Poprowadzę ten monolog dalej. Nie wiem czemu, ale moje przeczucie okazało się trafne. Na 90% świece. Drogą dedukcji - przebieg 37k co mogło się niby stać, cewki jakoś 2/3 lata temu na akcji serwisowej zmieniane a objawy jakby świec. Ale tu też zdziwienie no bo po owych 40 tysiącach? Pierwsze prawdziwe zdziwienie było gdy ujrzałem cewki, a dokładniej ich producenta. Dotychczas żyłem utwierdzony w przekonaniu, że jak ASO, to czy serwis, czy kupno części, czy akcja serwisowa - zawsze są montowane oryginały (no chyba, że na wyraźne życzenie to zamienniki). Auto Fus uraczył moją e81 cewkami Delphi. Nic do producenta nie mam, ale zawiewa oszczędnościami. Drugie zdziwienie - jak wyglądają świece po dokładnie 36840km. Fakt - jeżdżone często na trasach 5km, auto start-stop mam, ale b. często wyłączany, olej średnio co 6-9 tysięcy wymieniany. A oto zdjęcia dla potomności co robią krótkie trasy + być może efekt szwankujących cewek. https://drive.google.com/open?id=0BwPi3J9g16jZX0xaakVlbWlBUWs&authuser=0 https://drive.google.com/open?id=0BwPi3J9g16jZRFMwSXQtaEtFa1U&authuser=0