Skocz do zawartości

ArturFZG

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Przemków

Osiągnięcia ArturFZG

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. ArturFZG

    Kontrola trakcji

    Linka od ASC znajduje się przy przepustnicy na dolocie powietrza z filtra. Na kompie wyskakuje błąd potencjometra przepustnicy. Należy odłączyć odkręcić silniczek sterujący tą linką następnie odchylić klapkę wziernika przy silniczku dalej to już bajka tak jak z wymianą linki hamulca w rowerze;-) Linka na allegro to koszt około 40zł wymiana 15min.
  2. Tak , tak nie nastawiaj się na klejenie spawanie itp. możesz być pewny że po klejeniu problem powróci a szkoda czasu i nerwów. Szukaj nówki albo używki w dobrym stanie. Wiadomo koszt wyższy ale nie będziesz już wracał do tematu lub w trasie zastanawiał się czy ten klej co nim majster plastik kleił jeszcze trzyma :wink:
  3. ArturFZG

    jaki wybrać olej ?

    http://www.panolin.pl/ Przed 523i e39 miałem toyote celice posłuchałem rady mechanika i przestawiłem się na PANOLIN szwajcarski olej , gdybym nie odczuł różnicy nie wypowiadałbym się w ty temacie. Po zastosowaniu tego oleju (półsyntetyka) autko zaczeło ciszej pracować i przy tendencjach siorpania oleju przez moją celice 2.0 GTi problem się zaończył. Dla mnie było to niewiarygodne jak pojechałem na warsztat a mechanior powiedział "zmień oliwe i będzie gitara". Dzisiaj z pełną odpowiedzialnością mówie że olej to podstawa ;-) Jak z obecną Bumą to nie wiem kupiłem i odrazu zalałem PANOLINEM i fryga jak się patrzy żadnego klekotania hydrauliki , brak wycieków , cichapraca i co ważne od wymiany do wymiany żadnych dolewek. :)
  4. o proszę :) Dziękuję :hand:
  5. Ciekawość ludzka nie zna granic :8) W schowku (tym gównym, dużym miejsce pasażera) , znajduje się coś w kształcie wtyku lub przełącznika. Moje pytanie to ; Czy ktoś wie co to dokładnie jest? Kiedyś ktoś mówił mi że kiedy klima chłodzi to schoek działa jak lodówka - bajka czy prawda? może bzdurne pytania ale cieawość jest odkrywcza :twisted2: Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam :8)
  6. Bez załamik :8) Problem na topie. W niemczech nie ma błota i nie ma tego problemu a wystarczy sezon po polskich drogach i zaczynają się problemy. Ja temat załatwiłem porządnym czyszczenie - ściągasz koło psikasz od wewnętrznej strony płynem do mycia silników potem porządne płukanko i jeszcze az ten sam manewr. Nie gwarantuje że problem zniknie odrazu u mnie znikł po 3 godz. :lol: Także zanim jakiś miły pseudomechanik namówi nas na zakup kompletu czujek to spróbujmy z higieną, zawsze to taniej no i czyściucho :cool2: Powodzenia
  7. ArturFZG

    pomocy-silnik

    Narazie się nie martw :) jak pogoda będzie łaskawa to otwórz mache na słoneczku niech wszystko wyparuje. Z relacji znajomych to Bumki nie znoszą intesywnego mycia. U siebie przed zabiegiem zabezpieczałem gniazdo komp. itp. a potem sprężarka i przedmuchiwanie wtyków oraz 2 godz. parowania (macha w góre + upał). Przestroga dla innych nigdy nie myjcie na włączonym silniku rozgrzany silnik + zimna woda to szok :nienie:
  8. ArturFZG

