Skocz do zawartości

pruszek

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530D

Osiągnięcia pruszek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie. Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, w moim E60 olej w skrzyni ma już przejechane około 200 kkm i na razie nie zamierzam go ruszać. To mniej więcej tak jak w skrzyni manualnej czy też moście napędowym. Czy słyszał ktoś żeby tam wymieniać olej ??? Rozumiem w fazie docierania ( pierwsze 10-20 kkm ), to tak, ale później, po co ??? Skrzynia to nie silnik spalinowy, gdzie w wyniku spalania paliwa różnego rodzaju związki siarki, itd. dostają się do oleju i pogarszają jego właściwości smarne.
  2. To delikatne szarpanie przy wrzucaniu D i R to normalka. szczególnie to czuć kiedy silnik jest zimny. Nie ma co się przejmować. Co do tej wymiany oleju, mam trochę inne zdanie. Zrobiłem już 200 kkm na oleju i nic się nie dzieje. Myślę sobie, że jest to trochę nakręcane przez mechaników i producentów części. Jakby nie było koszt takiej wymiany to ponad 1000 PLN.
  3. Witam, Niestety może być to parownik. Naprawdę trzeba dobrze się skupić, żeby usłyszeć nieszczelność parownika. Pojedź do jakiegoś magika, który nabije Ci układ azotem, zamknij się w jakimś cichym pomieszczeniu i słuchaj. Niestety jest to kolejna dosyć popularna usterka w E60. Przerabiałem ten temat kilka tygodni temu. Naprawa koszmarna !!! Koszt naprawy około 1000 PLN ( z używanym parownikiem, oczywiście ). Trzeba wyciągać całą deskę rozdzielczą )))-: Roboty na 2-3 dni.
  4. Kolego Matthiasmoc, a powiesz mi jeszcze jaki parownik wybrałeś ?
  5. Witam. Niestety przydarzyła mi się awaria, o pomoc w której usunięciu chciałbym Was bardzo gorąco prosić. Otóż, kilka dni temu zauważyłem, że klimatyzacja w moim samochodzie ( E60 530D 2004 ) przestała działać => brak zimnego powietrza. Okazało się, że układ klimatyzacji gdzieś się rozszczelnił i cały gaz wyleciał )))-: Niestety, spełnił się najgorszy możliwy scenariusz !!! Szlag trafił parownik ( podobno jakaś fabryczna wada powoduje że lecą ). Teraz zaczyna się mój problem. Chciałbym to sam naprawić, ale zanim zajmę się tym tematem, proszę o wskazówki. Wiem, że wymiana parownika może nastąpić dopiero po demontażu deski rozdzielczej ( o zgrozo !!! ). Czy rzeczywiście tak jest ??? Jeżeli tak, czy możecie podesłać mi jakieś wskazówki, które pozwoliłyby mi zdemontowanie konsoli. Następna sprawa to czy sam demontaż oraz montaż parownika przysparza jakiś problemów ( no nie wiem, czy jest on jakoś skręcony czy wymagana jest interwencja palnika ( przewody połączone lutem ))? Na koniec, proszę o informację, czy te wszystkie operacje związane z demontażem deski i wymianą parowniki spowodują wyświetlenie jakiś błędów ??? Z góry dziękuję za cenne informacje.
  6. viewtopic.php?f=73&t=117891 Witam. Czy wyczuwalny zapach spalin wewnątrz samochodu, na wolnych obrotach silnika, jest czymś normalnym (E60 218KM), czy raczej jest to objaw, który powinien niepokoić ? Wyczuwalny zapach nie jest intensywny, ale prawdę mówiąc trochę mi przeszkadza. Smrodek znika podczas jazdy. Moim zdaniem w samochodzie tej klasy tego typu zjawisko nie powinno mieć miejsca --> ale, być może się mylę. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
  7. pruszek

    szyby w E60

    Witam. Aby rozwiać pewne wątpliwości związane z moim samochodem, chciałbym skorzystać z szerokiej wiedzy niektórych z kolegów i zapytać o producenta oryginalnych szyb do E60. W moim samochodzie szyby pochodzą od dwóch producentów ==> czołowa oraz tylna - SAINT GOBAIN, boczne - SIMPLEX. Czy możecie potwierdzić, że są to producenci, których szyby były montowane fabrycznie w samochodach E60. Dziękuję za odpowiedź.
  8. pruszek

    koło dojazdowe 17"

    Witam wszystkich posiadaczy marki z Bawarii. Od kilku dni jestem właścicielem pięknego E60 530D ( 2005 ). Mam pytanie dotyczące rozmiaru koła dojazdowego do tego samochodu. Niestety samochód kupiłem bez zapasu. Zapewne samochód opuścił fabrykę na oponach Run Flat. Obecnie na felgach są już inne, tradycyjne opony, a w bagażniku znajduje się pełnowymiarowe koło. Chciałbym pozbyć się tego zapasu, który nie ukrywam zajmuje dużą część bagażnika i zakupić koło dojazdowe. Tutaj zaczynają się moje problemy. Wiem, że maksymalne koło dojazdowe, które można włożyć do wnęki koła zapasowego ( po wcześniejszym wyjęciu profilowanego dywanika ) to 17". Niestety mój samochód jest wyposażony w zestaw opon letnich na felgach 18" natomiast zimowych na felgach 16". Czy zastosowanie 17" koła dojazdowego nie będzie generowało problemów trakcyjnych podczas użytkowania samochodu ? Z góry dziękuję za fachową pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.