem chyba wszystkie INPY jakie udało mi się znaleźć, obecnie mam tą: http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+-+for+Fxx+and+Exx+(Pe*c5*82na+aktualizacja) Nadal wywala mi IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT przy wyborze każdego z 4 skryptów N47 - dodam, że wtyczka intefrejsu świeci na czerwono, po próbie połączenia mrugnie 2 x i gaśnie z komunikatem jak wyżej. Zapalił mi się check engine i BC przestał mi trzymać ustawienia... tzn. nie pamięta godziny, nie pamięta spalania, przejechanego dystansu etc. Ktoś coś pomoże?
  14. Witam. Mam INPE v5.0.6 i do tej pory działała dobrze z moją poprzednią e46. Kupiłem e91 (2008r, 320d 177ps) i za Chiny nie mogę się połączyć. Ciągle dostaje komunikat: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT. W inpie mam dostępne skrypty: DDE 7.0 dla N47, N47new GER itd... Ale Inpa tak jak by nie widziała auta. Dioda na interfejsie po podłączeniu do auta się zapala i to by było na tyle. Fejs to jakiś noname, jest na nim napisane tylko Ediabs ODB II. Pod e46 / N42 nadal działa bo miałem dziś możliwość sprawdzenia. Jakieś pomysły ?
  15. prz3m

    320d kolektor ssący

    Byłem dziś u mechanika w celu zdiagnozowania dziwnych odgłosów płynących z komory silnika... ni to tarcie, ni to rzężenie. Ciężko powiedzieć. Mechanik twierdzi, że to raczej nie rozrząd i stawia na kolektor, gdyż jak twierdzi klapki w nim są już lekko luźne i przy pewnym zakresie obrotów mogą się urwać. Zaleciłby kupić kolektor od 118 lub 318d i podmienić, a później w razie nie ustąpienia problemów skupić się na rolkach. Zastanawiam się czy jest sens. Poprzedni właściciel mojego auta twierdzi, że podmieniał kolektor na taki z 2012 r (pozbawiony wad poprzedników). Czy klapki są u mnie luźne... sam nie wiem. Rusza się tam coś jak tykam palcem, ale luzem bym tego nie nazwał. Co robić :D ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.