    ABS i ASC

    Co do problemu z ABS i ASC to w moim przypadku płyn do mycia silników + dokładna higiena z kanału załatwiła sprawe;-) gdzieś słyszałem że czujniki to nic innego tylko magnesy czasem zasyfią się i wystarczy przeczyścić bynajmniej u mnie zadziałało... czasami się zaświecał abs z asc a po dokładnym umyciu kół problem znikł jak narazie około 4miesięcy spokój.
  9. do max obrotów zdarza mi się sporadycznie 1-2 na miesiąc. Sam na czasie wleje cud płyn do silnika bo ostatnio przystopowałem z szybką jazdą. Napewno nie zaszkodzi a czy w czymś pomoże trudno powiedzieć chyba każdego stać wypróbować i napisać wrażenia. Pozdro ArturFZG :hand:
  10. A czy nikogo nie zastanawiają te instrukcje dołączane do preparatów??? np."..po zalaniu preparatu jeździj mało dynamicznie,nie przekraczaj 3000obr/min,nie rozwijaj duzy prędkości..." no kurde nie trzeba być fachowcem żeby stwierdzić że po takich radach i ich zastosowaniu auto mniej będzie paliło a po długotrwałej jeździe jak karawan z zakładu pogrzebowego wystarczy lekko wcisnąć gaz i poczujemy że auto ma większą moc ale to nie cud preparatu tylko nasze przyzwyczajenie do spokojnej jazdy. Porządny olej + regularne wymiany i nie trzeba żadnych pseudocudów. Zresztą konkretny olej na 100% ma właściwości potrzebne do skutecznej ochrony naszych silników. Pozdro ArturFZG :hand:
  11. Prostuje temat wzrostu temperatury; Nie moge znaleźć ale wyczytałem to w którymś nr Auto Świat, nie chodziło o tem. całego układu chłodzenia tylko chwilową występującą w procesie spalania w cylindrach. Oczywiście że sprawny układ chłodzenia bez problemu redukuje różnice ale czy to nie będzie miało wpływu na żywotność silnika?? W żadnym wypadku nie namawiam nikogo na to żeby zapomnieć o tanim paliwie. To tylko moje spostrzeżenia. Nie wiem już o co chodzi mechanicy z którymi mam kontakt jawinie mówią o tym że przy LPG częściej siadaja świeczki, że LPG jest suchszym paliwem, że w spalinach pojawia się więcej pary niz przy benzynie... może tak nie jest tylko czemu mówią o tym goście którzy montują gaz i sami na nim jeżdżą. Ja w każdym bądź razie zaczekam na rynek wchodzą coraz to nowsze generacje instalacji sekwencyjnej i tanieją. Do tego dochodzi rynek paliw. Może nie podniosą tak bardzo ceny gazu i sam się skuszę ale faktem jest że lepiej zainwestować w porządną sekwencję. Pozdrawiam ArturFZG :hand:
  12. Czy standardowe zabezpieczenie (immobilajzer w kluczyku) to dobre zabezpieczenie przed pozbyciem się Naszego autka?? Zadaje te pytanie ponieważ szukam sposobu na zabezpieczenia autka przed jego utratą. Wogóle może ktoś jest na bierząco w statystykach podobno z racji zalewających nas aut z zachodu popyt na kradzione zmalał no i coraz częściej organy ścigania docierają do części pochodzących z kradzieży. Bo teraz sprzedawca takich części jest zobowiązany podać źródło i wystawić rachunek-paragon na takową część, jeżeli tego nie zrobi to powód do sprawdzenia go czy oby nie handluje kradzionymi częściami. Co o tym sądzicie, może zastosować swój własny np. wyłącznik pompy paliwa w miejscu znanym tylko właścicielowi w końcu złodziej nie maczasu na przejżeniu całej instalacji i napewno to będzie kłopot żeby znaleźć jeden pstryczek który w zasadzie można zinstalować wszędzie. Czekam na wasze spostrzeżenia w tym temacie i porady Pozdrawiam ArturFZG :hand:
  13. Podzielam powyższe zdanie :clap: Gaz jest dla kogoś kogo nie stać na jazdę samochodem, którego to fabryka przystosowała do benzyny a nie gazu. 120 stopni cersjusza to wzrost temperatury spalania na każdym cylindrze i to jest fakt nie przypuszczenie. Sam jeździłem na gazie i byłem zadowolony z niskich kosztów do czasu gdy: umarł silnik a dokładniej tłok na pierwszym garze nie wytrzymał. Pojechałem ztym do serwisu i usłyszałem opinię faceta który w prosty sposób podszedł do sprawy "...jeżeli nie stać pana na paliwo na którym jeździ pana samochód trzeba zmienić samochód..." Wiem że większość z Nas chciało by jeździć za grosze ale zapytajmy znajomych mechaników z jakimi problemami przyjeżdżają ludzie...10% to bździny 30% zawieszeni i ukł. wydechowy 60% silnik w tym jakieś 40% standardowo uszczelka pod głowicą a żeby było ciekawiej to w 9 na 10 autek z walniętą uszczelką był LPG a czemu bo silniczek a dokładnie głowica dostaje więcej ciepełka. Moje zdanie silnik benzynowy potrzebuje benzyny, disel ropy, - Czy nie doświadczyliście metaforycznego przykładu z zawieszeniem np. po ilu kilometrach zaczął stukać łącznik stabilizatora orginał a po ilu podróbka. Tak to już jest czasami auto wytrzyma tą zmiane i wszystko jest ok a czasami nie. Jestem zdecydowanie na NIE LPG kupiłem 523i 2500cm i nie będę jej przerabiał na kuchenkę gazową :hand:
  14. Próbuj do skutku zastosowałem powyższą instrukcję w mojej e-39 523i 1996r. i dało radę. Z tym że trzymałem przycisk otwierania zamka i trzykrotnie naciskałem przycisk Lock-a te duże kółeczko na kluczyku. Powodzenia. PS nie włączaj zapłonu poprostu przekręć na pierwszą pozycję i pamietaj o tych 3sekundach, wyjmij kluczyk i do dzieła.Staraj się robić to szybko za którymś razem zadziała.... No i oczywiście podstawa to dobra bateryjka. Pozdrawiam ArturFZG :hand:
  15. Więc wszystko jasne jak tylko wymienie czujke pochwale się rezultatem. Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za odpowiedź. ArturFZG :hand:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.